Η παιδική παράσταση της χρονιάς
που ενθουσίασε χιλιάδες θεατές συνεχίζεται!
Το Μέγαρο των παιδιών
Παιδικό Θέαμα
Νέος Εκθεσιακός Χώρος
Παραστάσεις μέχρι τον Απρίλιο
Τεράστια είναι η επιτυχία του «Γύρου του κόσμου σε 80 μέρες», τον οποίο έχουν ήδη παρακολουθήσει χιλιάδες –μικροί και μεγάλοι– θεατές στο Νέο Εκθεσιακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Όσοι δεν πρόλαβαν να δουν την παιδική παράσταση της χρονιάς που έκανε πρεμιέρα στο Μέγαρο τον προηγούμενο Δεκέμβριο, έχουν την ευκαιρία να εξασφαλίσουν τη θέση τους σ’ αυτό το συναρπαστικό θεατρικό ταξίδι μέχρι τον Απρίλιο, οπότε ολοκληρώνεται ο φετινός κύκλος παραστάσεων.
Οι παραστάσεις, που απευθύνονται σε παιδιά από 6 χρονών και πάνω και εντάσσονται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Το Μέγαρο των παιδιών-Παιδικό θέαμα», πραγματοποιούνται με την ευγενική χορηγία της Eurobank.
Το κλασικό μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν…… με τις αναπάντεχες περιπέτειές του και τις διαρκείς ανατροπές του, το βιβλίο που μάγεψε τόσες γενιές παιδιών σε όλη την υφήλιο, μεταμορφώνεται σε ένα περιπετειώδες θεατρικό και μουσικό ταξίδι, γεμάτο δράση, χιούμορ, ζωντανή μουσική και βιντεοπροβολές!
Ο λεπτολόγος Φιλέας Φογκ με το ιδιαίτερο χιούμορ του, ο πολυμήχανος Πασπαρτού, η εξωτική Πριγκίπισσα Αούντα και οι ήρωες του θρυλικού βιβλίου του Βερν αποκτούν σάρκα και οστά χάρη σε έναν ικανότατο πολυπρόσωπο θίασο. Η ευρηματική σκηνοθεσία της Τατιάνας Λύγαρη συνδυάζει τον μουσικό πλούτο και τη σύγχρονη χιουμοριστική γλώσσα με εντυπωσιακά διαδραστικά βίντεο προσφέροντας ένα συναρπαστικό ταξίδι. Η πρωτότυπη μουσική του Μηνά Ι. Αλεξιάδη ερμηνεύεται ζωντανά από μουσικούς του συγκροτήματος Vice Versa με ποικιλία οργάνων που αποδίδουν διαφορετικά στιλ και ιδιώματα από όλο τον κόσμο σε συνδυασμό με ευφάνταστες χορογραφίες. Βίντεο-προβολές και animation μεταφέρουν με φαντασμαγορικό τρόπο τους ταξιδιώτες-θεατές από το Λονδίνο στην Καλκούτα και από το Χονγκ Κονγκ στο Σαν Φρανσίσκο και τη Νέα Υόρκη! Η νέα θεατρική διασκευή του Γιώργου Γαλίτη ακολουθεί το ευαίσθητο, συχνά εύθυμο πνεύμα του μυθιστορήματος, ενώ τα υπέροχα κοστούμια του Γιάννη Μετζικώφ απογειώνουν την παιδική φαντασία. Η παράσταση παρασύρει τους μικρούς μας φίλους σ’ έναν μαγικό γύρο του κόσμου προσφέροντάς τους μια ανεπανάληπτη θεατρική εμπειρία.
Οι συντελεστές μιλούν για την παράσταση
Τατιάνα Λύγαρη (σκηνοθεσία)
Δεν ξέρω πώς να μιλήσω στα παιδιά. Πάντα αναζητούσα έναν ενήλικο συνομιλητή στη ζωή και στο θέατρο. Η αδυναμία μου αυτή με οδήγησε σε ένα είδος «παιδικού» θεάματος που ναι μεν ψυχαγωγεί, έχει χιούμορ, κίνηση, προσφέρει χρώμα, ήχους, θέαμα και καλλιεργεί τη φαντασία, αλλά ταυτόχρονα ακολουθεί μια συγγραφική και υποκριτική σχολή που μιλάει με αλήθεια και σοβαρότητα ακόμα και για θέματα που δεν θεωρούνται αμιγώς «παιδικά».
