Το 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στο Κέντρο ΄΄Νόησις΄΄

Στις 25-26-27-28 Απριλίου 2017 πραγματοποιείται το 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας -ΝΟΗΣΙΣ. Συμμετέχουν περισσότεροι από 2700 μαθητές, προερχόμενοι από 150 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας και όμορες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Με την καθοδήγηση 400 εκπαιδευτικών τους, θα παρουσιάσουν 240 καινοτόμες εργασίες με αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, την ρομποτική, αυτοματισμούς και ερευνητικά Project.
Το Συνέδριο τη φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς για πρώτη φορά στην Ελλάδα, προσφυγόπουλα από τις ΔΥΕΠ Λαγκαδικίων και Αγίου Αθανασίου σε συνεργασία με συντονιστές και εκπαιδευτικούς των ομάδων τους, θα παρουσιάσουν ηλεκτρονικά κάποιες δράσεις τους και βίντεο από την ζωή τους στην χώρα μας.
Οι μαθητές του Ειδικού Σχολείου ΕΕΕΕΚ Έδεσσας θα μας παρουσιάσουν μία αξιόλογη πολυμεσική εφαρμογή με γαστρονομικές προτάσεις από όλη την Ελλάδα.
Μαθητές του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Θεσσαλονίκης συνεργάζονται με μαθητές του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης στη δημιουργία Mobile εφαρμογής – κυνήγι Θησαυρού.
Με την ενδιαφέρουσα εφαρμογή τους οι μαθητές του ΕΠΑΛ και ΕΚ Αλεξάνδρειας, προτείνουν την ανάπτυξη μεταφραστή από Αραβικά σε Ελληνικά για Android κινητά τηλέφωνα με σκοπό την υποστήριξη των προσφύγων.
Η ομάδα Ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Καβάλας θα μας παρουσιάσει το ρομπότ ταχυδρόμο μέσα σε ένα οικισμό/μικρογραφία να λύνει το πρόβλημα διανομής δεμάτων.
Οι μαθητές του 2ου ΓΕΛ Θερμαϊκού θα προτείνουν στους δήμους μία πρωτοποριακή κατασκευή που ανακυκλώνει πλαστικά μπουκάλια και προσφέρει πιατάκια με τροφή σε αδέσποτα ζώα της πόλης.
Το υδρορομπότ των μαθητών του 3ου Γυμνασίου Χορτιάτη φιλοδοξεί να χρησιμοποιηθεί στη διεξαγωγή μετρήσεων στην λίμνη Κορώνεια και στις πηγές του Χορτιάτη.
Ένα «έξυπνο μπαστούνι» για άτομα με προβλήματα όρασης, που έχουν κατασκευάσει οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Αλεξάνδρειας θα παρουσιαστεί στο κοινό. Η ιδιαιτερότητα του είναι ότι μπορεί μέσω κάποιας ακτίνας να ανιχνεύει τα «ειδικά μονοπάτια» και να ειδοποιεί ηχητικά για εμπόδια ή στροφές προσφέροντάς μεγαλύτερη ασφάλεια και διευκόλυνση στην οποιαδήποτε μετακίνηση του χρήστη.
Μαθητές από το 2ο ΕΠΑΛ και Ε.Κ. Γιαννιτσών θα παρουσιάσουν το Ηλιακό–Ηλεκτρικό ποδήλατο που έχουν κατασκευάσει και τα συστήματα ασφάλειας που έχουν ενσωματώσει.
Πρόταση του Εσπερινού ΕΠΑΛ Κατερίνης θα είναι το Πάρκινγκ Αυτοκινήτων με Φωτεινούς σηματοδότες, όπου όλα είναι αυτοματοποιημένα και ρυθμισμένα για μέγιστη απόδοση και ασφάλεια.
Μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης θα μετρήσουν τους παλμούς της καρδιάς μας συλλέγοντας τα δεδομένα από έναν αισθητήρα παλμών καρδιάς και μεταφέροντας με τη τεχνολογία επικοινωνίας Bluetooth τις μετρήσεις στη συσκευή (κινητό τηλέφωνο ή tablet).Το πρωτοποριακό έξυπνο ρομποτικό σύστημα “SmartCheck-in” θα παρουσιάσουν οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας χρησιμοποιώντας αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης, μέσω του οποίου το σύστημα μαθαίνει μόνο του να διαχωρίζει τις μεγάλες αποσκευές που ταξιδεύουν transit από τις υπόλοιπες μεγάλες αποσκευές και τις χειραποσκευές.
Μαθητές του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου του ΑΠΘ συγκρότησαν την δική τους 3DΟμάδα, σχεδίασαν το σχολείο τους τρισδιάστατα και θα μας προσφέρουν μια εικονική περιήγηση στους χώρους του.
Στον κόσμο της Formula 1 θα μας ξεναγήσουν μαθητές του 1ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης, εργαζόμενοι σε περιβάλλον εικονικού εργαστηρίου και χρησιμοποιώντας κατάλληλο λογισμικό προσομοίωσης των συνθηκών που επικρατούν κατά την διάρκεια της κίνησης ενός οχήματος. Θα μας παρουσιάσουν επίσης την επίδραση του αεροδυναμικού προφίλ στην επιτάχυνση, στην πρόσφυση στο δρόμο και στην μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσει το όχημα.
Ο ρομποτικός δρυοκολάπτης των μαθητών του 19ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης συνδυάζει διαθεματικά στοιχεία Πληροφορικής, Ρομποτικής, Βιολογίας και Τεχνολογίας. Αποτελεί προσομοίωση της κίνησης ενός δρυοκολάπτη όταν βρίσκει την τροφή του κτυπώντας τον κορμό ενός δέντρου και ισορροπώντας κάθετα στο δέντρο με ρεαλιστικές κινήσεις της ουράς.
Μαθητές του 5ου Γυμνασίου Σερρών θα μας παρουσιάσουν την διαδικτυακή εφαρμογή Ecohero δίνοντας ιδέες και τρόπους οικολογικής μετακίνησης, προτρέποντας την χρήση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης μέσα στη πόλη με έναν τρόπο διασκεδαστικό για τους μαθητές.
Οι παραπάνω καινοτόμες και δημιουργικές προσπάθειες είναι ένα μικρό δείγμα της εφευρετικότητας των μαθητών και μαθητριών που θα συμμετάσχουν στο τετραήμερο συνέδριο. Θα παρουσιαστούν περισσότερες από 200 εξίσου πρωτοποριακές και ενδιαφέρουσες εργασίες και θα μας εκπλήξουν ευχάριστα με την θεματολογία τους: έξυπνα σπίτια, παρουσίαση θεμάτων αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας, ρομποτικές κατασκευές, εφαρμογές για κινητά και tablets, μαθητικές ιστοσελίδες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, εργασίες για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό και την ασφάλεια στο διαδίκτυο και πολλά άλλα.
Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στην ιστοσελίδα: www.math-syn-pli.gr.
Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας, το σωματείο Φίλοι του ΝΟΗΣΙΣ και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής.
Το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

You may also like...