Η Αντιπροσωπεία της Ταϊπέι στην Αθήνα (Taipei Representative Office) και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης έχουν τη χαρά να παρουσιάσουν τρεις κινηματογραφικές ταινίες, παραγωγής 2013, από τη Νέα Γενιά των Κινηματογραφιστών της Ταϊβάν, που αποτελούν δείγμα της σύγχρονης κινηματογραφικής παραγωγής της Ταϊβάν.
Η παγκόσμια κοινότητα του κινηματογράφου και οι ανά τον κόσμο κινηματογραφόφιλοι γνωρίζουν την κινηματογραφία της Ταϊβάν μέσα από τους διάσημους σκηνοθέτες της όπως είναι οι ξεχωριστοί, HOU Hsiao-hsien (Χου Χσιάο Χσιεν), Edward YANG (Έντουαρντ Γιανγκ), Ang LEE (Ανγκ Λι), TSAI Ming-liang, (Τσάι Μινγκ-Λιάνγκ) που ξεπήδησαν τις δεκαετίες του ΄80 και του΄90 από το New Wave Cinema (Νέο Κύμα), για να συναρπάσουν και να κατακτήσουν το χώρο του σινεμά .
Από την Πέμπτη 29 Οκτωβρίου έως την Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015, στον Κινηματογράφο του ΙΜΚ, οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να δουν έργα που καταδεικνύουν τη συνέχεια, την ανανέωση και τον εμπλουτισμό του κινηματογράφου της Ταϊβάν με νέους σκηνοθέτες και νεανική ενέργεια ώστε να αντικατοπτρίζει τις ελπίδες και τα όνειρα της νεολαίας της χώρας.
Το Πρόγραμμα – Οι Ταινίες
Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2015, στις 20:00
Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2015, στις 19:00
Step Back to Glory
Ταϊβάν, 8.2.2013, έγχρωμη, Μανδαρίνικα, με αγγλικούς υπότιτλους, 125Σκηνοθεσία: CHANG Po-jui (Τσάνγκ Μπό – ρι)
Σενάριο: CHANG Po-Jui, YU Shang-Min
Μουσική: Fred LUI
Παίζουν: KUO Shu-yau, CHUANG Kai-Hsin, Pink YANG, Belle YU, Hannah QUINLIVAN
Η ταινία είναι εμπνευσμένη από την πραγματική ιστορία της επιτυχημένης πορείας της ομάδας διελκυστίνδας του Γυμνασίου Θηλέων του Jingmei η οποία, από το 2010, έχει κατακτήσει πολλές φορές το παγκόσμιο Κλειστό Πρωτάθλημα Διελκυστίνδας. Η ταινία προβάλλει τον αγώνα και την εξέλιξη ενός αθλητή Γυμνασίου. Για τις ανάγκες κινηματογράφησης του τελικού αγώνα προσκλήθηκε μια από τις αντίπαλες της ομάδες από τη Χώρα των Βάσκων.
Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2015, στις 20:00
Rhythm of the Rain
Κίνα/Ταϊβάν, 4.10.2013, έγχρωμη, Κινέζικα, με αγγλικούς υπότιτλους, 118΄
Σκηνοθεσία: Vincent FONG (Φαν Ουέν – σιέν, καταξιωμένος στιχουργός, εξαιρετικά δημοφιλής στην Ασία)
Παίζουν: Vivian HSU, Alan KUO, Ashton CHEN, Ginnie HAN, Josie XU (unfinished)
Μια βροχερή ημέρα στα τέλη του καλοκαιριού, ο τραγουδιστής Alan συναντά την Ginnie, μια φοιτήτρια με προβλήματα ακοής. Την ερωτεύεται αμέσως καθώς του θυμίζει την πρώτη του κοπέλα, Sharon. Καθώς η σχέση τους αναπτύσσεται επανεμφανίζεται στη ζωή του Alan η Sharon, η οποία είναι πια μια rock star… Το τραγούδι της ταινίας κέρδισε το Βραβείο Πρωτότυπου Τραγουδιού σε Ταινία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Hong Kong.
Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015, στις 20:00
Zone Pro Site
Ταϊβάν, 16.8.2013, έγχρωμη, Κινέζικα, με αγγλικούς υπότιτλους, 145΄
Σκηνοθεσία – Σενάριο: CHEN Yu-hsun (Τζέν Ιού – σιούν γνωστός για το βραβευμένο φιλμ του 1995, Tropical Fish)
Παίζουν: Kimi HSIA, Tony YANG(Yo Yang), LIN Mei-Hsiu, WU Nien-jen, KO Yi-Cheng, KING Jieh-Wen
Η ταινία αφηγείται την ιστορία της κόρης ενός μάγειρα catering η οποία προσπάθησε να ξεφύγει από την οικογενειακή επιχείρηση. Όταν, όμως, οι προσπάθειές της να ακολουθήσει καριέρα ως μοντέλο στο χώρο της μόδας την οδηγούν σε μπελάδες επιστρέφει σπίτι και ξεκινά την επαναδημιουργία της οικογενειακής επιχείρησης. Οι σχέσεις της νεαρής με τους γονείς της και η αλληλεπίδραση της με δύο άλλους μάγειρες catering, θα δώσουν στο κοινό μια πολύ σύνθετη γεύση της ζωής .
