22o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 15-26 Ιουλίου 2016

ff4bda85-8036-4b24-97d2-468c205a357eΚαλλιτεχνική Διευθύντρια: Κατερίνα Κασιούμη
Το κύριο πρόγραμμα του Φεστιβάλ συνεχίζεται κανονικά την Κυριακή 24 Ιουλίου με το Europium των Λίντας Καπετανέα & Jozef Fruček / RootlessRoot και την παρουσίαση του Σεμιναρίου της Barbara Kane, ενώ τη Δευτέρα 25.7.2016 μαζί με την παρουσίαση του Σεμιναρίου της Pat Catterson προστίθεται και τρίτη παρουσίαση και ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο για το  «Μυθικοί Χοροί της Μεσσηνίας» λόγω ζήτησης.
Κυριακή 24.7.2016, στις 22:00
ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ KΑΛΑΜΑΤΑΣ [ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ]
Europium
Λίντα Καπετανέα & Jozef Fruček / RootlessRoot
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: RootlessRoot − Λίντα Καπετανέα & Jozef Fruček
Σκηνικά: Jozef Fruček
Μουσική σύνθεση: Βασίλης Μαντζούκης
Δραματουργία: Martin Kubran
Μηχανικός ήχου: Χρήστος Παραπαγκίδης
Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου
Κοστούμια: Isabelle Lhoas
Δημιουργία και εκτέλεση: Manuel Ronda, Jacob Ingram-Dodd, Hyaejin Lee, Paul Blackman, Λίντα Καπετανέα
Φωτογραφίες: Mike Rafail
Το Εuropium δημιουργήθηκε στο Στούντιο Xορού Καλαμάτας
Παραγωγή: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση & RootlessRoot
Συμπαραγωγή: JoJo-Oulu Dance Centre / Oulu City Theater
Διάρκεια: 75΄
Στο έργο Europium η ομάδα RootlessRoot – Λίντα Καπετανέα & Γιόζεφ Φρούτσεκ, (Jozef Fruček) θέτει το ερώτημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας και, κατά συνέπεια, της δικής μας συλλογικής ταυτότητας. Με έμμεσες αναφορές στο ιστορικό γεγονός του ναυαγίου της «Μέδουσας» (1816) στις ακτές της Δυτικής Αφρικής, και στα περιστατικά κανιβαλισμού που διαδραματίστηκαν πάνω στην αυτοσχέδια σχεδία του πληρώματος, το μέλλον της Ευρώπης και των αξιών της διαφαίνεται οριακό και αμφίβολο. Σε μια ατμόσφαιρα συσσωρευμένης έντασης, έντονης σωματικότητας, σκηνών διαλόγου με το κοινό και χορογραφικών εικόνων, το Europium στοχάζεται πάνω στο ασταθές και ρευστό μέλλον όλων μας· πάνω στην ιδιαιτερότητα και τη διαφορά, στις αξίες και τις προσπάθειες προάσπισής τους, αλλά και στις συγκρούσεις που αναπόφευκτα πυροδοτούνται.
Σημειώνουν η Λiντα Καπετανέα και ο  Jozef Fruček: “Αρχίσαμε να δουλεύουμε το Europium πριν από δύο χρόνια. Είναι ένα έργο που εντάσσεται στον προβληματισμό μας γι’ αυτό που αποκαλούμε δυτικό πολιτισμό και δυτικό κόσμο.
Παρόλο που έχουμε διαφορετική καταγωγή –από την Ελλάδα και από τη Σλοβακία–, η ευρωπαϊκή μας προέλευση, με τις αντιφάσεις της, παραμένει κοινή. Νιώθουμε, επίσης, την ανάγκη να προβάλλουμε την ταυτότητά μας και να βάλουμε το δικό μας χρώμα στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, καθώς κατά τη γνώμη μας αυτό προάγει την ποικιλομορφία, και η ποικιλομορφία είναι ένδειξη υγείας. Έτσι κινούμαστε, έτσι χορεύουμε, έτσι αντιμετωπίζουμε τον κόσμο. Είμαστε δυναμικοί και απορροφημένοι σε ό,τι μπορούν να αντιληφθούν οι αισθήσεις μας και σε ό,τι μπορούν να καταφέρουν τα σώματά μας.
