Το Φεστιβάλ Μονολόγων Γυναικών πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στην Αθήνα, στο Θέατρο Τζένη Καρέζη, τον περασμένο Οκτώβριο. Από τις 22 έως τις 30 Νοεμβρίου 2015, το Φεστιβάλ μεταφέρεται στη Θεσσαλονίκη και θα φιλοξενηθεί στο Θέατρο Αριστοτέλειον.
9 μέρες, 9 γυναίκες
Υρώ Μανέ, Γιώτα Φέστα, Εύα Κεχαγιά, Πολύνα Γκιωνάκη, Τζένη Δριβάλα, Ελένη Ερήμου, Καίτη Παπανίκα, Γιασεμή Κηλαηδόνη, Μάνια Παπαδημητρίου.
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015
“Συμβολαιογράφος” του Νίκου Βασιλειάδη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου, με την Υρώ Μανέ.
Η Ερασμία, μια χήρα, μεγαλώνει τη μοναχοκόρη της, κλεισμένη σε ένα περίπτερο, εγκλωβισμένη στα ήθη και τα έθιμα της μικρής επαρχιακής πόλης που ζει. Μέχρι τη στιγμή που τη θλιβερή, μονότονη ζωή της, διακόπτει ο έρωτας, το πάθος. Μπορεί όμως μια γυναίκα της ηλικίας της να αγαπήσει; Και η κοινωνία μέσα στην οποία ζει μπορεί να το ανεχτεί; Θύτης και θύμα μαζί, επιθυμεί το απαγορευμένο.
Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015
“Η αναγνώριση” του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Γιώτας Φέστα.
Μια γυναίκα περιμένει κάθε Πέμπτη απόγευμα έναν άντρα. Ξαφνικά την καλούν για “αναγνώριση”. Αναγνωρίζει σημάδια ενός ανεκπλήρωτου έρωτα. Αναγνωρίζει την ιστορία της ζωής της. “Τι θα πει θα σε σκέφτομαι πάντα; Τι άλλο από το θα σε αδικώ ισόβια;” Η ευγένεια της ποίησης συναντιέται σε ένα τρυφερό ραντεβού με την καθημερινότητα. Μια ιστορία σαν κι αυτές που περνούν πάνω από τις ζωές και τις σαρώνουν. Τις αφήνουν γυμνές και έρημες.
Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015
“Morendo”, σε κείμενο και σκηνοθεσία Όλγας Λασκαράτου, με την Εύα Κεχαγιά.
Ένας μονόλογος για τη Μαρία Κάλλας, τη γυναίκα που άλλαξε την ιστορία της όπερας
Λίγο πριν το τέλος της ζωής της, η μεγάλη ντίβα είναι κλεισμένη στο διαμέρισμα της στο Παρίσι. Απομονωμένη κι εγκαταλελειμμένη από φίλους, έχει την ψευδαίσθηση πως βρίσκεται στο καμαρίνι λίγο πριν από μία παράσταση και παραδίδεται σε ένα ταξίδι αναμνήσεων. Τα παιδικά χρόνια στην Αμερική, τα χρόνια της Αθήνας, τα χρυσά χρόνια στη Σκάλα του Μιλάνου και τα τελευταία χρόνια στο Παρίσι. Μέσα στο παραμιλητό της αναπολεί λόγια των μεγάλων της δασκάλων, στιγμές με ανθρώπους που συνεργάστηκε ταλαντευόμενη ανάμεσα στην προσπάθεια για προσωπική ευτυχία και στο μοναδικό της πάθος για την όπερα.
Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015
“Γαβριέλλα-γεννήθηκα πόρνη” της Πολύνας Γκιωνάκη, σε σκηνοθεσία Τζένης Αρσένη, με την Πολύνα Γκιωνάκη.
Η πιο διάσημη πόρνη των Αθηνών, Γαβριέλλα. Η γυναίκα που γνώρισε πλούτη, εξευτελισμούς, κατοχή και που πριν το τραγικό της τέλος παρασημοφορήθηκε από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας για τη συμβολή της στην Εθνική Αντίσταση κατά των γερμανών. Μία συναρπαστική ιστορία που το δράμα εναλλάσσεται με την κωμωδία.
Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015
“Η φωνή της πεταλούδας” του Γρηγόρη Χαλιακόπουλου, σε σκηνοθεσία Χρυσάνθης Κορνηλίου, με την Τζένη Δριβάλα.
Μια διάσημη σοπράνο και η εμμονή της με τον χαρακτήρα της Μαργαρίτας στον “Φάουστ” του Γκαίτε. Με αφορμή την επικείμενη εμφάνισή της στον ρόλο της Μαργαρίτας υποβάλλει τα δικά της ερωτήματα, με οδηγό μια συμβολική αινιγματική φιγούρα. Η επιλογή της μοίρας μας είναι στα χέρια μας; Γίνεται άραγε να αλλάξει μέσα από μια συμφωνία με …ποιόν; Τον εαυτό μας; Τον Θεό; Τον αντιπρόσωπό του;
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015
“Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη”, σε κείμενο και σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, με την Ελένη Ερήμου.