Μια σύντομη παρουσίαση του Κινηματογράφου της Ταϊβάν
Μεταπολεμικός Κινηματογράφος
Τη δεκαετία του 1960, αρχικά, στην Ταϊβάν, γυρίζονταν ταινίες στη διάλεκτο Holo βασισμένες στην παραδοσιακή λαϊκή όπερα ή το σύγχρονο μελόδραμα οι οποίες και σημείωναν μεγάλη εμπορική επιτυχία, στο εγχώριο κοινό. Περίπου την ίδια εποχή, η Central Motion Picture Corp. ξεκίνησε την παραγωγή ταινιών στη Μανδαρίνικη διάλεκτο, οι οποίες ήταν συχνά βουκολικές και προωθούσαν τις αξίες της αρετής και της ηθικής και με την ευρύτερη αποδοχή τους οδήγησαν σε αριθμητική συρρίκνωση την παραγωγή ταινιών στη γλώσσα Holo.
Η δεκαετία του 1970 ήταν η χρυσή περίοδος για τις εγχώριες ταινίες, καθώς η δημοτικότητα τους εξαπλώθηκε σε όλη την Ασία. Ρομαντικές ταινίες βασισμένες στα μυθιστορήματα του Chiung Yao’s σημείωσαν μεγάλη επιτυχία και επίσης έγιναν εξαιρετικά δημοφιλείς πατριωτικές ταινίες καθώς η χώρα αντιμετώπιζε μια σειρά από διπλωματικά επεισόδια. Στο απόγειο της, η κινηματογραφική βιομηχανία της Ταϊβάν, τη δεκαετία του ΄70, διένειμε 200-300 ταινίες ετησίως.
New Wave Cinema
Στη δεκαετία του 1980, μία σειρά σκηνοθέτες άρχισαν να αναζητούν δημιουργικές εξόδους πέρα από την κυρίαρχη κινηματογραφία. Οι δημιουργίες τους – που αργότερα ονομάστηκαν New Wave Cinema – συνδύαζαν τη μίξη καινοτόμων τεχνικών κινηματογράφησης με ρεαλιστικές απεικονίσεις της καθημερινής ζωής, στην Ταϊβάν, και έντονο κοινωνικό σχολιασμό. Το New Wave Cinema ανέδειξε δύο παγκόσμια αναγνωρισμένους και πολυβραβευμένους σκηνοθέτες, τον Hou Hsiao-hsien και τον Edward Yang.
Στις αρχές της δεκαετίας το 1990, εμφανίστηκε ένα δεύτερο κύμα ταινιών «New Wave» που επικεντρωνόταν στη σύγχρονη ζωή με σημαντικούς εκπροσώπους του, ανάμεσα σε άλλους, τους επίσης παγκόσμια αναγνωρισμένους και πολυβραβευμένους σκηνοθέτες Ang Lee και Tsai Ming-liang.
Ταινίες του 21ου αιώνα
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η εγχώρια παραγωγή ταινιών συρρικνώθηκε σε περίπου 20 ταινίες ετησίως, αλλά μία σειρά επιτυχιών – έκπληξη από νέους σκηνοθέτες οι όποιοι διερεύνησαν θέματα ταμπού όπως η σεξουαλική αφύπνιση, ενεργοποίησε εκ νέου την κινηματογραφική βιομηχανία της Ταϊβάν στις αρχές του 2000.
Το 2008 η συγκινητική αισθηματική κομεντί Cape No. 7 έθεσε ένα νέο ρεκόρ στο box office, ως εγχώρια παραγωγή, εγκαινιάζοντας μια εποχή αναγέννησης. Ενώ μεγάλη επιτυχία γνώρισαν και οι μεταγενέστερες ταινίες Monga, You Are the Apple of My Eye, Warriors of the Rainbow: Seediq Bale, KANO.
Ντοκιμαντέρ
Η πολυπολιτισμική κοινωνία, η σύνθετη ιστορία, το όμορφο περιβάλλον , τα μοναδικά ήθη και έθιμα των ιθαγενών και η πολιτική ελευθερία της Ταϊβάν αποτελούν γόνιμο έδαφος για τη δημιουργία ντοκιμαντέρ . Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, η όλο και πιο ελεύθερη πολιτική ατμόσφαιρα της χώρας οδήγησε στη δημιουργία ανεξάρτητων ντοκιμαντέρ τα οποία όχι μόνο δάνεισαν τη φωνή τους σε μειονότητες και διαφωνούντες, αλλά και κατέγραψαν καθοριστικές στιγμές της ιστορίας της άνθισης της δημοκρατίας. Από το 2000, τα ντοκιμαντέρ στην Ταϊβάν επικεντρώνονται περισσότερο στην παρουσίαση κοινωνικών και περιβαλλοντικών θεμάτων, καθώς και σε θέματα από τη σύγχρονη ζωή όπως στο ντοκιμαντέρ Go Grandriders που αναφέρεται σε ένα κλαμπ ηλικιωμένων μοτοσικλετιστών με μέσο όρο ηλικίας τα 81 έτη.