9 Ιουνίου 2023
15:00-21:00
Goethe-Institut Athen
Ομήρου 14-16, 10672
Αθήνα, Ελλάδα
Το Goethe-Institut Athen σας προσκαλεί την Παρασκευή, 9 Ιουνίου 2023 από τις 15:00 στο Ευρωπαϊκό συμπόσιο για τη συμπεριληπτικότητα στα σχολεία. Υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων, εκπαιδευτικοί, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών συζητούν για καλές πρακτικές και καινοτόμες μεθοδολογίες συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη.
Στην Ευρώπη οι σχολικές τάξεις αλλάζουν διαρκώς. Μαθητές και μαθήτριες με διαφορετικά κοινωνικο-οικονομικά, πολιτιστικά, θρησκευτικά και γλωσσικά υπόβαθρα συνθέτουν τη νέα ευρωπαϊκή γενιά. Η ευρύτητα των αναγκών των μαθητών αναδύει το αίτημα για μια εκπαίδευση συμπεριληπτική, μια εκπαίδευση που συμπεριλαμβάνει όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες και τους/τις δίνει τη δυνατότητα να φοιτούν στο γενικό σχολείο της γειτονιάς τους, ενώ ταυτόχρονα αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν στις αυξανόμενες ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Διαθέτουν, ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί τα εργαλεία και τις μεθόδους για να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες εκπαιδευτικές απαιτήσεις;
Το πρόγραμμα του Συμποσίου περιλαμβάνει συζητήσεις σε πάνελ, παρουσιάσεις, καθώς και εξειδικευμένα εργαστήρια για τους/τις εκπαιδευτικούς. Οι προσκεκλημένοι/ες ομιλητές/τριες συζητούν για την εκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και διεθνών φορέων όπως η UNESCO, παρουσιάζουν καινοτόμες μεθοδολογίες που έχουν εφαρμοστεί στις σχολικές τάξεις και επιδιώκουν να σκιαγραφήσουν το μέλλον της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Τα εργαστήρια που θα ακολουθήσουν έχουν σχεδιαστεί ειδικά για εκπαιδευτικούς και έχουν σκοπό να παρουσιάσουν νέες μεθοδολογίες για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που αναπτύσσονται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Goethe-Institut Athen.
Το Συμπόσιο απευθύνεται σε στελέχη της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, φοιτητές/τριες, σπουδαστές/τριες, ερευνητές/τριες, εργαζομένους/ες σε εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινωνίας των πολιτών και σε όποιον/α ενδιαφέρεται για τις θεματικές του.
Το Ευρωπαϊκό συμπόσιο για τη συμπεριληπτικότητα στα σχολεία σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ SIDiT-Supporting Inclusion and Diversity in Teaching που ηγήθηκε το Goethe-Institut Athen από το 2020-2023. Πρόκειται για ένα διακρατικό έργο που καθιστά τη διαφορετικότητα στην τάξη το αντικείμενο της διδασκαλίας, με στόχο να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε πολυπολιτισμικές τάξεις.
Συμμετοχή
Για να διαβάσετε το πρόγραμμα του συμποσίου και να συμπληρώστε τη φόρμα εγγραφής, ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Ευρωπαϊκό συμπόσιο για τη συμπεριληπτικότητα στα σχολεία – Goethe-Institut Ελλάδα
H συμμετοχή είναι δυνατή μόνο με φυσική παρουσία.
Η εγγραφή στα εργαστήρια θα πραγματοποιείται στο χώρο διεξαγωγής του συνεδρίου.
Τα πάνελ συζητήσεων θα διεξαχθούν στα αγγλικά, τα εργαστήρια στα ελληνικά ή/και τα αγγλικά.
Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Είσοδος ελεύθερη
Στοιχεία επικοινωνίας
Γραφείο διαχείρισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων
info@siditproject.eu
+30 210 3661085 -86
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το συμπόσιο συντονίζει ο Κωστής Παπαϊωάννου, Εκπαιδευτικός και Διευθυντής του ΣΗΜΕΙΟΥ.
