Ιανουάριος στο ΙΜΚ.

IMK, Theatro Teleytaios Episkeptis -8Ιανουάριος 2016 στο ΙΜΚ Οι γιορτές συνεχίζονται στο ΙΜΚ και τις πρώτες ημέρες του νέου χρόνου…έως Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016 Νέοι σολίστες τραγουδούν τα κάλαντα και πολλά άλλα…Ωδείο Νικόλαος Μάντζαρος
είσοδος ελεύθερη Οι νέοι σολίστες του Ωδείου Νικόλαος Μάντζαρος ανοίγουν μία πόρτα μουσική στη μαγεία των Χριστουγέννων. Με υπέροχα τραγούδια, κάλαντα από όλον τον κόσμο και άριες από όπερες όπως και από γνωστά μιούζικαλ θα ταξιδέψουν μελωδικά τους μικρούς και μεγάλους επισκέπτες του Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης, από την Τρίτη 22 έως και την Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016, με ιελεύθερη είσοδο στο φουαγέ του ισογείου!ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΩΡΩΝ ΚΑΙ ΗΜΕΡΩΝ:ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016, 20:00, Μάιρα Γεώργαρου, Ειρήνη Βούρου, Μαριάννα Κουκουτσάκη, Ελίζα Σκολίδη, Γιάννης Μπρίτσας, Μαριαλένα Τρικόγλου, Ειρήνη Κανέλλου τραγούδι, πιάνο συνοδεία Τζίνα Μαυρικίδου, Παντελής Τηλιακός ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016, 19:00, Μάιρα Γεώργαρου, Ειρήνη Βούρου, Μαριάννα Κουκουτσάκη, Ελίζα Σκολίδη, Γιάννης Μπρίτσας, Μαριαλένα Τρικόγλου, Ειρήνη Κανέλλου τραγούδι, πιάνο συνοδεία Τζίνα Μαυρικίδου, Παντελής Τηλιακός ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016, 20:30 Βασίλης Μπούρης τραγούδι πιάνο συνοδεία Μάριος Καζάς ΤΡΙΤΗ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016, 20:30, Χριστουγεννιάτικες μελωδίες και άριες από όπερες. Τάξη τραγουδιού Ρόζας Πουλημένου. Μυρσίνη Κιτιριόγλου (σοπράνο) Νάνσυ Μοσχοπούλου (σοπράνο) Βενιαμίν Χατζηκουμπάρογλου (πιάνο) Το Ωδείο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ ιδρύθηκε το 1997 στην Αθήνα και σε αυτό συνεχίζεται το έργο του πρώτου συνθέτη – παιδαγωγού της νεώτερης Ελλάδας και συνθέτη του Εθνικού μας Ύμνου, Νικόλαου Γαλακτόπουλου-Μάντζαρου. Στο Ωδείο λειτουργεί σχολή Παλαιάς μουσικής, Μπαρόκ ορχήστρα και σχολή Μουσικής δωματιουΤρίτη 5 Ιανουαρίου 2016, στις 17:00
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ & ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΜΕ ΜΥΡΩΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ!‘’…Αρορίτες είμαστε, αραρά γυρεύουμε, τηγανίδες θέλομε, τα παιδιά τα παίρνουμε, ή το(γ)κούρο ή τη (γ)κότα ή θα σπάσαμε τη (μ)πόρτα’’!