Έτσι αντιμετώπισα και την παράσταση του «Γύρου του κόσμου σε 80 μέρες». Σαν ένα ταξίδι όπου ο θεατής, ανεξαρτήτως ηλικίας, είναι συνταξιδιώτης, συμμέτοχος και συμπαίκτης, όχι ακριβώς με την έννοια της διαδραστικής συμμετοχής, αλλά μιας συμμετοχικής διαδικασίας που εκτείνεται πέρα από την παράσταση, σε τόπο και χρόνο. Για τον λόγο αυτό, διαμορφώσαμε έναν καινούργιο θεατρικό χώρο και, με τη σύμπραξη του video animation, οι θεατές νιώθουν να αποτελούν μέρος του παραστασιακού γεγονότος. Ταξιδεύουν μαζί με τον Φιλέα Φογκ κυνηγώντας τον χρόνο, αλλά και βιώνουν μέσα από τη ματιά του Πασπαρτού τη γεύση ολόκληρου του κόσμου. Η επιτυχία της παράστασής μας αντανακλάται στην εκστατική ακινησία των πιτσιρικιών κατά τη διάρκεια της παράστασης και την ευφρόσυνη προσήλωση των ενηλίκων, ιδιαίτερα εκείνης της απαιτητικής ομάδας θεατών που λέγεται μπαμπάδες-συνοδοί. Δεν συμβαίνει συχνά μια θεατρική παράσταση να παρασύρει θεατές 6 έως 86 χρονών, και η αίσθηση αυτή είναι μαγική.
Γιώργος Γαλίτης (διασκευή)
Όταν μου ζήτησε ο καλός μου φίλος και συνάδελφος, Ιούλιος Βερν, να διασκευάσω το μυθιστόρημά του Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες σε θεατρικό έργο για παιδιά, ειλικρινά, χάρηκα πάρα πολύ. Ήταν κάτι που, δε σας κρύβω, είχα σκεφτεί όταν είχα πρωτοδιαβάσει το βιβλίο, το 1873.
Του είχα πει την ιδέα μου αυτή το 1874, αλλά ξέρετε πως είμαστε εμείς οι συγγραφείς… μου την έκλεψε για να την παρουσιάσει σαν δική του… 140 χρόνια αργότερα!
Εγώ, όμως, δεν του κράτησα κακία. Είμαι υπεράνω, εγώ. Δέχτηκα την πρόκληση. Δούλευα το έργο για 11 μήνες (το διόρθωνα είναι η σωστή λέξη, αλλά, όπως είναι γνωστό στα πέρατα της οικουμένης, εκτός από μεγάλος συγγραφέας είμαι και σεμνός, εγώ), όταν, λίγο πριν το τελειώσω, συγκεκριμένα επτά σελίδες πριν το τέλος, διαπίστωσα πως, εκ παραδρομής, είχα διασκευάσει σε θεατρικό έργο τους Αθλίους του Βίκτωρος Ουγκώ (δεν έφταιγα, ήταν δίπλα δίπλα τα έργα στη βιβλιοθήκη).
Δεν το ’βαλα κάτω. Άρχισα απ’ την αρχή και μετά από 80 μέρες, 80 ώρες και 80 λεπτά ακριβώς η θρυλική περιπέτεια Από τη Γη στη Σελήνη, ήταν έτοιμη για τη σκηνή!
Όπως καταλάβατε, ενώ ο συγγραφέας του έργου ήταν σωστός… το έργο ήταν λάθος…
Αυτό, ομολογουμένως και αναντιρρήτως, ήταν μια πρόοδος. Τελικώς, τη θεατρική διασκευή την έκανε ο ίδιος ο συγγραφέας. Εμένα μου ζητήθηκε να διασκευάσω τη θεατρική διασκευή σε μυθιστόρημα. Και αυτό έκανα: ελπίζω να σας αρέσουν Οι αδελφοί Καραμάζοφ που με τόση έμπνευση, αγάπη και αφοσίωση συνέγραψα.
Όσο για τον Γύρο του κόσμου… ελπίζω να γυρίζει… να γυρίζει… και να ξαναγυρίζει… στο Μέγαρο Μουσικής… για 80.000 παραστάσεις και βάλε!
Όπως καταλάβατε, έχω τρελαθεί απ’ τη χαρά μου, που είμαι συντελεστής αυτής της παράστασης.
Ευχαριστώ την Τατιάνα, τον Γιάννη, τον Μηνά, την Πέπη, τον Σπύρο, τους Vice Versa και τους υπερταλαντούχους συναδέλφους του θιάσου που έκαναν τα γραμμένα λόγια… παιδικά χαμόγελα και γέλια!
Έχετε όλοι χαιρετισμούς από τον Ιούλιο. Βερν. Ιούλιο Βερν.
Γιάννης Μετζικώφ (σκηνικά-κοστούμια)
Πολύ μικρός, πήρα στα χέρια μου δώρο ένα βιβλίο. Ακόμα θυμάμαι τη βυσσινιά κορδέλα. Ήταν μια ιστορία, μια περιπέτεια με εξωτικές αναφορές, έναν γενναίο τύπο και μια καλλονή που έπρεπε να σωθεί από του Χάρου τα δόντια, πολύς κίνδυνος και βέβαια ο θρίαμβος της καλοσύνης στο τέλος. Κανείς δεν μπορεί να νιώσει τη γοητεία που ασκούσε για πολλά χρονιά μέσα μου αυτό το βιβλίο με τις εξαίσιες ζωγραφιές και φυσικά κανείς δεν κατάλαβε ποτέ ότι αποτελούσε έμπνευση για οτιδήποτε έπιανα να ζωγραφίσω, να γράψω ή να πω. Κάποια στιγμή το ’χασα, αλλά ακόμα κι αυτό εντάχθηκε σαν μεταφυσικό στοιχείο μέσα μου. Δηλαδή, ναι, χάθηκε το βιβλίο, αλλά τι πειράζει; Το έχω μέσα μου από τις χιλιάδες φορές που το διάβασα.