15:00-15:30 Εγγραφή Φουαγιέ
15:30-15:40 Καλωσόρισμα Petra Koeppel-Meyer
Υποδιευθύντρια
Goethe-Institut Athen Αμφιθέατρο
15:40-15:50 Εισαγωγή Kωστής Παπαϊωάννου
Συντονιστής Συζήτησης Αμφιθέατρο
15:50-16:50 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΑΝΕΛ
Συμπεριληπτική εκπαίδευση στην Ευρώπη – Προτεραιότητες, προκλήσεις και επόμενα βήματα
Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Καθηγήτρια
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Alison Egan
Διευθύντρια Ψηφιακών Τεχνολογιών και eLearning Marino Institute of Education Δουβλίνο Ιρλανδίας
Κατερίνα Τούρα
Ανεξάρτητη Σύμβουλος σε θέματα Εκπαίδευσης, Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Μη-Διάκρισης
Αναστασία Ψαλλίδα
Διδακτορική Ερευνήτρια
Έδρα UNESCO Διαπολιτισμικής Πολιτικής
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αμφιθέατρο
16:50-17:15 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Supporting Inclusion and Diversity in Teaching (SIDiT): Στόχοι και αποτελέσματα του Erasmus+ προγράμματος Βασιλική Κατσομαλιάρη
Συντονίστρια Eυρωπαϊκών Προγραμμάτων
Goethe-Institut Athen
Ουρανία Γκικοπούλου
Εκπαιδευτικός/ Ερευνήτρια
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Αμφιθέατρο
17:15-17:30 Διάλειμμα καφέ Φουαγιέ
17:30-18:30 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΑΝΕΛ
Καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθοδολογίες στην συμπεριληπτική εκπαίδευση – Εμπειρίες από την τάξη Κλεάνθης Βουλαλάς
Διευθυντής
132ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας
Σχολικό Συγκρότημα Γκράβας
Ασπασία Καλησώρα
Δασκάλα
4ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου Αττικής
Πέπη Παπαδημητρίου Συντονίστρια Εκπαίδευσης Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Ριτσώνας
Florence Papadopoulos
Δασκάλα
Δημοτικό Σχολείο Βρυξελλών Go! Lagere Toverfluit School Αμφιθέατρο
18:30-18:45 Συμπεράσματα Αμφιθέατρο
18:45-19:00 Διάλειμμα καφέ Φουαγιέ
19:00-19:45 Εργαστήριο 1*
Κουλτούρα, ταυτότητα, θρησκεία: προτάσεις μαθημάτων SIDiT με τη χρήση νέων τεχνολογιών
Jorge Andreo
Δάσκαλος
Δημοτικό Σχολείο Βρυξελλών Go! Lagere Toverfluit School
Silke Beerens
Δασκάλα
Δημοτικό Σχολείο Βρυξελλών
Go! Uneschoschool Koekelberg
Florence Papadopoulos
Δασκάλα
Δημοτικό Σχολείο Βρυξελλών Go! Lagere Toverfluit School
Mediha Turkistan
Δασκάλα
Δημοτικό Σχολείο Βρυξελλών
Go! Uneschoschool Koekelberg 3.05
Εργαστήριο 2*
Χτίζοντας γέφυγες μεταξύ γονέων προσφύγων και μεταναστών και σχολείων
Ιωάννα Ντάλη
EU Project Officer
Goethe-Institut Athen
Πηνελόπη Σωτηροπούλου
Συντονίστρια ειδικών προγραμμάτων
Goethe-Institut Athen 3.06
Εργαστήριο 3*
Σκέψου πράσινα! Διαδραστικοί σταθμοί μάθησης
Ηλιάνα Κικίδου
Συντονίστρια προγραμμάτων εκπαιδευτικής συνεργασίας
Goethe-Institut Athen
Αίθουσα σεμιναρίων
19:45-21:00 Networking
Finger Food – drinks Αίθριο
Το συμπόσιο συντονίζει ο Κωστής Παπαϊωάννου, Εκπαιδευτικός και Διευθυντής του ΣΗΜΕΙΟΥ.
