Dance Days : ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ του Βιτσέντζου Κορνάρου
Δευτέρα, 20 Ιούλιος 2015 –
Χώρος : Θέατρο Ανατολικής Τάφρου
Ώρα : 21.30
Είσοδος : 15 € – Φοιτητικό, Ανεργίας : 12 €
http://www.keppedih-cam.gr/images/Events/2015/summer_2015/T09_DANCE_DAYS.jpg
Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου, ώρα : 21.30
Συνδιοργάνωση : Ομάδα Σύγχρονου χορού “Συν-Κίνηση”, Δήμος Χανίων.
Με την υποστήριξη του Βενιζελείου Ωδείου Χανίων, της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, της ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ,
του Κέντρου Γκαίτε Χανίων και του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων.
Είσοδος : 15 € – Φοιτητικό, Ανεργίας : 12 €
Dance Days 5 Chania
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ του Βιτσέντζου Κορνάρου
Χαΐνηδες – Κι όμΩς κινείται
Με τη συμμετοχή του Ψαραντώνη
Με τον ‘Έρωτόκριτο” ανοίγει την αυλαία του το διεθνές φεστιβάλ σύγχρονου χορού, Dance Days 5 Chania που πραγματοποιείται με τη συνδιοργάνωση της Ομάδας Σύγχρονου χορού “Συν-Κίνηση” και του Δήμου Χανίων.
Με την υποστήριξη του Βενιζελείου Ωδείου Χανίων, της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, της ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ, του Κέντρου Goethe Χανίων και του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων.
Πως χορεύεται ένα έπος;
Πως χορεύεται μια τραγουδαφήγηση, που πότισε με τέτοιο απόλυτο τρόπο τη μουσική παράδοση, έπλασε σε μεγάλο βαθμο τη γλώσσα που μιλιέται σε αυτόν τον τόπο, συγκίνησε γενιές ανθρώπων, τους δάνεισε εικόνες και σύμβολα για τον έρωτα, τον ηρωισμό, τη φιλία, τη γενναιότητα, την αξιοπρ έπεια, τον πόνο, το σωστό και το λάθος και τελικά υιοθετήθηκε απόλυτα ως σύμβολο,
αντιπρόσωπος του πολιτισμού τους;
Ο Ερωτόκριτος εκδιώχτηκε από τα χωριά της Κρήτης. Τη θέση του πήραν το δελτίο των 8 στην τηλεόραση, το facebook, ο αυτισμός των sms και ο θόρυβος από την εκβιομηχάνηση της γεωργικής εργασίας.
Ο Ερωτόκριτος καθώς δεν είναι ούτε ποίημα, ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό έργο , απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εντέλει, άλλη αναπαράσταση.
Για την ανάδειξη αυτών των θησαυρών θα ήθελα να επιχειρήσω μιαν άλλη αναπαράσταση της διαλεκτικής του Ερωτόκριτου , στηριγμένη στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη των ιδιαίτερων προσώπων, που θα καταδυθούν σ ‘ αυτή την αρχέγονη συνειδησιακή κατάσταση του Ομηρίδη- Λυράρη-Ράπερ . Η διαλεκτική της τραγουδαφήγησης από τα πολλά διαφορετικά όργανα και τις φωνές, συμπληρώνεται και διαχέεται στη θεατρική πτυχή του έργου, από τη στικτική ή aντιστικτική παρουσία της ομάδας κι όμΩς κινείται. Η ανάγκη που μας οδήγησε στην παρουσία του χορού, είναι η άμεση και καθαρή σχέση του με τη ρυθμολογία
και την εκστατική υπόσταση του έπους, μια σχέση απαλλαγμένη από τη θεατρική του αναπαράσταση”.