Όπως και οι ΠΕΚ στο συμβατικό εκδοτικό τους πρόγραμμα έτσι και το Mathesis στο δικό του χώρο, θα κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το πρόγραμμα των μαθημάτων του να μην αποτελεί μια ετερόκλητη συλλογή ασύνδετων θεμάτων, αλλά ένα συνεκτικό σύνολο που εξειδικεύεται σε σαφείς επιμέρους στόχους. Σε αυτό το γενικό πλαίσιο εντάσσεται και η απόφασή μας να μην προσφέρουμε απλώς κάποια μεμονωμένα μαθήματα αλλά, όπου είναι δυνατόν, να τα οργανώνουμε σε κύκλους μαθημάτων που θα καλύπτουν με κάποια πληρότητα μια ορισμένη γνωστική περιοχή ή μια ειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο θέμα.
Ανάλογα με το θέμα του, ένας κύκλος μαθημάτων θα περιέχει δύο έως έξι μαθήματα και ο φοιτητής που τα παρακολούθησε επιτυχώς και πήρε τη σχετική βεβαίωση από το καθένα χωριστά θα λαμβάνει επίσης και μία βεβαίωση παρακολούθησης για το σύνολο των μαθημάτων του κύκλου. Και εννοείται, βεβαίως, ότι είναι στην απόλυτη ευχέρειά του να παρακολουθήσει όποια μεμονωμένα μαθήματα του κάθε κύκλου κρίνει ο ίδιος ότι τον ενδιαφέρουν.
Εγγραφές στη διεύθυνση: mathesis.cup.gr / Πληροφορίες: mathesis@cup.gr
Έναρξη Μαθημάτων16 Νοεμβρίου 2015
Στην τωρινή πρώτη φάση της λειτουργίας του Mathesis οι κύκλοι μαθημάτων που θα προσφερθούν είναι οι:
1. Ελληνιστικήεποχή
(Διδάσκων: Α. Χανιώτης– Institute for Advanced Study, Princeton).
Η μακρά ελληνιστική εποχή: Ο ελληνικός κόσμος από τον Αλέξανδρο στον Αδριανό.
Η θρησκεία στον ελληνιστικό κόσμο.
Ο πόλεμος στον ελληνιστικό κόσμο: Κοινωνικές και πολιτιστικές διαστάσεις.
Συλλογική μνήμη στον Ελληνιστικό κόσμο.
2. Νεώτερη ελληνική ιστορία
(Διδάσκουσα: Μ. Ευθυμίου – Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών).
Ένα τέλος, μία αρχή: Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, 11ος-18ος αιώνας.
Η επανάσταση του 1821. Ένα δύσκολο εγχείρημα μιας περίπλοκης κοινωνίας.
3. Σύγχρονη φυσική
(Διδάσκοντες: Στ. Τραχανάς, Θ. Τομαράς – ITE, Τμήμα Φυσικής, Πανεπιστήμιο Κρήτης).
Εισαγωγή στην κβαντική φυσική 1
Εισαγωγή στην κβαντική φυσική 2
Εισαγωγή στη Σχετικότητα και την Κοσμολογία
Πυρήνες και στοιχειώδη σωμάτια
4.Εφαρμοσμένη κβαντική φυσική
(Διδάσκων: Σ. Τραχανάς – ΙΤΕ, Τμήμα Φυσικής, Πανεπιστήμιο Κρήτης)
a. Εισαγωγή στην κβαντική φυσική 1 (όπως στον Κύκλο 3)
b. Εισαγωγή στην κβαντική φυσική 2 (όπως στον Κύκλο 3)
c. Εφαρμοσμένη κβαντομηχανική 1
d. Εφαρμοσμένη κβαντομηχανική 2
Όλοι οι κύκλοι έχουν σχεδιαστεί ώστε να ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες είτε της εκπαίδευσης των εν ενεργεία φοιτητών των πανεπιστημίων μας είτε της μετεκπαίδευσης των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης είτε ακόμα στις ευρύτερες μορφωτικές ανάγκες των πολιτών με πνευματικά και επιστημονικά ενδιαφέροντα. Όπως είναι φυσικό —αυτό εξάλλου δηλώνει και οανοικτός κύκλος γύρω από το γράμμα Μ— οι κύκλοι δεν είναι απαραίτητα κλειστοί αλλά μπορούν να διευρυνθούν στο μέλλον με νέα μαθήματα ή να συνενωθούν σε μεγαλύτερους κύκλους ή ακόμα και να “διασπαστούν” σε μικρότερους, αν αυτό εξυπηρετεί καλύτερα τις εξελισσόμενες εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες που έχει ταχθεί να υπηρετεί το Mathesis.
Όντας η ίδια ένα εξελισσόμενο πείραμα, η διαδικτυακή εκπαίδευση μόνο από ανοικτές δομές καιιδέες μπορεί να υπηρετηθεί.