Αμφιθέατρο: όροφος -1, πρόσβαση από το φουαγιέ
Φουαγιέ: ισόγειο
Αίθουσα σεμιναρίων: πρώτος όροφος
Αίθριο: πρώτος όροφος, πρόσβαση από το foyer και τον πρώτο όροφο
3.05: τρίτος όροφος, 3.06: τρίτος όροφος
Είσοδος ελεύθερη. H συμμετοχή είναι δυνατή μόνο με φυσική παρουσία.
Η εγγραφή στα εργαστήρια θα πραγματοποιείται στο χώρο διεξαγωγής του συνεδρίου.
Τα πάνελ συζητήσεων θα διεξαχθούν στα αγγλικά, τα εργαστήρια στα ελληνικά ή/και τα αγγλικά. Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ
Κωστής Παπαϊωάννου
Ο Κωστής Παπαϊωάννου διδάσκει Ιστορία και Ελληνική Γλώσσα στην Ελληνογαλλική Σχολή Αγίας Παρασκευής. Εργάστηκε στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων στη Θράκη. Έχει μετάσχει σε συγγραφικές ομάδες σχολικών βιβλίων γλώσσας. Έχει συντάξει εκπαιδευτικά υλικά για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τις διακρίσεις, το ρατσισμό και τη ρητορική μίσους, ενώ κυκλοφορούν βιβλία του για το ακροδεξιό φαινόμενο. Τα τελευταία χρόνια διευθύνει το ΣΗΜΕΙΟ για τη μελέτη και αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς, ενώ συμμετέχει στο συντονισμό του Παρατηρητηρίου στη Δίκη της Χρυσής Αυγής από το 2016. Κατά το παρελθόν ήταν Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Πρόεδρος του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, συντονιστής του Δικτύου Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας.
ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ/ΕΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ
Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Η Αλεξάνδρα Ανδρούσου είναι Καθηγήτρια Διδακτικής Μεθοδολογίας στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα κύρια ερευνητικά της θέματα αφορούν τις διδακτικές πρακτικές, την κατάρτιση των εκπαιδευτικών και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Έχει οργανώσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα σε πληθώρα εκπαιδευτικών πλαισίων. Ασχολείται, επίσης, με την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για παιδιά σε ηλεκτρονική και συμβατική μορφή, καθώς και με την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για εκπαιδευτικούς. Από το 1997 είναι μέλος της πενταμελούς Επιστημονικής Επιτροπής του Προγράμματος Μουσουλμανικής Εκπαίδευσης (www.museduc. gr). Από τον Μάρτιο του 2016 έως τον Ιούνιο του 2018 διετέλεσε αντιπρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής Υποστήριξης της Εκπαίδευσης των Παιδιών Προσφύγων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην Ελλάδα. Από τον Οκτώβριο του 2015 έως τον Δεκέμβριο του 2022 με μια ομάδα φοιτητών προσχολικής αγωγής υπήρξε επικεφαλής της εκπαιδευτικής πρακτικής στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Ελαιώνα.
.
Κλεάνθης Βουλαλάς
Ο Κλεάνθης Βουλαλάς είναι εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πάνω από 30 χρόνια με σπουδές στην Παιδαγωγική Μυτιλήνης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο του Groningen στην αποτελεσματικότητα και βελτίωση του σχολείου. Έχει ειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης και έχει ασχοληθεί πολλά χρόνια με τη διδασκαλία των ελληνικών σε ενήλικες στην Ελλάδα και στην Ολλανδία. Είναι δάσκαλος πάνω από 20 χρόνια και τώρα διευθυντής του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας, ενός σχολείου με μεγάλη πλειοψηφία μεταναστών μαθητών, όπου έχει γίνει μια μακρά και συλλογική προσπάθεια να αναπτυχθούν καινοτόμες και διαπολιτισμικές παιδαγωγικές πρακτικές με στόχο την ομαλή ένταξη των μεταναστών και προσφύγων και τη δημιουργία ενός σύγχρονου, ανθρώπινου και δημοκρατικού σχολείου.
