Πρόκειται για το τριήμερο φεστιβάλ που υλοποιείται από το 2012 στη Ρωμαϊκή Αγορά της Θεσσαλονίκης, με μεγάλη προσέλευση νέων κυρίως θεατών, καθώς συνοδεύεται από συναυλίες και προβολές ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους στο ειδικά διαμορφωμένο, υπαίθριο, θερινό σινεμά. Η πρωτοβουλία είναι μια πρόταση της εταιρείας Parenthesis (της ομάδας επαγγελματιών με εμπειρία σε τομείς όπως η πολιτιστική διαχείριση, η επικοινωνία και το web design and development), με σκοπό η Ρωμαϊκή Αγορά Θεσσαλονίκης να επαναπροσδιορίσει τη χρήση της.
Η αρχαία Αγορά της, που καταλάμβανε έκταση 20 στρεμμάτων στην καρδιά της ρωμαϊκής πόλης, άρχισε να κατασκευάζεται το 2ο αι. μ.Χ. Περιλάμβανε δημόσια κτίρια και χώρους, με το συγκρότημα να αποτελεί τον οικονομικό και εμπορικό πυρήνα της πόλης, χωρίς να λείπει ο διοικητικός και ψυχαγωγικός χαρακτήρας. Σήμερα, στο δυτικό τμήμα του αρχαιολογικού χώρου, σε ένα σύγχρονο υπόγειο κτίριο, βρίσκεται το μουσείο της Ρωμαϊκής Αγοράς Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάζονται ευρήματα από τις ανασκαφές της αγοράς, ενώ πλούσιο εποπτικό υλικό πληροφορεί για την ιστορία του συγκροτήματος, αλλά και της πόλης από τον 3ο αιώνα π.Χ. έως σήμερα.
Πικνίκ σε αρχαιολογικούς χώρους; Αυτή είναι η ιδέα του Πικ Νικ Urban Festival, μία πρωτοβουλία για την ανάδειξη αναξιοποίητων, συχνά, αρχαιολογικών χώρων που υπάρχουν μέσα στους αστικούς ιστούς των πόλεων.
Από τις 26 ως τις 28 Αυγούστου
Έτσι, το παραπάνω τριήμερο κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης δεν έχουν παρά να ετοιμάσουν τα καλαθάκια με τα απαιτούμενα και να μεταβούν στη Ρωμαϊκή Αγορά της πόλης. Εκεί, εκτός από την εμπειρία του να απολαμβάνει κανείς τον χώρο με τον οικείο τρόπο ενός πικνίκ, θα ακουστούν μουσικές από γνωστά και ανερχόμενα μουσικά συγκροτήματα της πόλης, ενώ κάθε βραδιά θα κλείνει με προβολές ταινιών μικρού μήκους και μιας μεγάλου.
Φέτος, το Πικ Νικ Urban Festival συνεργάζεται με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, ενώ οι ταινίες, όπως κάθε χρόνο, έχουν μια θεματική. Πέρσι ήταν το «ταξίδι» φέτος το «ηρωικό», όπως οι «ήρωες που ψάχνει ο καθένας στην καθημερινότητά του», αλλά και ως ένα μέσο «ο κόσμος να ξεπερνά τα προβλήματά του», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Κουλουζάκης, creative director της διοργανώτριας εταιρείας, που παραβρέθηκε στη συνεδρίαση. Το φεστιβάλ συνδιοργανώνεται με την Εφορεία Αρχαιοτήτων της Θεσσαλονίκης.
Το εισιτήριο για κάθε ημέρα του φεστιβάλ κοστίζει 3 ευρώ.