Στο κατώφλι του 20ου αιώνα ΙΙΙ ΚΥΚΛΟΣ ΜΑΛΕΡ II

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmΣτο κατώφλι του 20ου αιώνα ΙΙΙ ΚΥΚΛΟΣ ΜΑΛΕΡ II Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Μία εποχική ασθένεια που ταλαιπωρεί το Διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Στέφανο Τσιαλή, τον αναγκάζει δυστυχώς να απέχει από το πόντιουμ της συναυλίας της Παρασκευής 3 Ιουνίου (21.00), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Καθώς, όμως, πρόκειται για την εκδήλωση με την οποία ολοκληρώνεται ο φετινός χειμερινός κύκλος των τακτικών συναυλιών της Ορχήστρας, η συναυλία δεν αναβάλλεται. Θα πραγματοποιηθεί την ίδια ημέρα και ώρα, με διαφοροποιημένο πρόγραμμα που περιλαμβάνει (αντί για τη Συμφωνία αρ.5) τη Συμφωνία αρ. 4 του Γκούσταβ Μάλερ, διαφορετικό αρχιμουσικό, τον έμπειρο και διακεκριμένο Μιχάλη Οικονόμου και με τη σύμπραξη της σπουδαίας σοπράνο Μυρσίνης Μαργαρίτη. Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ζητά συγγνώμη για την αναστάτωση και πληροφορεί όσους ακροατές είχαν προαγοράσει τα εισιτήριά τους ότι μπορούν είτε να προσέλθουν στη συναυλία της Παρασκευής κανονικά, είτε να ζητήσουν την επιστροφή των χρημάτων τους από τα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 115 21 Αθήνα Τηλ. Εισιτηρίων: 210 7282333), έως και την ερχόμενη Παρασκευή 10 Ιουνίου.  Από τις δημοφιλέστερες και ίσως η πιο «φωτεινή» από τις Συμφωνίες του Μάλερ, η Τέταρτη γράφτηκε μεταξύ των ετών 1899-1900. Με αυτήν ο συνθέτης ολοκλήρωσε μια συμφωνική «τριλογία», τα μέλη της οποίας (δηλαδή οι Συμφωνίες αρ.2, 3 και 4 ) έχουν εύστοχα χαρακτηρισθεί ως «Οι Συμφωνίες του Μαγικού Κόρνου», παραπέμποντας έτσι στη συλλογή λαϊκών γερμανικών τραγουδιών Des Knaben Wunderhorn («Του παιδιού το μαγικό κόρνο»), η οποία είχε εμπνεύσει τον Αυστριακό συνθέτη.  Το τέταρτο και τελευταίο μέρος της Τέταρτης Συμφωνίας, είναι μάλιστα ένα τραγούδι για σοπράνο, υπό τον τίτλο «Das himmlische Leben» («Η επουράνια ζωή»), το οποίο είχε γραφτεί ήδη αρκετά χρόνια νωρίτερα, το 1892, με την προοπτική να αποτελέσει το έβδομο και, αντιστοίχως, τελευταίο μέρος της γιγαντιαίας Τρίτης Συμφωνίας του. Τελικώς, όμως, ο Μάλερ το χρησιμοποίησε ως γενεσιουργό πυρήνα για την αμέσως επόμενη Συμφωνία του και αναθεώρησε την αρχική του πρόθεση να χρησιμοποιήσει για την ερμηνεία του ένα νεαρό αγόρι, προτιμώντας την εκδοχή της υψιφώνου. Η πρώτη εκτέλεση της Τέταρτης Συμφωνίας πραγματοποιήθηκε υπό τη διεύθυνση του ίδιου του συνθέτη, το Νοέμβριο του 1901, στο Μόναχο, και ήταν απολύτως αποτυχημένη, γεγονός που έκανε το Μάλερ να προβεί σε επανειλημμένες αναθεωρήσεις της παρτιτούρας του, καθ’ όλη τη διάρκεια της πρώτης δεκαετίας του 20ού αιώνα. Παρ’ όλα αυτά, όταν λίγες δεκαετίες αργότερα αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον για το έργο του Μάλερ, η Τέταρτη Συμφωνία γνώρισε περισσότερες εκτελέσεις από κάθε άλλη. Άλλωστε έως σήμερα παραμένει μία από τις δημοφιλέστερες του συνθέτη· σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η σχετικά περιορισμένη έκτασή της αλλά και η αρκετά ανάλαφρη ενορχήστρωσή της, η υφολογική της σαφήνεια και ο νεοκλασικιστικός χαρακτήρας που διέπει αρκετά σημεία της – στοιχεία τα οποία την καθιστούν πιο οικεία στο ευρύ κοινό σε σχέση με άλλες Συμφωνίες του Μάλερ.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Παρασκευή 3 Ιουνίου, 21.00

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

ΓΚΟΥΣΤΑΒ ΜΑΛΕΡ (1860–1911)

Συμφωνία αρ. 4 σε σολ μείζονα

Σολίστ                         Μυρσίνη Μαργαρίτη

Μουσική διεύθυνση       Μιχάλης Οικονόμου

Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 20.15) δωρεάν εισαγωγική ομιλία του Τίτου Γουβέλη για τους κατόχους εισιτηρίων.

Τιμές εισιτηρίων:

25€ (Διακ.), 15€ (Ζώνη Α), 10€ (Ζώνη Β+Γ), 5€ (εκπτωτικό)

Πληροφορίες:

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Τ. 210 7257601-3

www.koa.gr

Αγορά εισιτηρίων:

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Τ. 210 7282333

Για περισσότερα στοιχεία, σχετικά με την εκδήλωση, μπορείτε να επικοινωνείτε με την Αλίκη Φιδετζή, Τ.210-7257601 και τη Ναταλί Χατζηαντωνίου, Τ. 6974526816, ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο pressoffice@koa.gr

You may also like...