Athens Singers

Athens Singers
Το ιστορικό χορωδιακό συγκρότημα που συμπληρώνει φέτος 47 έτη επιτυχιών ερμηνεύει το “Dona Nobis Pacem” και άλλα έργα του κορυφαίου βρετανού μουσικοσυνθέτη Ραλφ Βων Ουίλιαμς, για τους σκοπούς της Φιλοδασικής Ένωσης Αθηνών
Παρασκευή 11 Απριλίου, ώρα 20:30

Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Έπειτα από σαράντα επτά χρόνια επιτυχημένης διαδρομής που συνδέθηκαν με την ξεχωριστή παρουσία των μελών του και την παρουσίαση ενός δημοφιλούς ρεπερτορίου (με έργα Χαίντελ, Τζων Στάινερ, Μότσαρτ, Πέρσελ, Χάυντν και Φορέ), το χορωδιακό σύνολο των Athens Singers ανεβαίνει στη σκηνή του Μεγάρου, για να ερμηνεύσει έργα του Ραλφ Βων Ουίλιαμς, του μεγαλύτερου βρετανού συνθέτη μετά τον Χένρυ Πέρσελ.

Την Παρασκευή 11 Απριλίου, στις 8:30 το βράδυ, στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, θα ερμηνεύσει –με μαέστρο τον νυν διευθυντή του και σπουδαίο οργανίστα Ρότζερ Τίλλυ– τη ζωηρή English Folk Song Suite, που αποπνέει τη βουκολική αίσθηση της αγγλικής υπαίθρου, τέσσερα τραγούδια από τον κύκλο τραγουδιών Songs of Τravel (για σοπράνο και πιάνο) που βασίστηκε στην ομώνυμη συλλογή ποιημάτων του Ρόμπερτ Λούις Στίβενσον, τα θρησκευτικού περιεχομένου Five Mystical Songs αλλά και την καντάτα Dona Nobis Pacem, έργο-έκκληση για την παγκόσμια ειρήνη.

Με το χορωδιακό σύνολο συμπράττουν δύο εξαίρετοι λυρικοί τραγουδιστές, η αμερικανίδα σοπράνο Χέδερ Χέλιγκερ και ο έλληνας βαρύτονος Βαγγέλης Μανιάτης ενώ σολίστ και χορωδούς συνοδεύει στο πιάνο ο Δημήτρης Βεζύρογλου όπως και 20μελές ορχηστρικό σύνολο. 

Η εκδήλωση –συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του Χορωδιακού Συγκροτήματος Athens Singers– πραγματοποιείται για τους σκοπούς της Φιλοδασικής Ένωσης Αθηνών και στο πλαίσιο της σειράς Ειδικές Εμφανίσεις.

Ο Ραλφ Βων Ουίλιαμς (1872-1958) σπούδασε στο Λονδίνο και συμπλήρωσε τις σπουδές του στο Βερολίνο με τον Μαξ Μπρουχ και στο Παρίσι με τον Μωρίς Ραβέλ. Ήταν οργανίστας στην εκκλησία του Σάουθ Λάμπεθ τα τελευταία χρόνια του 19ου αιώνα και συγχρόνως πραγματοποίησε σειρά διαλέξεων στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Στην 60χρονη και πλέον καριέρα του ως συνθέτης, δάσκαλος και μέντορας, ασχολήθηκε με πολλά και διαφορετικά είδη μουσικής (συμφωνίες, μουσική δωματίου, όπερα, χορωδιακή μουσική, μουσική για τον κινηματογράφο κ.ά.) αφήνοντας πίσω του μια εξίσου πλούσια εργογραφία. Επιδεικνύοντας μια ιδιαίτερη ευαισθησία απέναντι στην ανθρώπινη κατάσταση και τις κοινωνικές ανισότητες και έχοντας ακλόνητη πίστη στην πολιτιστική και εκπολιτιστική δύναμη της μουσικής, ο Βων Ουίλιαμς συνέβαλε με το έργο του στη δημιουργία μιας μουσικής προσβάσιμης στο ευρύ κοινό. Ο άγγλος δημιουργός αντλούσε την έμπνευσή του από το λυρισμό των λαϊκών τραγουδιών του τόπου του –τα οποία συνέλεγε–, των αγγλικών ύμνων και των πολυφωνικών κομματιών της περιόδου Τυδόρ, ενσωματώνοντας στοιχεία από το ύφος και τη ρυθμική ελευθερία τους στο δικό του, μοναδικό στυλ.

