Εκδηλώσεις 31 Μαρτίου ως 5 Απριλίου
Από την Κυριακή 31 Μαρτίου
Σεμινάριο Πιάνου με τη Μαρία Αστεριάδου
31 Μαρτίου 2013: Κυρ 11:00 – 14:00 (Μ2)
31 Μαρτίου 2013: Κυρ 16:00 – 19:00 (Μ2)
01 Απριλίου 2013: Δευ 16:00 – 20:30 (Μ2)
04 Απριλίου 2013: Πεμ 16:00 – 19:00 (Μ2)
Τιμές εισιτηρίων: 50€ (ενεργή συμμετοχή), 15€ (παρακολούθηση)
Σεμινάριο:
Το σεμινάριο αφορά σε ενεργούς συμμετέχοντες και σε ακροατές.
Ενεργοί συμμετέχοντες:
Οι ενεργοί συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι τουλάχιστον μέσης τάξης και θα πρέπει να γνωρίζει το έργο που θα παίξει πολύ καλά και απ’ έξω, ώστε η δουλειά που θα γίνει στο σεμινάριο να αφορά σε βαθύτερα νοήματα της μουσικοτεχνικής ανάλυσης.
Κάθε ενεργός συμμετέχων, ανάλογα με τα έργα που θα επιλέξει, μπορεί να έχει δυο 45λεπτα ή ένα 90λεπτο μάθημα. Τα έργα που θα επιλέξει μπορεί να είναι τόσο του κλασσικού ρεπερτορίου όσο και λιγότερο γνωστών ή/και εν ζωή συνθετών.
Ανάλογα με το ρεπερτόριο που θα επιλέξουν οι συμμετέχοντες, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε θέματα όπως:
> τεχνική και σκέψη ως μέσο στη μουσική δημιουργία
> σωστή ανάγνωση της παρτιτούρας, με επίτευξη προσωπικής ερμηνείας
> ασκήσεις για σίγουρη απομνημόνευση
> οι ιδιαιτερότητες του πεντάλ
> κριτική ακρόαση κατά τη διάρκεια της μελέτης
Επίσης, μέρος του σεμιναρίου θα αφορά στον τρόπο προετοιμασίας πριν βγούμε στη σκηνή.
Ακροατές:
Ακόμα και η ακρόαση ενός σεμιναρίου μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποδοτική. Για το λόγο αυτό, δίνουμε τη δυνατότητα παρακολούθησης/ακρόασης και των 8 ωρών σεμιναρίων (πλέον της συζήτησης και τελικής συναυλίας) με 15€.
Συζήτηση:
Την Πέμπτη, 4 Απριλίου, μεταξύ 19:00 και 20:00 θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή συζήτηση, όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να φέρουν προς συζήτηση οτιδήποτε άλλα ερωτήματα έχουνε όσον αφορά την εκμάθηση, εξέλιξη και εκτέλεση ενός έργου.
Λόγω της εμπειρίας και διδασκαλίας της Μαρίας Αστεριάδου σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ, μέρος της συζήτησης θα αφιερωθεί σε θέματα που αφορούν σε μουσικές σπουδές (πιάνο) στις ΗΠΑ (πχ. πως θα πρέπει να προετοιμαστούμε, τι ευκαιρίες υπάρχουν, κλπ).
Συναυλία:
Οι ενεργοί συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα έργα που έπαιξαν στη διάρκεια του σεμιναρίου σε ανοιχτή συναυλία την Πέμπτη, 4 Απριλίου, μεταξύ 20:30 – 22:00.