Ουρανία Γκικοπούλου
Η Ουρανία Γκικοπούλου είναι Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Μεταδιδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διδάκτωρ Γνωσιακής Επιστήμης και Εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες. Διαθέτει δύο Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης: «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη» και «Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση». Συμμετείχε στη Διδασκαλία Μαθημάτων και Εργαστηριακή Επίβλεψη προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στο ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ. Συμμετέχει σε 23 Ερευνητικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα και σε ομάδες σύνταξης Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει επιμορφωτικό έργο σε Προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει πολλές ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια και περιοδικά με κριτές, κεφάλαια σε εκπαιδευτικά / πανεπιστημιακά βιβλία, έχει γράψει ένα εκπαιδευτικό βιβλίο πειραμάτων φυσικής και συμμετείχε στη συγγραφή δύο σχολικών εγχειριδίων Φυσικής για την Α’ Γυμνασίου.
Ασπασία Καλησώρα
Η Ασπασία Καλησώρα είναι εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών της στο ΠΜΣ Πολιτισμός και Ανθρώπινη Ανάπτυξη στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, αντικείμενο της διπλωματικής της εργασίας αποτέλεσαν τα πειράματα αντιαυταρχικής – δημοκρατικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης. Πλέον, ως υποψήφια διδακτόρισσα συνεχίζει την έρευνα σε συναφή θέματα. Σε συνεργασία με τον Γιώργο Μόσχο, π. Συνήγορο του Παιδιού συνέγραψαν το βιβλίο-οδηγό με τίτλο: «Η συνέλευση των παιδιών. Τα πρώτα βήματα άσκησης στη δημοκρατία», το οποίο εκδόθηκε με την υποστήριξη της ΠΡΩΤΑ.12. Η ίδια εφαρμόζει συστηματικά τις σχολικές συνελεύσεις στα σχολεία από το 2005 και συντονίζει ως επιμορφώτρια σχετικές εκπαιδεύσεις. Συμμετέχει ως συντονίστρια και επιμορφώτρια πιλοτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης και εφαρμογής της παιδαγωγικής Φρενέ στην παιδαγωγική ομάδα του «Σκασιαρχείου».
Βασιλική Κατσομαλιάρη
Η Βασιλική Κατσομαλιάρη εργάζεται ως συντονίστρια ευρωπαϊκών έργων για το Goethe-Institut Athen. Είναι πτυχιούχος φιλόλογος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Kατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών της στην Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε έρευνα για την αντίσταση του σχολείου στην εκπαιδευτική αλλαγή, στην περίπτωση της εκπαίδευσης των μαθητών Ρομά. Από το 2015 εργάζεται στη διαχείριση προγραμμάτων στην κοινωνία των πολιτών στην Ελλάδα, με ειδίκευση στη μη-τυπική εκπαίδευση παιδιών και νέων. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει προγράμματα ένταξης για ευάλωτους πληθυσμούς, συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων, των αιτούντων άσυλο, των μεταναστών κ.λπ., και έχει συντονίσει ομάδες εκπαιδευτικών.
Πέπη Παπαδημητρίου
Η Πέπη Παπαδημητρίου σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και εργάστηκε ως καθηγήτρια αγγλικών σε δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για 27 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών υλοποίησε πολλά προγράμματα με στόχο να βοηθήσει τους μαθητές να γίνουν συνειδητοί δημοκρατικοί πολίτες. Δίδαξε εθελοντικά αγγλικά για πολλά χρόνια στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας των γυναικείων φυλακών Ελαιώνα Θήβας και είναι ιδρυτικό μέλος του Δικτύου Υποστήριξης Φυλακισμένων και Αποφυλακισμένων Γυναικών. Από το 2018 εργάζεται ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων Ριτσώνας στη Στερεά Ελλάδα, ενώ η ενασχόλησή της με τους πρόσφυγες ξεκίνησε σε εθελοντική βάση το 2016. Έχει οργανώσει πολλές δράσεις και εκδηλώσεις με προσφυγόπουλα και σκοπός της ήταν και είναι πάντα να φωτίζει τα μάτια και τους ορίζοντές τους.
