Φεστιβάλ Αθηνών 2015: H εντυπωσιακή επιστροφή του Ρομέο Καστελούτσι

Bologna ArtefieraΗ επιστροφή του Ρομέο Καστελούτσι, είναι μια από τις δυνατές εκπλήξεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών που πρόκειται να ανακοινώσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες – πολύ νωρίτερα από ότι μας είχε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια – το πρόγραμμά του.
Το τρομερό παιδί της Ιταλικής σκηνής κι ένας από τους κορυφαίους δημιουργούς του σύγχρονου Ευρωπαϊκού θεάτρου, καταπιάνεται κι αυτή την φορά με ένα ζήτημα θρησκευτικό το οποίο όπως πάντα παρουσιάζει μέσα από την δική του ρηξικέλευθη ματιά που διακρίνεται εκτός των άλλων για την έντονη εικαστικότητά της.
Η νέα μεγάλη του παραγωγή που έχει ήδη παρουσιαστεί στο Theatre de la Ville (το οποίο μαζί με το Φεστιβάλ Αθηνών ανήκει στους συμπαραγωγούς), βασίζεται στην ζωή του προφήτη Μυωσή. Μέσα στις περιπέτειες αυτής της βιβλικής μορφής, ο αινιγματικός Ιταλός θεατράνθρωπος εντοπίζει κάτι που αγγίζει την αίσθηση και της δικής μας εποχής.
Σκηνες από το έργο «Go Down Moses»
Από την στιγμή της ανακάλυψής του νέου βρέφους στις όχθες του Νείλου, στις «Δέκα Εντολές» στο όρος Σινά και στην επιστροφή του έπειτα από 40 ημέρες, ως την λατρεία του Χρυσού Μόσχου από τον λαό του. Στην θεώρηση του Καστελούτσι αυτά τα επεισόδια εμπεριέχουν ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να κάνει το δικό του σχόλιο στο σήμερα. Παρόλα αυτά ξεκαθαρίζεται πως η παρουσίαση του Μωυσή ως συγεκριμέρνου χαρακτήρα δεν ανήκει στις προθέσεις του.
Σκηνες από το έργο «Go Down Moses»
Το «Go down Moses» αποτελείται από μικρές- σκηνές εικαστικά αριστουργήματα, που μοιάζουν με ταμπλό- βιβάν. Ο τίτλος παραπέμπει στο ομόνυμο διάσημο αμερικάνικο γκόσπελ των Αμερικανών δούλων που προφητικά κι έμμεσα αναφέρονταν στην δική τους επιστροφή. Ενδεχομένως, λοιπόν, αυτή να είναι μια έκκληση για μια Έξοδο από μια αόρατη σκλαβιά στην οποία, σύμφωνα με τον δηιουργό βρισκόμαστε σήμερα;
Η πρώτη του παρουσία του Ρομέο Καστελούτσι στο Φεστιβάλ Αθηνών ήταν τον Ιούνιο του 2009 με «Θεία Κωμωδία» του Δάντη. Η δαντική τριλογία «Κόλαση- Καθαρτήριο – Παράδεισος» παρουσιάστηκε στο ελληνικό κοινό έναν χρόνο μετά την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, κάνοντας αίσθηση. Το καλοκαίρι του 2011 επέστρεψε με την παράσταση «Περί της εννοίας του προσώπου του Υιού του Θεού» που συζητήθηκε ακόμη περισσότερο.

You may also like...