Μήνυμα της Μαρίας Αστεριάδου
«Έχοντας εργαστεί με σπουδαστές διαφόρων επιπέδων από όλον τον κόσμο, πιστεύω ότι καθένας από μας έχει έναν εσώτερο δεσμό με τη μουσική. Η δουλειά μου ως καλλιτέχνη και παιδαγωγού είναι να διευκολύνω την ανακάλυψη αυτής της ατομικότητας με τρόπο ώστε ο σπουδαστής να είναι σε θέση να τη μεταδώσει άμεση και με αυτοπεποίθηση στον ακροατή μέσω της ερμηνείας του. Ανυπομονώ να συνεργαστώ με σπουδαστές της χώρας από όπου κατάγομαι και να συζητήσω τις μεθόδους μου σχετικά με τη μουσική δημιουργία. Πιστεύω στην δουλειά, μαζί με τον σπουδαστή, που ξεκινά από τα βασικά για να επεκταθεί προς τα έξω. Ως ερμηνευτής που αισθάνεται βαθιά ότι η μουσική είναι περισσότερο μια αποστολή παρά μια καριέρα, επιχειρώ να μεταδώσω τις ιδέες μου στους σπουδαστές εφαρμόζοντας μεθοδολογία πρακτική, άμεση και που εμπνέει.» test
Κόστος συμμετοχής:
Κόστος ενεργής συμμετοχής: 50€* (max. 10 ενεργοί συμμετέχοντες)
Περιλαμβάνει: δύο 45λεπτα μαθήματα, ακρόαση όλων των υπολοίπων μαθημάτων, συμμετοχή στην τελική παρουσίαση/συναυλία, συμμετοχή στη συζήτηση.
Κόστος απλής συμμετοχής (ακροατές): 15€ (για όλες τις ημέρες)
Περιλαμβάνει: ακρόαση όλων των μαθημάτων (όχι ενεργή συμμετοχή), παρακολούθηση της τελικής παρουσίασης/συναυλίας, συμμετοχή στη συζήτηση.
Tετάρτη 3 Απριλίου
Η ΣΟΔΘ στο Μέγαρο Δίκτυο 3S
Τετ 21:00 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΡΙΑΔΗΣ Μ2)
Τιμές εισιτηρίων: 12€, 5€ (μαθητικό-φοιτητικό-κάτοχοι κάρτας ανεργίας) – Ισχύει κάρτα πολιτισμού
Παράλληλες δράσεις
ΤΕ 3 – Συναυλία των καθηγητών του Ωδείου Άνω Πόλης Θεσσαλονίκης
Ένα πανόραμα ηχοχρωμάτων και συνόλων μουσικής δωματίου με έργα από το μπαρόκ μέχρι την ελληνική λαϊκή παράδοση
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Παναγιώτης Διαμαντής
Συμμετέχουν οι: Νικόλαος Γιαλένιος, βιολί – Νικόλαος Κακαϊδής, φλάουτο – Αργυρώ Κεραμιδά, μπουζούκι – Αλκιβιάδης Κυρτσόγλου, κιθάρα – Μιρέλα Λύκα, σοπράνο – Αθανάσιος Μαργαρίτης, πιάνο – Άννα Μαυρογένη, πιάνο – Μαρία Τσιγάρα, πιάνο
Franz Schubert: Εισαγωγή “σε Ιταλικό ύφος” σε Ντο μείζονα (α’ εκτέλεση)
Robert Schumann: Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε Λα ελάσσονα
Camille Saint-Saëns: Συμφωνία Νο.2 σε ελάσσονα (α’ εκτέλεση)
Η “ιταλικής” έμπνευσης μουσική του Schubert και του Saint-Saëns “αποκωδικοποιείται” για πρώτη φορά από το διακεκριμένο Μαέστρο Παναγιώτη Διαμαντή, ενώ το διάσημο Κοντσέρτο για πιάνο του Schumann από τη διεθνούς φήμης πιανίστα Μαρία Αστεριάδου.
Κοινό στοιχείο των συγκεκριμένων συνθέσεων αποτελεί η χαρακτηριστική εναρκτήρια συγχορδία αλλά και οι σχετικές τονικότητες στις οποίες είναι γραμμένα.
Μαρία Αστεριάδου Πιάνο
Παναγιώτης Διαμαντής Διεύθυνση Ορχήστρας
Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης
Παρασκευή 5 Απριλίου
Μουσικές Βραδιές στο Μπαρ
Locos de Atar: Milonga Tango Argentino
Μια βραδιά αργεντίνικου τάνγκο “γεμάτη” ζωντανή μουσική, χορευτικά shows, με πολλούς καλεσμένους και μια μεγάλη πίστα για όλους με πολλές εκπλήξεις.