Αναστασία Ψαλλίδα
Η Αναστασία Ψαλλίδα είναι Υποψήφια Διδάκτωρ Τμήματος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Ερευνήτρια στην Έδρα Διαπολιτισμικής Πολιτικής της UNESCO (ΠΑΜΑΚ) που εργάζεται για τη «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και την εξάλειψη της Ρητορικής Μίσους» και συντονίζει Πρακτικές Ασκήσεις για την Ποιοτική Εκπαίδευση. Είναι Υπεύθυνη του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στο Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, καθηγήτρια λυκείου και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Eίναι μέλος του Ελληνικού Πολιτιστικού και Εκπαιδευτικού Ομίλου για την UNESCO και στην οργανωτική επιτροπή του Συμποσίου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς για Νέους και του Παγκόσμιου Θερινού Ολυμπιακού Σχολείου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στις πολιτικές της UNESCO και της ΕΕ για τη Νεολαία, τη μη τυπική και τυπική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα, την εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, το διαπολιτισμικό διάλογο και τον ψηφιακό γραμματισμό.
Κατερίνα Τούρα
Η Κατερίνα Τούρα ειδικεύεται στην εκπαίδευση και τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη μη διάκριση και τον ρατσισμό. Έχει εργαστεί εκτενώς στη συμπεριληπτική εκπαίδευση σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Μέχρι τον Μάιο του 2023 ήταν υπεύθυνη πολιτικής στη ΓΔ Δικαιοσύνης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπεύθυνη για τον συντονισμό της εφαρμογής του σχεδίου δράσης της ΕΕ κατά του ρατσισμού 2020-2025 στην Ε.Ε. ‘Ηταν υπεύθυνη προγραμμάτων στη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Συμβουλίου της Ευρώπης, επιβλέποντας εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη δημοκρατική ιθαγένεια. Υπηρέτησε στη Μονάδα Διεθνών Υποθέσεων του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας μεταξύ 2006 – 2017 συμβάλλοντας στην ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών και διεθνών προτύπων για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Alison Egan
Η Alison Egan, PhD είναι Διευθύντρια Ψηφιακών Τεχνολογιών και eLearning στο Marino Institute of Education. Τα πρόσφατα ερευνητικά ενδιαφέροντά της επικεντρώνονται στον ψηφιακό γραμματισμό, την τεχνητή νοημοσύνη, την τεχνολογική αυτοαποτελεσματικότητα, τις εθνικές και διεθνείς πολιτικές ψηφιακής εκπαίδευσης και τη τεχνολογικώς αναβαθμισμένη μάθηση. Ολοκλήρωσε το διδακτορικό της το 2018 στο Trinity College Dublin με την διεξαγωγή διαχρονικής ποσοτικής έρευνας στη χρήση της τεχνολογίας από τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών προγραμμάτων τους. Είναι Αντιπρόεδρος του Irish Learning Technology Association (ILTA) και Πρόεδρος του Consultative Council of Society for IT in Teacher Education (SITE), ΗΠΑ. στις πολιτικές και πρακτικές του Υπουργείου σε στενή συνεργασία με πολλούς ενδιαφερόμενους φορείς.
