Με την ευγενική υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα
Η διεθνής μουσικοκριτική έχει συχνά υποκλιθεί στον «ρωμαλέο ήχο, την καθαρή ερμηνεία και την δεξιοτεχνία» του μεγάλου Ρώσου πιανίστα Νικολάι Ντεμιντένκο. Αυτός ο σπουδαίος μουσικός, μετά την αλησμόνητη περσινή του εμφάνιση με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (για το Τέταρτο κοντσέρτο για πιάνο του Ραχμάνινοφ), συμπράττει ξανά με την Ορχήστρα για την πέμπτη και τελευταία συναυλία του φετινού Κύκλου Μπραμς, την Παρασκευή 23 Μαΐου, στις 20.30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Αυτή την φορά ο Ντεμιντένκο είναι σολίστ στο, επικών διαστάσεων και απαιτήσεων, Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο του Γιοχάνες Μπραμς. Το πρόγραμμα της συναυλίας που πραγματοποιείται υπό την μουσική διεύθυνση του διακεκριμένου Γερμανού αρχιμουσικού, βιολιστή και παιδαγωγού Κρίστοφ Πόππεν, ολοκληρώνεται με την μεγαλοπρεπή Τέταρτη Συμφωνία, την τελευταία συμφωνία του μεγάλου Γερμανού μουσουργού.
Εκπληκτική μορφολογική διαύγεια, μία αίσθηση ήρεμης υφολογικής σιγουριάς και έντονα συμφωνικός χαρακτήρας διαπνέουν το Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς, στο οποίο ο σολίστ, παρά τις τεράστιες δεξιοτεχνικές απαιτήσεις της πιανιστικής γραφής, καλείται να συνδιαλεχθεί ως πρώτος μεταξύ ίσων με την ορχήστρα. Το έργο γράφτηκε σε μία περίοδο τριών ετών (1878-1881), λόγω των συναυλιακών υποχρεώσεων του Μπραμς καθώς και της παράλληλης ενασχόλησής του με άλλες συνθέσεις. Η πρεμιέρα του κοντσέρτου έγινε, με μεγάλη επιτυχία, τον Νοέμβριο του 1881, στην Βουδαπέστη, με τον ίδιο τον συνθέτη στο πιάνο και υπό την μουσική διεύθυνση του Αλεξάντερ Έρκελ. ‘Εκτοτε το κοντσέρτο απέκτησε την φήμη αν όχι του δυσκολότερου στην κλίμακα των δεξιοτεχνικών απαιτήσεων από τον σολίστ, πάντως ενός από τα δυσκολότερα, με αποτέλεσμα να αντιπροσωπεύει μία κορυφαία πρόκληση στην καριέρα κάθε μεγάλου ερμηνευτή.
Απαύγασμα της ωριμότητας του Μπραμς ως συμφωνικού συνθέτη, η Τέταρτη Συμφωνία άρχισε να σχεδιάζεται από τον δημιουργό της το καλοκαίρι του 1884, στην διάρκεια των διακοπών του σε ένα γραφικό χωριό της νοτιοανατολικής Αυστρίας. Ο συνθέτης μάλιστα σε επιστολές του εκείνο το καλοκαίρι, παρομοίαζε χαριτολογώντας την Συμφωνία με τις… φράουλες της περιοχής: «Σε αυτά τα μέρη οι φράουλες δεν ωριμάζουν και δε γίνονται γλυκές, ώστε να τις τρώει κανείς απλά σαν φρούτα». Η πρεμιέρα του έργου με την Ορχήστρα του Μάινινγκεν υπό την μουσική διεύθυνση του ίδιου του Μπραμς έγινε τον Οκτώβριο της επόμενης χρονιάς.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Παρασκευή 23 Μαΐου, 20.30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ(1833–1897)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.2 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 83
Συμφωνία αρ.4 σε μι ελάσσονα, έργο 98
Σολίστ Νικολάι Ντεμιντένκο, πιάνο
Μουσική διεύθυνση Κρίστοφ Πόππεν
Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία, για τους κατόχους εισιτηρίων.
Τιμές εισιτηρίων: €30(Διακ.), 20, 15, 10, 5 (φοιτητές, νέοι έως 25, άνεργοι, ΑΜΕΑ)Πληροφορίες:
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Τ. 210 7257601-3
www.koa.gr
Αγορά εισιτηρίων:
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Τ. 210 7282333
Για περισσότερα στοιχεία, σχετικά με την εκδήλωση, μπορείτε να επικοινωνείτε με την Αλίκη Φιδετζή, Τ.210-7257601 και τη Ναταλί Χατζηαντωνίου, Τ. 6974526816, ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο pressoffice@koa.gr