Το γνωστό Tango Quintet “Locos de atar” αποτελείται από τους Μαρία Ζαχαριάδου (βιολί), Νατάσα Ρουβολή (ακορντεόν), Στέργιο Μοσχογιάννη (κλαρινέτο), Μιχάλη Σαπουντζή (κοντραμπάσο) και Αλέκο Παπαδόπουλο (τύμπανα), σε συνεργασία με τον Τάσο Μαντζάρη (πιάνο), τη Σωτηρία Ρουβολή (τραγούδι) και την Έλσα Μουρατίδου (τραγούδι).
Το γκρουπ θα παρουσιάσει κομμάτια κλασικών και σύγχρονων συνθετών του αργεντίνικου τάνγκο. Μαζί με τους “Locos de atar” θα εμφανιστεί, σε ένα χορευτικό show, το κορυφαίο χορευτικό ζευγάρι του αργεντίνικου τάνγκο Λουκάς Μπαλόκας και Γεωργία Προίσκου ενώ, για τη συγκεκριμένη εκδήλωση, το Μιχάλη Σαπουντζή θα αντικαταστήσει στο κοντραμπάσο ο Νεκτάριος Καραντζής.
Tango Quintet Locos de atar
Μαρία Ζαχαριάδου, βιολί
Νατάσα Ρουβολή, ακορντεόν
Στέργιος Μοσχογιάννης, κλαρινέτο
Νεκτάριος Καραντζής, κοντραμπάσο
Αλέκος Παπαδόπουλος, τύμπανα
Συμμετέχουν οι:
Τάσος Μαντζάρης, πιάνο
Σωτηρία Ρουβολή, τραγούδι
Λουκάς Μπαλόκας, χορός
Γεωργία Προίσκου, χορός
Παρ 21:00 (Μ2)
Τιμές εισιτηρίων: 10€, 5€ (μαθητικό-φοιτητικό-κάτοχοι κάρτας ανεργίας)
Aπό το Σάββατο 5 Απριλίου
Σεμινάριο Διεύθυνσης Χορωδίας με τον Αντώνη Κοντογεωργίου
Περιγραφή σεμιναρίου:
Το σεμινάριο διάρκειας 12 ωρών θα επικεντρωθεί σε πολλά σημαντικά θέματα που αφορούν στη διεύθυνση χορωδίας. Όποιος το επιθυμεί, μπορεί να προτείνει ένα έργο για μελέτη (4φωνο a capella) διάρκειας 2-3 λεπτών, το οποίο θα πρέπει όμως να υποβάλλει με τη
δήλωση συμμετοχής.
Αναλυτικά:
1. Ιστορία της χορωδιακής μουσικής: O όρος «χορωδία» και το περιεχόμενό του στις χρονικές περιόδους – Οι προϋποθέσεις ανάπτυξης της δυτικής μουσικής – Οι βασικές χορωδιακές φόρμες – Η εξέλιξη του χορωδιακού συμβάντος ανά τους αιώνες –– Μουσικός συμβολισμός και μουσική ζωγραφική.
2. Οργάνωση χορωδίας: Φωνητικές προϋποθέσεις υποψήφιων χορωδών – Ακρόαση και μέθοδοι επιλογής – Όριο ηλικίας – Εντοπισμός φωνητικής κατηγορίας – Φωνητικό εύρος και αναλογίες στις ομάδες φωνών – Χορωδία στην παρτιτούρα.
3. Τεχνική διεύθυνσης – Η κορώνα – Το κλείσιμο: Ιστορία της τεχνικής –Τύποι διεύθυνσης – Βασικές προϋποθέσεις – Στάση προετοιμασίας – Τονοδότηση – Προεναρκτήρια κίνηση – Κυρίως διεύθυνση – Κλείσιμο – ενδιάμεση και τελική κορώνα – Ασύμμετρα μέτρα – Αρθρωτές και συνοπτικές κινήσεις – Υποδιαίρεση αλτήρα – Χρήση καρπού, πήχεως, βραχίονα, ώμου.