Το πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικές συνθέσεις του βρετανού συνθέτη, όπως τη ζωηρή English Folk Song Suite (1923) που αποπνέει τη βουκολική αίσθηση της αγγλικής υπαίθρου –η οποία συνδέεται συχνά με τη μουσική του–, ένα έργο βαθειά επηρεασμένο από τα αγγλικά λαϊκά τραγούδια που συνέλεξε στις αρχές του 20ού αιώνα. Αλλά και μέρος από τον κύκλο τραγουδιών Songs of Τravel (The Vagabond, Let Beauty Awake, The Roadside Fire, Youth & Love) για σοπράνο και πιάνο που έγραψε το διάστημα 1901-1904 βασισμένος στην ομώνυμη συλλογή ποιημάτων του Ρόμπερτ Λιούις Στίβενσον. Πρόκειται για κομμάτια που αποτυπώνουν τις διαφορετικές διαθέσεις του ταξιδιώτη, κομμάτια που θυμίζουν έντονα τα τραγούδια των οδοιπόρων του 19ου αιώνα, αν και αποπνέουν έντονο αγγλικό «άρωμα». Ο συγκεκριμένος Κύκλος αφορά στην πρώτη σύνθεση τραγουδιών για σολίστες από το δημιουργό. Τα Five Mystical Songs (1906-1911) που ακολουθούν είναι έργο αντιπροσωπευτικό του στυλ Βον Ουίλιαμς. Εμπνευσμένα από την πνευματικότητα των θρησκευτικού περιεχομένου κειμένων στα οποία βασίστηκε (Easter, from The Temple του ουαλού ποιητή Τζωρτζ Χέρμπερτ, 1633), τα τραγούδια αυτά αποτελούν μια προσωπική και στοχαστική έκφραση πίστης στην οποία η χορωδία παίζει συχνά υποστηρικτικό ρόλο (το τελευταίο ιδιαίτερα τραγούδι, «Αntifon», ερμηνεύεται συχνά μόνο του, ως εκκλησιαστικός ύμνος για χορωδία και εκκλησιαστικό όργανο). Η βραδιά ολοκληρώνεται με την καντάτα Dona Nobis Pacem που ο συνθέτης έγραψε το 1936 με αφορμή τη συμπλήρωση εκατό χρόνων της Huddersfield Choral Society. Βασισμένος σε μια παλαιότερη σύνθεσή του αλλά κυρίως σ’ ένα ποίημα του Ουώλτ Ουίτμαν με τίτλο «Μοιρολόι για δύο βετεράνους» (1865), ο Βων Ουίλιαμς συνέθεσε ένα έργο-έκκληση για την ειρήνη σε μια εποχή που βίωνε το αναπόφευκτο ενός ακόμη παγκόσμιου πολέμου, ανακαλώντας τις προσωπικές του μνήμες από τη στρατολόγησή του στη διάρκεια του α΄ παγκόσμιου πολέμου – όπου υπηρέτησε το Βασιλικό Ιατρικό Σώμα Στρατού ως τραυματιοφορέας στη Γαλλία και τη Θεσσαλονίκη. Ιδιαίτερα επίκαιρο σήμερα, εκατό χρόνια από την έναρξη του α΄ παγκόσμιου πολέμου, όσο και την εποχή που γράφτηκε, το συναισθηματικά φορτισμένο έργο προτρέπει τον ακροατή του να «πολεμά ενάντια σε όλους τους πολέμους».

Το Χορωδιακό Σύνολο Athens Singers ιδρύθηκε το 1967 –αρχικά ως «The Athens Choral Group»– από τη Miranda Villiers, σύζυγο του τότε υποδιευθυντή του British Council στην Αθήνα. Το σύνολο ιδρύθηκε με κύριο σκοπό το τραγούδι για ιδία ευχαρίστηση των μελών του. Στη συνέχεια όμως λόγω της καλής απόδοσης και του δημοφιλούς ρεπερτορίου της Χορωδίας, άρχισαν να πραγματοποιούνται συναυλίες για το κοινό. Τα πρώτα χρόνια ο αριθμός των χορωδών ήταν περίπου 16, ενώ σήμερα αριθμεί περίπου 45 άτομα. Πρώτος Διευθυντής του Συγκροτήματος ήταν ο Michael Llewellyn Smith, γνωστός άγγλος ιστορικός που ζούσε στην Αθήνα. Στη συνέχεια ανέλαβε ως τακτικός διευθυντής ο Robert Brenton Betts, αμερικανός ιστορικός, πρώην διπλωμάτης και ολοκληρωμένος μουσικός (οργανίστας, μαέστρος, τραγουδιστής, ενορχηστρωτής). Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η Χορωδία τραγουδούσε συχνά και υπό τη διεύθυνση του Διαμαντή Διαμαντόπουλου, βοηθού μαέστρου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ο οποίος μάλιστα ανέλαβε ως Μόνιμος Διευθυντής της Χορωδίας από το 1982 μέχρι το τέλος του 1983. Σήμερα, διευθυντής του Συγκροτήματος είναι ο Roger Tilley. Το ρεπερτόριο των Athens Singers περιλαμβάνει έργα Χαίντελ, Τζον Στάινερ, Μότσαρτ, Πέρσελ, Χάυντν και Φωρέ. Το σύνολο έχει πραγματοποιήσει συναυλίες σε χώρους όπως η Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου, η Γερμανική Ευαγγελική Εκκλησία, το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, το Pierce College, το Μουσείο Μπενάκη και ο Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός.