Πολλές φορές, όπως έχουμε παρατηρήσει, στο κοινό αρέσει μια οργανωμένη και καλογυαλισμένη παράσταση. Θεωρούμε, όμως, ότι τα πράγματα λειτουργούν πολύ διαφορετικά στον κόσμο όπου προσπαθούμε να επιβιώσουμε, όπου ζούμε και αναπτυσσόμαστε.
Δουλεύοντας, λοιπόν, για το Εuropium, και στο πλαίσιο της έρευνάς μας, διαβάσαμε πολλές ιστορίες και μύθους για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Η ιστορία της σχεδίας της Μέδουσας, με το φριχτό ναυάγιο, μάς φαίνεται μέχρι σήμερα η πιο ξεκάθαρη ιστορία σχετικά με την Ευρώπη. Αρχικά, δεν θέλαμε να εστιάσουμε στο περιστατικό αυτό όσον αφορά τη δουλειά μας. Όμως, όσο περνούσε ο καιρός και συνέβαιναν αντίστοιχα γεγονότα στο Αιγαίο και σε όλη τη Μεσόγειο, δεν μπορούσαμε να τα παραβλέψουμε.
Σκεφτήκαμε ότι στον πυρήνα αυτού που ονομάζουμε φύση του πολιτισμού μας βρίσκεται το πρόβλημα ορισμού των αξιών της κοινωνίας μας και εντοπισμού των μηχανισμών που επιβάλλουν, προωθούν ή προστατεύουν τις αξίες αυτές.
Αυτό όμως είναι και το ζήτημα που κάθε πολιτισμός και κάθε κοινωνία καλείται να αντιμετωπίσει: να απαντήσει στο ερώτημα πώς αξίζει να ζούμε τη ζωή μας και πώς αξίζει να πεθαίνουμε, τι είναι σημαντικό και τι όχι για όλους σαν σύνολο αλλά και για τον καθένα ξεχωριστά. Τι θεωρούμε επιτυχία ή αποτυχία. Τι ή ποιος θεωρούμε ότι συμφωνεί και ενστερνίζεται ή εχθρεύεται τις αξίες που συνθέτουν την ταυτότητα του πολιτισμού μας και πώς τον αντιμετωπίζουμε.”
Παράλληλες Εκδηλώσεις
Ελεύθερη Είσοδος
Κυριακή 24.7.2016, στις 20:00
ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ [ΣΤΟΥΝΤΙΟ]
Παρουσίαση του σεμιναρίου της Barbara Kane
«Οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι, η μουσική του Γκλουκ και ο Χορός της Ισιδώρας Ντάνκαν»
Σε συνεργασία με τη γαλλίδα χορεύτρια και καθηγήτρια Françoise Rageau
Η Μπάρμπαρα Κέιν παρουσιάζει το αποτέλεσμα του δεκαήμερου σεμιναρίου της σε μαθητές σχολών χορού, σπουδαστές χορού, επαγγελματίες χορευτές και ερασιτέχνες, καθώς και άτομα χωρίς χορευτική εμπειρία.
