Συνέβη στη συναυλία «Παλιές και νέες αξίες»
Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Η «Λιονταρίνα» Σάρωσε
Το κοινό χειροκροτούσε όρθιο, επί πέντε λεπτά, μετά τη σύμπραξη μας με την Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια στο Τέταρτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Μπετόβεν. Έτσι έκλεισε την περασμένη Παρασκευή, η συναυλία «Παλιές και Νέες Αξίες», στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Η «Λιονταρίνα των πλήκτρων» όπως αποκαλούν τη Λεόνσκαγια έδωσε μια εξαιρετική ερμηνεία, στο ύψος του μύθου που έχει δημιουργηθεί γύρω από το παίξιμό της εδώ και σχεδόν έξι δεκαετίες . Αποδίδοντας το πνεύμα του συνθέτη αριστουργηματικά. Για όλους εμάς, και για τον Στέφανο Τσιαλή, θα μείνει αλησμόνητη η επίγευση της σύμπραξής μαζί της . Γιατί η βαθιά συγκίνηση και η ουσιαστική ανταλλαγή ήταν εύγλωττες σε αυτή την υψηλού επιπέδου συνάντηση με την επίγονο των μεγάλων πιανιστών της Ρωσικής Σχολής στο «Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.4 σε σολ μείζονα, έργο 58», του Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν που ακολούθησε τη «Συμφωνία αρ.8 σε σι ελάσσονα, D. 759 «Ημιτελής»» του Φραντς Σούμπερτ σε μια βραδιά που άνοιξαν οι «Τέσσερις Εικόνες για Ορχήστρα(Μικρή Χορευτική Σουίτα» του Νίκου Σκαλκώτα.
Η μίνι συνέντευξη της Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια λίγο πριν τη συναυλία…μας εισαγάγει στο πνεύμα της βραδιάς που ακολούθησε, αναδεικνύοντας μια λακωνική καλλιτέχνιδα η οποία εκφράζεται πιο άνετα μέσα από τη μουσική.
Γ.Τ. Δεν είναι η πρώτη φορά που θα ερμηνεύσετε το απαιτητικό “Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 4 ” του Μπετόβεν. Πώς αισθάνεστε για τη συγκεκριμένη συναυλία;
Ε.Λ. Έχω ερμηνεύσει το Κονσέρτο αρ. 4 πολλές φορές. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί για μένα, ένα κονσέρτο βιολιού γραμμένο για πιάνο.
Στο δεύτερο μέρος – το οποίο είναι μουσικά μοναδικό – η ορχήστρα και το πιάνο κινούνται σχεδόν ανεξάρτητα.
Γ.Τ. Ποια είναι η συνθετική γοητεία, και την ίδια στιγμή οι δυσκολίες που θέτει, ένας συνθέτης με εκρηκτικό ταμπεραμέντο, όπως ο Μπετόβεν;
Ε.Λ. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση σε αυτές τις συναυλίες να υπάρχει η ατμόσφαιρα της μουσικής δωματίου. Είναι σχεδόν ποιητικό.
Γ.Τ. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών κ από τον μαέστρο της;
Ε.Λ. Προσδοκώ σε μία σχέση μουσικής και φιλίας ταυτόχρονα. Στο ιδιαίτερο κλίμα που απελευθερώνει την τεχνική και την ψυχή.
Γ.Τ. Η ποίηση, η δεξιοτεχνία και η συνομιλία με το πνεύμα της ορχήστρας κυριαρχούν στο συγκεκριμένο έργο. Αποτελεί αυτή η σύνθεση διαφορετικών παραμέτρων πρόκληση για εσάς ως σολίστ;
Ε.Λ. Έχω δουλέψει πολύ πάνω σε αυτό. Η κατάκτηση της τεχνικής δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος του συναισθήματος. Την ώρα της ερμηνείας είμαστε όλοι μέρη ενός όλου το οποίο απευθύνεται και προσλαμβάνεται από τον ακροατή. Τίποτα δεν είναι δεδομένο.
Γ.Τ. Τι σημαίνει για εσάς η συνεργασία με την Κρατική
Ορχήστρα Αθηνών;
Ε.Λ. Είμαστε όλοι μουσικοί, και θα κάνουμε μουσική μαζί.
Γ.Τ. Κατά την ερμηνεία ενός έργου η διαφορά επιτυγχάνεται με την υψηλή τεχνική, την έκφραση των
συναισθημάτων ή τον συνδυασμό και των δύο;
Ε.Λ. Πάντα είναι ένας συνδυασμός και των δύο.
Για περισσότερα στοιχεία, σχετικά με την εκδήλωση, μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα 210-7257601-3 ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο pressoffice@koa.gr