Θεατρική παράσταση-καταγραφή της ηρωικής, πολιτικής και ποιητικής προσωπικότητας του Αλέκου Παναγούλη. H παράσταση προσπαθεί να αποδώσει το βαθύτερο, τραγικό και προμηθεϊκό πνεύμα του Αλέκου και της οικογένειας των Παναγούληδων, μέσα από τις μεταμορφώσεις μιας ηθοποιού, της Ελένης Εήμου —από Αθηνά Παναγούλη σε Αλέκο Παναγούλη και σε όλα τα πρόσωπα του έργου— αλλά και με ενσωματωμένες, κινηματογραφημένες σκηνές, που αναδύονται μέσα από την σκέψη της ηθοποιού, όταν, κλείνοντας τα μάτια, περνάει στον εσώτερο χώρο της μνήμης των ηρώων, που μας αποκαλύπτεται στην οθόνη. Σκηνές τις οποίες “ντύνουν” ζωντανά πέντε μουσικοί.
Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015
“Συγγνώμη μαμά”, σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιώργου Βασιλειάδη, με την Καίτη Παπανίκα.
Η ζωή μιας γυναίκας, από δεκαπέντε μέχρι ενενήντα πέντε ετών, μια από αυτές τις ασήμαντες-σημαντικές γυναίκες που όλοι συναντήσαμε στο διάβα της ζωής μας ως μάνα, ως κόρη, ως σύζυγο, ως γιαγιά, ως γειτόνισσα, ως φίλη, ως γνωστή. Η μέση Ελληνίδα που πάντα περνάει απαρατήρητη δίπλα μας, παρ’ όλη τη δύναμη που κουβαλάει μέσα της…Μια γυναίκα που παρατηρεί την πορεία της ζωής της, το χρόνο που φεύγει, τα γεγονότα που έρχονται, όλα όσα έκανε στην πορεία της από κοριτσάκι ως τα βαθιά γεράματα, εκείνα που ήθελε αλλά δεν πρόλαβε να κάνει με την ελπίδα ωστόσο να μην σταματάει ποτέ να φωτίζει την ψυχή της.
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015
“Μαράν αθά” του Θωμά Ψύρρα, σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, με τη Γιασεμή Κηλαηδόνη.
Η Γιασεμί Κηλαηδόνη σ’ έναν υποκριτικό άθλο δυόμιση ωρών, δίνει υπόσταση σε όλα τα πρόσωπα – πρωταγωνιστές που αναδύονται στη μνήμη ενός 90χρονου μοναχού, όταν ύστερα από 65 χρόνια ηθελημένης σιωπής εξομολογείται, λίγο προτού πεθάνει, τα πεπραγμένα της ζωής του, τη φρικτή τιμωρία και τον ευνουχισμό του από τον προστάτη δεσπότη που τον ανέθρεψε και τον προόριζε για τη διαδοχή του. Όταν σταλμένος απ’ αυτόν σ’ ένα απόμακρο χωριό της Θεσσαλίας να παρακολουθεί τις μυστικές τελετουργικές συναντήσεις εννέα γυναικών, των Ταρσών, μυείται άθελά του στην γυναικεία απόκρυφη γνώση και του αποκαλύπτεται ένα άγνωστο γοητευτικό σύμπαν που τον οδηγεί στον αληθινό έρωτα και την αγάπη του για μια Ταρσή.
Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015
“Monologue” της Σιμον Ντε Μπωβουάρ, σε σκηνοθεσία Αθηνάς Κεφαλά, με τη Μάνια Παπαδημητρίου.
Γυναίκες μέσης ηλικίας είναι ο άξονας του τρίπτυχου έργου έργου της Σιμον Ντε Μπωβουάρ “Προδομένη γυναίκα” -γυναίκες που ωριμάζουν και νοιώθουν τη προδοσία γύρω τους. Η Μυριέλ, η ηρωίδα του “Monologue”, βρίσκεται μόνη παραμονή πρωτοχρονιάς σ’ ένα διαμέρισμα στο κέντρο του Παρισιού, σε κακή ψυχολογική κατάσταση, είναι εγκαταλελειμμένη απ’ όλους και απομονωμένη. Αυτή τη βραδιά, που όλοι βρίσκονται με δικούς τους ανθρώπους, αυτή ανακαλεί βίαια τις σχέσεις τα άσκημα βιώματα της ζωής της, την κακή σχέση με την μητέρα της. Αποδίδει ευθύνες σε όλους τους άλλους και προσπαθεί να κρατηθεί από φαντασιώσεις και γεγονότα, τα οποία είναι άγνωστο ποια κατάληξη θα έχουν. Βλέπει να γερνά και ότι προδίδεται από τους άντρες της ζωής της και τους οικείους της. Τα λάθη πολλά, αλλά είναι δικά της ή των άλλων;
Θέατρο Αριστοτέλειον (Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 262051)
Εισιτήρια: 12, 10 (προπώληση, μειωμένο), 50 (εισιτήριο για όλες τις παραστάσεις) Συνέχεια του άρθρου
Διαβάστε περισσότερα: Φεστιβάλ Μονολόγων Γυναικών στη Θεσσαλονίκη – iPaideia.gr