Περιλαμβάνονται έργα από το ρεπερτόριο της Ισιδώρας Ντάνκαν, καθώς και αυτοσχεδιαστικοί χοροί των συμμετεχόντων, σε μουσική Κ.Β. Γκλουκ:
Ορφέας και Ευρυδίκη: Dance of the Blessed Spirits | Furies
Ιφιγένεια εν Αυλίδι: Overture | Air Gai Lento Air Gai |
Knucklebones: Αυτοσχεδιαστικός χορός
Ιφιγένεια εν Ταύροις: Αυτοσχεδιαστικός χορός |
20 Years of Tears (entrance) | Dream Dance | Chorus of Priestess)
Συμμετέχουν μέλη της ομάδας Isadora Duncan Dance Group
Είσοδος Ελεύθερη
Κυριακή 24 Ιουλίου 2016, στις 12:00
Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016, στις 13:00
«Μυθικοί Χοροί της Μεσσηνίας»
Η Barbara Kane χορογραφεί και το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας μάς ξεναγεί στην έκθεση
Συνδιοργάνωση με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ- Είσοδος Ελεύθερη
Η Ισιδώρα Ντάνκαν, εμβληματική χορεύτρια των αρχών του 20ού αιώνα, πρωτοπόρος του σύγχρονου χορού, ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και δημιούργησε έργα πάνω στην αρχαιοελληνική μουσική, το χορό και την ποίηση/δράμα. Οι εμπνευσμένες χορογραφίες της στα έργα του Κ.Β. Γκλουκ Ορφέας και Ευρυδίκη, Ιφιγένεια εν Αυλίδι και Ιφιγένεια εν Ταύροις ενσωμάτωναν αρχαιοελληνικούς μύθους και την αδιάκοπη αποτύπωσή τους στη σύγχρονη εποχή, με όχημα το χορό των αρχών του 20ού αιώνα.
Επιλεγμένες χορογραφίες της ίδιας της Ισιδώρας Ντάνκαν αλλά και της Λίζας Ντάνκαν (υιοθετημένης κόρης της Ντάνκαν) καθώς και της Μπάρμπαρα Κέιν ιδρύτριας της ομάδας Isadora Duncan Dance Company, παρουσιάζονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας στο πλαίσιο της έκθεσης «Μυθικοί χοροί της Μεσσηνίας».
Μέσα από την ομορφιά και τη ρευστότητα του χορού της Ισιδώρας Ντάνκαν το δρώμενο της ομάδας, που περιλαμβάνει σόλο, ντουέτο και τρίο, αποπειράται να συνδεθεί με την έκθεση δίνοντας νέα ζωή και έκφραση στα εκθέματά της όπου ξεναγούνται οι θεατές.
Δευτέρα 25.7.2016, στις 22:00
ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ [ΣΤΟΥΝΤΙΟ]
Παρουσίαση του σεμιναρίου της Pat Catterson
«Dancing NOW»
Η Πατ Κάττερσον παρουσιάζει το αποτέλεσμα του δεκαήμερου σεμιναρίου της σε σπουδαστές χορού και σε επαγγελματίες χορευτές, που πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια της Σάνιας Στριμπάκου, χορεύτριας με καταγωγή από την Καλαμάτα.
Το σεμινάριο βασίστηκε στη διαδικασία δημιουργίας που χρησιμοποιεί η νεοϋορκέζα χορογράφος στις πρόσφατες δουλειές της, μέρος των οποίων είναι το 108ο έργο της με τίτλο NOW.
Είσοδος Ελεύθερη
Γενικές πληροφορίες
Τιμές εισιτηρίων
– Παραστάσεις στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας-Κεντρική Αίθουσα
15€ & 12€ (φοιτητικό/μειωμένο)*
– Παραστάσεις στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας-Στούντιο
12€ (Γενική είσοδος)
– Ειδική τιμή για τους συμμετέχοντες στα Σεμινάρια του Φεστιβάλ: 10€
– Η είσοδος είναι ελεύθερη στις παράλληλες εκδηλώσεις εκτός από το Gala Όπερας στις 26.7.2016
* H έκδοση μειωμένων εισιτηρίων καθώς και η είσοδος με αυτά στις παραστάσεις γίνεται με την επίδειξη της αντίστοιχης ειδικής κάρτας (Φοιτητική κάρτα / Κάρτα πολιτισμού / Κάρτα ανεργίας / Κάρτα Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων / Κάρτα Σωματείου Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού / Κάρτα ΑΜΕΑ).
Προπώληση:
· Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας 10:00-13:00 & 18:30-21:00 καθημερινά (εκτός Kυριακής & απογεύματος Σαββάτου)
·  Πληροφορίες για εισιτήρια & αγορά μέσω πιστωτικών καρτών (Visa & Mastercard)
T:  27210 83088  &  27210 98025   / Φ: 27210 98063 (τις παραπάνω ημέρες & ώρες)
Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Φεστιβάλ EFEE – Europe for Festivals, Festivals for Europe

You may also like...