Φεστιβάλ Κορώνης / Koroni Festival 2017
Τρίτη / Tuesday 27 Ιουνίου / 27 June – στις / at 21:00 hrs
Στην Ελεήστρια / At Eleistria
Ρεσιτάλ Πιάνου / Piano Recital with Yannis Shymko
Johann Sebastian Bach Partita n. 1 in B flat major BWV 825
(1685-1750) Praeludium
Allemande-Corrente
Sarabande
Menuet I-II
Gigue
Ludwig van Beethoven Σονάτα για πιάνο αρ. 26 σε Μι ύφεση Μείζονα, έργο 81α
(1770-1827) Piano Sonata n. 26 in E flat major, opus 81a
“Les Adieux”
Das Lebewohl. Adagio-Allegro
Abwesenheit. Andante espressivo
Das Wiedersehen. Vivacissimamente
Nikos Skalkottas Romance – Lied αρ. 21 από τα 32 κομμάτια για πιάνο AK 70
(1904-1949) Romance – Lied n. 21 from the 32 piano pieces
Intermission / Διάλειμμα
Domenico Scarlatti Σονάτα για πληκτροφόρο σε Σολ μείζονα K. 144
(1685-1757) Keyboard Sonata in G major
Johannes Brahms Drei Intermezzi Op. 117
(1833-1897) Andante Moderato
Andante non troppo e con molto espressione
Andante con moto
Stathis Gyftakis Prelude opus 100, n. 2 (2017*)
(1967-)
Είσοδος / Entrance fee € 10 / € 8 / € 5
(κάτω των 18 είσοδος ελεύθερη / under 18 yrs free entrance)
Εισιτήρια προπωλούνται στο κατάστημα Αλντεμπαράν
Tickets available at Aldebaran shop, Koroni
www.koronifestival.gr
A few words about the program
The Piano Sonata Op. 81a, often known by the title “Les Adieux”, is one of Beethoven’s most
personal works and one of the rare incidents of programmatic music by the composer. It was
written during the years 1809 and 1810 for the departure of Archduke Rudolph from Vienna.
Archduke Rudolph, a friend, patron and student of the composer, was forced to leave Vienna in
May 1809 under the threat of French troops marching towards the city. The three movements bear
the German titles: das Lebewohl (the farwell), Abwesenheit (the absence) και Das Wiedersehen
(the return) and express musically the inner world of Beethoven
Schlaf sanft, mein Kind, schlaf sanft und schön!
Mich dauert’s sehr, dich weinen sehn.
Sleep softly, my child, sleep softly and well!
It breaks my heart, to see you weep.
With these words from the beginning of a translation by Herder of the Scottish “Lady Bothwell
Anne’s Lament” Brahms prefaces the first of the three Intermezzi. Written in 1892, Brahms is near
the end of his life and his music is characterized by an autumnal, almost introvert, quality. Clara
Schumann confessed that: “In these pieces I at last feel musical life stir once again in my soul”.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Η σονάτα έργο 81α με τίτλο “Les Adieux”, αποτελεί μία από τις πιο προσωπικές δημιουργίες του
Μπετόβεν, αποτελώντας σπάνια περίπτωση προγραμματικής μουσικής αυτού του συνθέτη.
Γράφτηκε κατά τη διάρκεια των χρόνων 1809 και 1810, για την αναχώρηση του Αρχιδούκα
Ροδόλφου από την Βιέννη. Ο Αρχιδούκας Ροδόλφος, φίλος, χορηγός και μαθητής του συνθέτη,
αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη Βιέννη το Μάιο του 1809, εν όψει της άφιξης των γαλλικών
στρατευμάτων στην πόλη. Τα μέρη της σονάτας φέρουν τους γερμανικούς τίτλους: das Lebewohl
(ο αποχωρισμός), Abwesenheit (η απουσία) και Das Wiedersehen (η επιστροφή) και εκφράζουν,
με μουσικά μέσα, τον εσωτερικό κόσμο του Μπετόβεν.
Schlaf sanft, mein Kind, schlaf sanft und schön!
Mich dauert’s sehr, dich weinen sehn.
