Athens Film Lab: «All the Splendid Nightclubs of the West» του Ευθύμη Kosemund Σανίδη
Λίγο πριν την ανεπίσημη ειδική προβολή των ταινιών του Athens Film Lab, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες και τους δημιουργούς.
All the Splendid Nightclubs of the West
Σκηνοθεσία: Ευθύμης Kosemund Σανίδης Παραγωγή: Δέσποινα Σιφνιάδου
Δύο αγόρια και μια κοπέλα ετοιμάζονται για clubbing στην καρδιά της Αθήνας. Φτάνοντας εκεί, θα αντικρίσουν ένα άδειο club με τη μουσική να παίζει στη διαπασών.
O Ευθύμης Kosemund Σανίδης γεννήθηκε το 1983 στη Μυτιλήνη, έχει την Ελληνική και Γερμανική υπηκοότητα. Η πρώτη του ταινία μικρού μήκους, «ΙΙ» (2014), κέρδισε το βραβείο Pack & Pitch στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sarajevo όντας στο στάδιο της ανάπτυξης. Σε συμπαραγωγή μεταξύ Horsefly Productions και DETAiLFILM, υποστηρίχθηκε οικονομικά από την ΕΡΤ, το ΕΚΚ και τα κονδύλια Kuratorium και Nordmedia. Έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Locarno και συνέχισε την πορεία της σε διεθνή φεστιβάλ κερδίζοντας τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας στις Νύχτες Πρεμιέρας, Τιμητική Διάκριση Φωτογραφίας και Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Δράμας. Ολοκλήρωσε τα γυρίσματα της επόμενης ταινίας του, «Odette» (2015), μία συμπαραγωγή μεταξύ Le Fresnoy και Faliro House Productions. Είναι alumnus των Berlinale και Sarajevo Talent Campus (2011) και του μεταπτυχιακού προγράμματος Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains (2015) της Γαλλίας.
Η Δέσποινα Σιφνιάδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο του 1981. Αποφοίτησε από το τμήμα κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ με ειδίκευση στην παραγωγή. Η πτυχιακή της ταινία «Θόλος» στην οποία ήταν παραγωγός χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο πολιτισμού στα πλαίσια της δράσης Θεσσαλονίκη: Σταυροδρόμι πολιτισμών και ήταν σε ανάθεση από το Διεθνές φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η ταινία κέρδισε το βραβείο καλύτερης σπουδαστικής ταινίας στο 35ο φεστιβάλ της Δράμας το 2012. Από τον Ιανουάριο του 2012 ως τον Μάρτιο του 2013 εργάστηκε στην εταιρεία παραγωγής Horsefly Productions ως βοηθός του παραγωγού Γιώργου Τσούργιαννη και συμμετείχε με αυτήν την ιδιότητα στην μεγάλου μήκους ταινία «Luton» του Μιχάλη Κωνσταντάτου και στην μεγάλου μήκους ταινία «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ. Ήταν production coordinator στην ταινία μικρού μήκους «ΙΙ» (2014) του Ευθύμη Kosemund Σανίδη. Έχει δουλέψει ως βοηθός διευθυντή παραγωγής στις ταινίες «A Blast» του Σύλλα Τζουμέρκα (2014), «Interruption» του Γιώργου Ζώη (2015) και η «Ιστορία της Πράσινης Γραμμής» του Πανίκκου Χρυσάνθου (post production).
7 ερωτήσεις για τους 7
Ευθύμης Kosemund Σανίδης
Η ταινία όπως και οι υπόλοιπες του Athens Film Lab, έχει κεντρικό θέμα την Αθήνα. Πως εμπνευστήκατε από αυτήν και πως την είδατε μέσα από τον φακό σας;
Ήταν μία περίοδος που συζητούσαμε έντονα με την Ελιζαμπέττα, συν-σεναριογράφο του «Splendid Nightclubs», τους ρομαντικούς και άλλους συναφείς χώρους. Γενικότερα δεν μου αρέσει ο κόσμος που ζούμε και προσπαθώ να βρίσκω άλλα μονοπάτια, επομένως γυρίσαμε την Αθήνα ανάποδα, μας ενέπνευσε ως αντιπρόσωπος μιας έρημης χώρας.
Αν η ταινία ήταν χαρακτήρας από το παγκόσμιο σινεμά, ποιος θα ήταν;
Ο Rambo του «First Blood» ή κάτι τέτοιο. Κάποιος που έχει ξοδευτεί σε έναν συγκεκριμένο τρόπο του να υπάρχει, έναν τρόπο που δεν του απαντά πια και που τώρα μάλλον καλείται να βρει ένα άλλο βλέμμα. Νομίζω πως οι άνθρωποι που υπάρχουν στην ταινία μας κάτι υποψιάζονται, ίσως.
Ποιο είναι το πιο τρελό κινηματογραφικό όνειρο που θέλετε να κάνετε πραγματικότητα;
Να κάνω μία ταινία χωρίς να ανταλλάξω λέξη με το συνεργείο και τους συνεργάτες μου ή με τους ανθρώπους μπροστά από την κάμερα. Ή το να κάνω μία ταινία χωρίς να την κατοικούν άνθρωποι, μία αφήγηση χωρίς αφήγηση, μία ουτοπία που δεν θα μπορέσω να κάνω ποτέ.