Έτσι είναι όλα τα παιδιά. Βλέπουν πίσω από ένα βιβλίο, πίσω από μια παράσταση, πίσω από ένα τραγουδι, πίσω από τα χρώματα, πίσω από τις αφηγήσεις μας, πίσω από οτιδήποτε κάνουμε ή λέμε και φτιάχνουν ολόκληρους κόσμους, φανταστικούς, που κατοικούν μέσα τους τις νύχτες μετά το τελευταίο φιλί, τότε που ζωντανεύουν τα παιδικά δωμάτια.
Μια θεατρική παράσταση για ένα παιδί είναι μια αλήθεια, η ζωή της οποίας μπορεί να συνεχιστεί μέσα του πολλές ώρες μετά το κλείσιμο της αυλαίας, πολλές μέρες, πολλούς μήνες, πολλά χρόνια. Για ένα παιδί, η θεατρική πράξη δεν είναι ό,τι για έναν ενήλικα, απλώς γιατί βιώνει πιο δραματικά τις καταστάσεις, πολύ βαθυτερα τα συναισθήματα και δεν διαθέτει εμπειρία που θα το καθησυχάσει και θα το βοηθήσει να ξεχωρίσει τη μαγική πλάνη μιας παράστασης.
Στις μέρες μας, μαίνεται ο πόλεμος των εικόνων, μέσα μας, έξω μας, γύρω μας, ένας αδιανόητος συρφετός ευτέλειας. Το να κάνεις μια παράσταση για παιδιά μοιάζει σαν δώρο στη σκέψη σου, δώρο στην προσπάθειά σου. Μια προσπάθεια που απευθύνεται στο καθαρότερο κοινό του κόσμου, σε ένα κοινό που, ίσως και ανάλογα μ’ αυτά που θα του δώσεις, μπορεί να μην σε ξεχάσει ποτέ, μπορεί να σε κρατήσει μέσα του σαν ανάμνηση και γνώση και μαγεία και ομορφιά. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε όταν ξεκινήσαμε, έχοντας αυτό το καταπληκτικό, δεκτικό κοινό των παιδιών στη σκέψη μας. Αυτοί οι θεατές θα είναι η σοβαρότερη ανταμοιβή μας. Θεατές ιδανικοί που, όταν η τέχνη τούς συναντά, δεν χάνεται, αλλά τους κατοικεί, τους διδάσκει και τους ενθαρρύνει δημιουργικά όπως εκείνο το παιδικό μου βιβλίο.
Μηνάς Ι. Αλεξιάδης (πρωτότυπη μουσική)
Η μουσική σύνθεση για το έργο περιλαμβάνει ό,τι φάνηκε πως θα ταίριαζε εδώ (ύφος ροκ, ποπ, τζαζ, μπλουζ, μιούζικαλ, ύφος «αγγλικού τύπου» κλασικής μουσικής), καθώς και instrumental μουσικές με «έθνικ» χαρακτήρα που υποδηλώνουν και περιγράφουν το ιδιαίτερο χρώμα της κάθε χώρας του ταξιδιού: Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα, Αίγυπτος, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία και Αμερική. Με ιδιαίτερη φροντίδα και σημασία στις λεπτομέρειες έγινε και ο ηχητικός σχεδιασμός (με ήχους τρένων, πλοίων, ζούγκλας, τρικυμίας, φωνές ζώων και πουλιών, ποικίλα ηχητικά εφέ κ.ά.). Με δεδομένο ότι στην παράσταση υπάρχουν πολλά τραγούδια, μουσικές εισαγωγές και ενδιάμεσα μέρη («ιντερλούδια») και συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι οι μουσικές αυτές παίζονται ζωντανά, βλέπουμε πως το έργο μας έχει όντως σχεδιαστεί και παρουσιάζεται ως μια (νεωτερικού χαρακτήρα) μουσικοθεατρική παράσταση.
Για παιδιά από 6 ετών και πάνω.
Τιμές εισιτηρίων: 12 € (γενική είσοδος).
Καθημερινές παραστάσεις (για σχολεία), ώρα έναρξης: 10:00 π.μ.
Ειδικές κρατήσεις εισιτηρίων για σχολεία
Πληροφορίες:
210 86 68 572, 210 86 58 902
Τηλέφωνο & φαξ: 210 86 65 144
Παραστάσεις για το κοινό κάθε σαββατοκύριακο έως τον Απρίλιο.
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
και στην ιστοσελίδα του Μεγάρου: www.megaron.gr
Επίσης:
https://www.facebook.com/megaron.gr
http://www.pinterest.com/megaronathens/
https://twitter.com/MegaronAthens