Florence Papadopoulos
H Florence Papadopoulos γεννήθηκε στο Ζαΐρ, τη σημερινή Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, από Κύπριο πατέρα και Βελγίδα μητέρα. Μετακόμισε στο Βέλγιο σε ηλικία 4 ετών. Σε ηλικία 12 ετών ονειρευόταν να γίνει δασκάλα χάρη σε μια νεαρή αναπληρώτρια δασκάλα που την ενέπνευσε με την καλοσύνη και την κατανόησή της. Σπούδασε στην Παιδαγωγική Ακαδημία των Βρυξελλών και αποφοίτησε το 1993. Έκτοτε είναι δασκάλα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διδάσκοντας στο ίδιο σχολείο για περισσότερα από 30 χρόνια. Λατρεύει τη δουλειά της και τις προκλήσεις της διδασκαλίας σε μια πολυπολιτισμική πόλη όπως οι Βρυξέλλες, η οποία έχει αλλάξει πολύ με τα χρόνια. Συμμετείχε στο έργο Erasmus+ με το όνομα Cradle και μετά από αυτό εντάχθηκε στο έργο SIDiT. Η εμπειρία της την κάνει ανεκτίμητη για το έργο.
WORKSHOPS
Ηλιάνα Κικίδου
Η Ηλιάνα Κικίδου είναι υπεύθυνη του τμήματος εκπαιδευτικής συνεργασίας του Goethe-Institut Athen από το 2017. Συντονίζει τις εκπαιδεύσεις καθηγητών στην Ελλάδα και την Νοτιοανατολική Ευρώπη και εξειδικεύεται στη διασφάλιση ποιότητας των μαθημάτων κατάρτισης εκπαιδευτικών. Έχει μακρά εμπειρία στο σχεδιασμό προγραμμάτων ανταλλαγής νέων και εργαστηρίων για μαθητές σχολείων και πανεπιστημίων στις θεματικές της δημιουργικής μάθησης και του επαγγελματικού προσανατολισμού.
Ιωάννα Ντάλη
Η Ιωάννα Ντάλη εργάζεται στη διαχείριση ευρωπαϊκών έργων και την ανάπτυξη στην Νοτιοανατολική Ευρώπη στο Goethe-Institut Athen. Έχει εμπειρία στη διαχείριση μεγάλης κλίμακας διοργανώσεις και στο συντονισμό προγραμάτων ενσωμάτωσης μέσα από την πολιτιστική πρακτική. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, και από το 2022 παρακολουθεί το MBA στη Στρατηγική Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εργαστεί σε θέσεις επικοινωνίας, ανάπτυξης και συντονισμού στην UNESCO, την Ελευσίνα 2023 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, στο Victoria Square Project, την Οργάνωση Γη και το The Bee Camp μεταξύ άλλων.
Πηνελόπη Σωτηροπούλου
Η Πηνελόπη Σωτηροπούλου είναι απόφοιτος του τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού και Ανάπτυξη δεξιοτήτων με νέα μέσα στο Danube University Krems. Από το 2012 εργάζεται ως Συνονίστρια προγραμμάτων στο Goethe-Institut Athen και εξειδικεύεται στη διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων μεγάλης κλίμακας.
Jorge Andreo
Ο Jorge Andreo αποφοίτησε από το UCLL στο Hasselt το 2010. Από τότε, εργάζεται ως δάσκαλος στο GO! δημοτικό σχολείο Lagere Toverfluit. Το πολυπολιτισμικό περιβάλλον στο σχολείο και στην τάξη του τον συναρπάζει. Η ενέργεια των παιδιών όταν φτάνει στη δουλειά τον παρακινεί να αναπτυχθεί επαγγελματικά ως δάσκαλος (και ως άνθρωπος) και, επίσης, να βοηθήσει τους μαθητές του να εξελιχθούν. Αυτή η win-win κατάσταση τον κάνει καλύτερο δάσκαλο κάθε μέρα.
Silke Beerens
Aπό το Σεπτέμβριο του 2015, η Silke εργάζεται ως δασκάλα στο Δημοτικό Σχολείο GO! Campus Unesco. Στα 7 χρόνια που εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει αποκτήσει εμπειρία με διαφορετικές ηλικίες και εμπειρία σε ευρωπαϊκά έργα. Η Silke πιστεύει ότι κάθε παιδί πρέπει να μπορεί να αναπτύσσεται μέσα στις δικές του δυνατότητες, με βάση τα ταλέντα του και την κοινωνική του ανάπτυξη.