4. Τεχνική αναπνοής – Τεχνική τραγουδιού: Ανατομία – Φυσιολογία – Ψηλά και χαμηλά αντηχεία – Λειτουργία των χορδών – Ο ρόλος του διαφράγματος – Είδη αναπνοής – Συνθήκη τραγουδιού – Πρόσθια φωνητική θέση – Αναπνοή στη διάρκεια του τραγουδιού – Λειτουργία της ακοής – Παθήσεις φωνητικών χορδών.
5. Στοιχεία ανατομίας και φυσιολογίας της φωνής
6. Φωνητική ενεργοποίηση: Μέσα φωνητικής ενεργοποίησης – Στόχοι – Διάρκεια –Ασκήσεις – Έλεγχος ορθότητας – Βοηθητικοί φθόγγοι – Θεμέλιος και αρμονική στήλη – Ψηλοί αρμονικοί και η συμβολή τους στη χορωδιακή πράξη – Ορθοτονία και συνήθεις αποκλίσεις.
7. Άρθρωση και εσωτερικός ρυθμός της γλώσσας: Φωνητικές θέσεις και βοηθητικοί φθόγγοι – Χορωδιακή άρθρωση – Συνήθη λάθη – Σημαία ισχύος φθογγόσημων – Συνιζήσεις και εκθλίψεις – Ποιότητα φωνηέντων και συμφώνων – Προσωδία – Ορθή προφορά διαφορετικών γλωσσών.
8. Μεταφώνηση: Διάρκεια μεταφώνησης – Προμεταφώνηση – Μεταφώνηση και τραγούδι – Ρεπερτόριο για μεταφωνούντες – Λάθη χειρισμού της μεταφώνησης.
9. Οργάνωση δοκιμής και συναυλίας: Πρόβα – Γενικές προϋποθέσεις – Διάρκεια – Τεχνικές προδιαγραφές – Προετοιμασία -Τακτική της πρόβας –Ο μαέστρος ως «αυθεντία» – Διαμόρφωση όρων ερμηνείας – Ψυχολογικός παράγων – Λάθη και αντιμετώπισή τους – Η ηχογράφηση – Η σύνθεση προγραμμάτων.
10. Παλιά μουσική: Η πράξη εκτέλεσης της παλιάς μουσικής – Η έννοια του μέτρου – Η απουσία βασικών προϋποθέσεων εκτέλεσης – Το λάθος της voce bianca – Αποκατάσταση παρτιτούρας – Προϋποθέσεις και στόχοι – Τα διάφορα στυλ – Η σύγχυση τεχνικής και στυλ – Η κορώνα ως μέσο ερμηνείας – Ιστορικές προϋποθέσεις – Παιδαγωγική της παλιάς μουσικής.
11. Σύνθεση χορωδιακών προγραμμάτων
12. Τα διάφορα στυλ
13. Προβλήματα καθημερινής χορωδιακής πράξης
Θεωρητικό υπόβαθρο / επιθυμητές προϋποθέσεις συμμετοχής:
Οι συμμετέχοντες προτείνεται να έχουν μελετήσει το βιβλίο του Αντώνη Κοντογεωργίου Η Διεύθυνση Χορωδίας, ενώ είναι επιθυμητό να βρίσκονται σε επίπεδο τρίτης κατωτέρας πιάνου, αρμονίας.
Κόστος συμμετοχής: 50€
Εγγραφές / δηλώσεις συμμετοχής:
Μπορείτε να δηλώσετε τη συμμετοχής σας με τη συμπλήρωση της
σχετικής φόρμας.
Η ολοκλήρωση της εγγραφής σας γίνεται με αγορά εισιτηρίου.
05 Απριλίου 2013: Παρ 18:30 – 21:30 (ΦΟΥΑΓΙΕ M2)
06 Απριλίου 2013: Σαβ 10:30 – 13:30 (ΦΟΥΑΓΙΕ M2)
06 Απριλίου 2013: Σαβ 18:30 – 21:30 (ΦΟΥΑΓΙΕ M2)
07 Απριλίου 2013: Κυρ 10:30 – 13:30 (ΦΟΥΑΓΙΕ M2)
Τιμές εισιτηρίων: 50 € (τιμή σεμιναρίου)