Ποιο είναι το μόνο πράγμα που δεν θα δεχόσασταν να κάνετε ποτέ στο σινεμά;
Το να δεχτώ να μη κάνω κάτι ποτέ.
Ποιο σκηνοθέτη θεωρείτε δάσκαλο;
Ας πούμε τον Μπρεσόν που ταιριάζει στη λιτότητα της απάντησης.
Ποιο σκηνοθέτη αποστρέφεστε και γιατί;
Το σκηνοθέτη που ο παραγωγός του θα έφερνε με τη βία μία μέρα στο γύρισμα ένα κοπάδι από άγρια ζώα, λιοντάρια, ελέφαντες, καμηλοπαρδάλεις και αγριοβούβαλους, για το production value της ταινίας του, και που εκείνος δεν θα απαντούσε απλά με το να κινηματογραφήσει τα ίχνη τους στο έδαφος. Μου αρέσει η επιμονή με απλότητα και φαντασία.
Σε ποια ταινία επιστρέφετε συχνά όταν γυρεύετε έμπνευση;
Στο «The Razor’s Edge», το κακό remake του ’84 με τον Murray και την Theresa Russell. Δεν μου λύνει τα προβλήματα αλλά μου φτιάχνει τη διάθεση, που συχνά βέβαια είναι μέρος του προβλήματος.
Δέσποινα Σιφνιάδου
Τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί μια νέα, δυναμική γενιά Ελλήνων παραγωγών. Ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος σας στη δημιουργία μιας ταινίας;
Η διαχείριση του χρόνου, των χρημάτων και των ανθρώπων με αγάπη και μεράκι.
Ποιο είναι το πιο δύσκολο και πιο ακριβό στοιχείο μιας ταινίας μικρού μήκους;
Εξαρτάται από το σενάριο της ταινίας. Άλλες φορές είναι η σκηνογραφία της, άλλες φορές ο όγκος των ηθοποιών και κομπάρσων που χρειάζονται, άλλες φορές ο εξοπλισμός και πάει λέγοντας. Δεν υπάρχει ένας κανόνας που να ισχύει για κάθε ταινία.
Περιγράψτε μας την ταινία σας με 5 λέξεις (δεν χρειάζεται κατ’ ανάγκη να σχηματίζουν πρόταση).
Η ανθρωπότητα βασίζεται στη νιότη.
Ποιο είναι το πιο τρελό κινηματογραφικό όνειρο που θέλετε να κάνετε πραγματικότητα;
α γυρίσω μία ταινία χωρίς το άγχος του προϋπολογισμού.
Ποιο είναι το μόνο πράγμα που δεν θα δεχόσασταν να κάνετε ποτέ στο σινεμά;
Ειλικρινά δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι.
Ποιο σκηνοθέτη θεωρείτε δάσκαλο;
Τον Ulrich Seidl.
Ποιο σκηνοθέτη αποστρέφεστε και γιατί;
Δεν αποστρέφομαι κανέναν. Ακόμα και οι σκηνοθέτες που δεν μου αρέσουν καθόλου, θα έχουν κάνει μία δύο ταινίες που θεωρώ πολύ καλές.
All the Splendid Nightclubs of the West
Καστ Μιχάλης Σαράντης, Θάλεια Παπακώστα, Γιάννης Νιάρρος, Τίτα Μπονάτσου / μία παραγωγή της BOO Productions / σενάριο Ελιζαμπέττα Ηλία Γεωργιάδου & Ευθύμης Kosemund Σανίδης / σκηνοθεσία Ευθύμης Kosemund Σανίδης / executive producers Ηρακλής Μαυροειδής & Άγγελος Βενέτης / παραγωγός Δέσποινα Σιφνιάδου / διεύθυνση φωτογραφίας Χρήστος Βουδούρης / μοντάζ Ευθύμης Kosemund Σανίδης / σκηνογράφος Δάφνη Καλογιάννη / ενδυματολόγος Ελισάβετ Κοκκονάρη / ηχοληψία & μοντάζ ήχου Νίκος Λιναρδόπουλος / σχεδιασμός ήχου Λέανδρος Ντούνης & Νίκος Λιναρδόπουλος / μιξάζ Λέανδρος Ντούνης / διεύθυνση παραγωγής Δέσποινα Σιφνιάδου / βοηθός σκηνοθέτης Ρωμανός Αργυρόπουλος / α’ βοηθός οπερατέρ Χρήστος Δούρος & Λευτέρης Αγαπουλάκης / β’ βοηθός οπερατέρ Κώστας Δρακάκης & Ίων Κατρακάζος / dit Ίων Κατρακάζος / μακενίστας Νεκτάριος Σολιδάκης / βοηθός παραγωγής Μιχάλης Κυρίμης / φροντιστής Φώτης Φραντζέτος / visual effects Ίων Κατρακάζος / εργαστήρια εικόνας AN-MAR FILM / color grading Νίκος Κορωνίδης / κάμερα & φακοί Καλλιρόη Καραμάνου / εκπαιδευτής σκύλου Μιχάλης Διαμαντάρας
77