Ο Ρότζερ Τίλλυ γεννήθηκε το 1957 στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας. Σπούδασε εκκλησιαστικό όργανο υπό τον Timothy Lees και διορίστηκε οργανίστας της εκκλησίας του St. James’ Dudley σε ηλικία 17 ετών. Το διάστημα 1975-79 ήταν οργανίστας του Wills Memorial Chapel στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ. Παράλληλα, εκτελούσε  χρέη βοηθού οργανίστα στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό του Μπρίστολ. Από το 1980 έως το 1983 κατείχε τη θέση του οργανίστα στο Τσίπφηλντ, λίγο έξω από το Λονδίνο, ενώ διηύθυνε το συγκρότημα Exultate στο Αβαείο του Μπαθ. Ο Ρότζερ Τίλλυ ήρθε στην Ελλάδα το Σεπτέμβριο του 1983. Από κείνη τη χρονιά διετέλεσε οργανίστας της Αμερικανικής Εκκλησίας στην Αθήνα. Η πρώτη του επαφή με τους Athens Singers έγινε κατά την Χριστουγεννιάτικη Συναυλία τους το 1984. Αρχικά, διηύθυνε το σύνολο το διάστημα 1984-1989 και με μια διακοπή κάποιων ετών ανέλαβε και πάλι τη διεύθυνσή του από το Σεπτέμβριο του 2007. Ο Ρότζερ Τίλλυ είναι επίσης καθηγητής στο Campion School.

H Χέδερ Χέλιγκερ (HeatherHeliger) μεγάλωσε στο Λος Αντζελες της Καλιφόρνια όπου και σπούδασε Arts in Music στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας. Ταξίδεψε στην Ευρώπη και επέλεξε να εγκατασταθεί στην Ελλάδα. Έχει συνεργαστεί με το φωνητικό σύνολο «Venus d Minor» και έχει συμμετάσχει σε χορωδίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Θέατρο Ηρώδου του Αττικού καθώς και ως σολίστ σε αρκετές συναυλίες τους.

Ο Βαγγέλης Μανιάτης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1968. Είχε την πρώτη του επαφή με την κλασική μουσική ως μέλος της Παιδικής Χορωδίας Αγ. Ευθυμίου (υπό τον Δ. Κανάρη). Παράλληλα με τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Φυσικής), άρχισε να μελετά τραγούδι με τον Βασίλη Γιαννουλάκο, ενώ από το 2005 συνεχίζει με τη Δέσποινα Καλαφάτη. Έχει διατελέσει ιδρυτικό μέλος της Χορωδίας Fons Musicalis, ενώ συμμετείχε κατά διαστήματα στη Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και τη Χορωδία της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης. Ως σολίστ έχει εμφανιστεί σε συναυλίες και παραστάσεις όπερας, ενώ έχει ερμηνεύσει πολλά έργα σύγχρονης μουσικής. Παράλληλα, ερμηνεύει παλιά μουσική ως μέλος των συνόλων Lyrae Cantus και Εμμέλεια.

Ο Δημήτρης Βεζύρογλου σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με τη Μαρία Χαιρογιώργου-Σιγάρα και έλαβε το δίπλωμά του με Άριστα και δεύτερο βραβείο παμψηφεί. Με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι όπου έλαβε το κρατικό δίπλωμα πιάνου και δεύτερο βραβείο παμψηφεί. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Εθνικό Κονσερβατόριο «Π.Ι. Τσαϊκόφσκι» της Μόσχας με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών και το Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης και έλαβε τον τίτλο «Doctor of Musical Arts». Έχει πάρει μέρος σε παγκόσμιους διαγωνισμούς πιάνου και έχει εμφανιστεί επανειλημμένως σε ατομικά ρεσιτάλ, σε συναυλίες μουσικής δωματίου και ως σολίστ με ορχήστρες στο Παρίσι, στη Μόσχα και στην Ελλάδα. Έχει ηχογραφήσει για τη γαλλική ραδιοφωνία καθώς και για το ραδιόφωνο της Μόσχας (MosFilm). Έχει συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στη μουσική προετοιμασία όπερας, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην προετοιμασία σολίστ και χορωδών και με το «Ανοιχτό Θέατρο» του Γ. Μιχαηλίδη. Διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Αθηνών.

Τιμές εισιτηρίων:  12,00 €  (Β΄ Ζώνη) – 20,00 € (Α΄ Ζώνη)
Ειδικές τιμές:  5,00 € (Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ) – 8,00 € (65+, πολύτεκνοι)

Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
και στην ιστοσελίδα του Μεγάρου: www.megaron.gr

Επίσης:https://www.facebook.com/megaron.gr
http
://www.pinterest.com/megaronathens/

https://twitter.com/MegaronAthens

Τομέας Τύπου
Πληροφορίες για το δελτίο τύπου αυτό:
Αντώνης Στεφάνου, 210 7282725
aste@megaron.gr

You may also like...