Κοιμήσου γλυκά, παιδί μου, κοιμήσου γλυκά και όμορφα!
Ραγίζει την καρδιά μου, να σε βλέπω να κλαις.
Με αυτά τα λόγια, από την αρχή μιας μετάφρασης του Herder από το σκωτσέζικο “Lady Anne
Bothwell’s Lament”, ο Μπραμς προλογίζει το πρώτο από τα τρία Intermezzi. Γραμμένα το 1892, ο
Μπραμς βρίσκεται κοντά στο τέλος της ζωής του και δίνει στην μουσική του μια φθινοπωρινή και
σχεδόν εσωστρεφή ποιότητα. Η Κλάρα Σούμαν είπε: “Στα έργα αυτά, επιτέλους, νιώθω την
μουσική ζωή να ξαναζωντανεύει στην ψυχή μου”.
Yannis Shymko
Born in 1996 in Canada, Yannis Shymko started playing the piano at the age of 10. Currently he
studies piano at the University of Macedonia in the class of Igor Petrin and at the Municipal
Conservatory of Kalamata with Stathis Gyftakis.
He has appeared in concerts in Russia, Switzerland, Hungary and throughout Greece. Αs a
chamber musician he has performed in concerts with artists such as Leo Winland, Andrea Huber,
Tino Brütsch, Bianca Breitfeld and Christina Stanciu. In addition, he has collaborated with the
Symphonic Youth Orchestra of the Municipal Conservatory of Kalamata. While participating in the
Poros Piano Academies 2014 and 2015 he performed as a soloist with the Athens Sinfonietta. As a
result of his interest in modern music he recorded the complete piano works of Stathis Gyftakis.
Among others he has participated in masterclasses with Dora Bakopoulou, Domna Eunouxidou,
Sergei Senkov, Alan Weiss, Harald Ossberger, Dionysis Mallouhos and Mia Hynes.
He has distinguished himself in many competitions: University of Macedonia’s Chamber Music
Competition May 2016 (1st Prize), Panhellenic Competition Maria Cherogiorgou-Sigara 2014 (1st
Prize), 7th Young Pianists Competition 2015 (3rd Prize).
Γιάννης Σύμκο
Γεννήθηκε στον Καναδά το 1996. Ξεκίνησε να ασχολείται με την μουσική στην ηλικία των 10
ετών. Σήμερα σπουδάζει Πιάνο στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στην τάξη του Ιγκόρ Πέτριν, και
στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, με καθηγητή τον Στάθη Γυφτάκη.
Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες σε πόλεις της Ελβετίας, της Ρωσίας, της Ουγγαρίας και της
Ελλάδος. Έχει συμπράξει σε συναυλίες μουσικής δωματίου και έχει συνοδεύσει σεμινάρια με
καλλιτέχνες όπως οι Leo Winland, Michael Faust, Andrea Huber, Tino Brütsch, Indira Rahmatulla,
Bianca Breitfeld και Christina Stanciu. Επιπροσθέτως, έχει εμφανιστεί με την ορχήστρα νέων του
Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας. Στο πλαίσιο των Ακαδημιών Πιάνου Πόρος 2014 και 2015,
συνέπραξε ως σολίστ με τη Sinfonietta Αθηνών. Αποτέλεσμα του ενδιαφέροντός του για την
σύγχρονη μουσική δημιουργία είναι η ηχογράφηση των πιανιστικών έργων του Στάθη Γυφτάκη.
Έχει παρακολουθήσει, μεταξύ άλλων, μαθήματα με τους Ντόρα Μπακοπούλου, Δόμνα
Ευνουχίδου, Sergei Senkov, Alan Weiss, Διονύση Μαλλούχο, Harald Ossberger και Mia Hynes.
Τέλος, έχει διακριθεί σε πολλούς διαγωνισμούς : διαγωνισμός Ερμηνείας Μουσικής Δωματίου
Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μάιος 2016 (Α’ Βραβείο), 7ος Διαγωνισμός Νέων Πιανιστών Άνδρου
2015 (Γ’ Βραβείο), και Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα 2014 (Α’ Βραβείο)