Χρώματα, παιχνίδια, ιστορίες, μουσική, κουκλοθέατρο και όχι μόνο. Τα παιδιά έχουν το δικό τους Φεστιβάλ και ανοίγει τις πύλες του στην πανεπιστημιούπολη, από τις 2 έως τις 5 Ιουνίου. Φέτος συμπληρώνει τον 6ο χρόνο ζωής του και διοργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.) του Πανεπιστημίου Πατρών.. Οι φοιτητές, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες του Τμήματος, σχεδιάζουν τις δημιουργικές δραστηριότητες και τα εργαστήρια, με σκοπό να εκπαιδεύσουν τα παιδιά με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.
Για το Παιδικό Φεστιβάλ μιλά στο thebest.gr η Δώρα Αλεξοπούλου, φοιτήτρια του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην προσχολική ηλικία (Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η) και υπεύθυνη επικοινωνίας του 6ου Παιδικού Φεστιβάλ Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η
Πόσα χρόνια διοργανώνεται το Φεστιβάλ; Τι περιλαμβάνει και ποιος είναι ο στόχος του;
«Το παιδικό Φεστιβάλ του Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η ξεκίνησε το 2010 και απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας τριών έως έξι ετών. Στόχος του, το άνοιγμα του πανεπιστημίου στην τοπική κοινωνία, τη δημοσιοποίηση της δουλειάς του Τμήματος και την δημιουργία δεσμών μεταξύ παιδιών, εκπαιδευτικών, γονέων, νηπιαγωγείων, φοιτητών και πανεπιστημίου. Διεξάγεται κάθε χρόνο επί μία εβδομάδα (περίπου τέλη Μαΐου – αρχές Ιουνίου) και τον συντονισμό του αναλαμβάνει η Οργανωτική Επιτροπή η οποία επιλέγεται στις αρχές του έτους έπειτα από αίτηση των ενδιαφερόμενων. Περιλαμβάνει δραστηριότητες εκπαιδευτικού κυρίως προσανατολισμού, οι οποίες πραγματοποιούνται με την βοήθεια των φοιτητών – εθελοντών μέσω δημιουργικών, ευχάριστων και ψυχαγωγικών εργαστηρίων στους χώρους του Τμήματος».
Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο επιλέγετε τις δράσεις;
« Οι δράσεις οι οποίες πραγματοποιούνται, κάθε χρόνο εξελίσσονται και εφαρμόζονται ανάλογα με την συμμετοχή των φοιτητών- εθελοντών καθώς και των νηπιαγωγείων στο κάθε εργαστήριο. Για τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό του, εφαρμόζεται η μέθοδος της «αξιολόγησης της διαδικασίας» στο τέλος κάθε Φεστιβάλ. Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στον εντοπισμό των πλεονεκτημάτων και των αδυναμιών, όπως και στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσής του. Ο γενικός στόχος του συγκεκριμένου είδους αξιολόγησης είναι να προσδιορίσει τρόπους βελτίωσης της εκδήλωσης και της ποιότητας των υπηρεσιών».