(Λαϊκό στιχούργημα για τους Καλικάντζαρους απο τη Μάνη) ΚΕΙΜΕΝΑ: ΜΑΡΑ ΧΩΜΑΤΙΔΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ : ΕΛΛΗ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
Αίθουσα 1 Ισογείου Τιμές εισιτηρίων: 1€, γενική είσοδος Τα έσοδα θα διατεθούν για την υποστήριξη κοινωφελών δράσεων Το Πωλητήριο του ΙΜΚ από την Gruppo Gemello διοργανώνει ² Ένα παραμυθένιο Χριστουγεννιάτικο Bazaar, γεμάτο εκπλήξεις για τους μικρούς και μεγάλους φίλους του. Κοσμήματα, ρολόγια και αξεσουάρ, πρωτότυπα αντικείμενα με εικαστική αναφορά σε ταινίες του Μιχάλη Κακογιάννη, σε εξαιρετικές τιμές, επιτραπέζια και επιτοίχια έργα του εικαστικού Σάκη Παπαγιάννη και πρωτότυπα εικαστικά γούρια του Νικόλαου Δερμιτζάκη και της Εύης Χατζημιχαήλ.Ωράριο λειτουργίας του BAZAAR:Τρ. 5 & Τετ. 6 Ιανουαρίου 2016, από τις 11:30 έως 23:30 Χώρος: Φουαγιέ Ισογείου ² Μια ονειρεμένη Ζαχαρούπολη γεμάτη λιχουδιές και αρώματα. έως Πεμ. 7 Ιανουαρίου 2016, από τις 11:30 έως 23:30 Χώρος: Εκθεσιακός Χώρος 2ου ορόφου ² Μια Παιχνιδούπολη με τα επιλεγμένα παιχνίδια της θα ταξιδέψει μικρούς και μεγάλους στο φανταστικό κόσμο της δράσης, της επιστήμης, του γέλιου, της δημιουργίας και της εκπαίδευσης.  έως Πεμ. 7 Ιανουαρίου 2016, από τις 11:30 έως 23:30 Χώρος: Εκθεσιακός Χώρος 2ου ορόφου ² Το ετήσιο Ημερολογίου του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, τα έσοδα από το οποίο προσφέρονται σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη…Δέντρα των Ευχών Οι ευχές μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, να ηχήσουν δυνατά στις ψυχές όλων και να χαρίσουν το χαμόγελο σε ένα παιδί, όταν γράφονται από χέρια μικρών αλλά και μεγάλων παιδιών. Τα καρτελάκια είναι έτοιμα και τα Δέντρα των Ευχών σας προσκαλούν να γράψετε και να κρεμάσετε στα κλαδιά τους τις δικές σας ευχές για τα Χριστούγεννα. Τα καρτελάκια μαζί με τους λαχνούς του 1€ διατίθενται από το πωλητήριο του ΙΜΚ στο ισόγειο και στον 2ο όροφο του ΙΜΚ. Χώρος: Φουαγιέ Ισογείου Λαχειοφόρος Αγορά – “ΑΣ ΖΕΣΤΑΝΟΥΜΕ ΟΣΕΣ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ” Με την αγορά ενός λαχνού στην τιμή του 1€, οι συμμετέχοντες αυτόματα θα μπαίνουν στην κλήρωση για τα παρακάτω δώρα:1)Ένα ποδηλατάκι-αυτοκίνητο αξίας 160 ευρώ.
2)Ένα κόσμημα αξίας 200 ευρώ.3)Μια δωρεάν συμμετοχή στο καλοκαιρινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αξίας 150 ευρώ.4)Ένα free pass ticket για 10 παραστάσεις στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για το έτος 2016.
5)Ένα διήμερο ταξίδι στο Hotel Zenith Blue στο Ημεροβίγλι Σαντορίνης.
6)Ένα διήμερο ταξίδι στην Archontiki Luxury Residence Ρεθύμνου.
7)Ένα πλήρες πρόγραμμα κάλυψης προσωπικού ατυχήματος απο την Εθνική Ασφαλιστική για παιδιά, αξίας 80 ευρώ.8)Μια δωρεάν οδοντιατρική επίσκεψη φθορίωσης, για παιδιά απο 6-15 ετών.Ωράριο Λειτουργίας:Σαβ. 2 Ιανουαρίου 2015, 11:00 έως 22:00 Κυρ. 3 Ιανουαρίου 2016, 11:00 έως 18:00 Η κλήρωση, ανοικτή και δημόσια, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016, στις 17:00 στο Φουαγιέ Ισογείου του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης και τα ονόματα των τυχερών θα ανακοινωθούν στις ιστοσελίδες: www.mcf.gr, www.mcfshop.gr , www.go-mcf.grέως Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2016
“Νιφάδες παραμυθιών”Χριστουγεννιάτικη έκθεση παιδικής εικονογράφησης 8 καλλιτεχνώνΕίσοδος ΕλεύθερηΈκθεση με εικονογραφήσεις παιδικών, κλασικών, -ή και όχι τόσο- παραμυθιών, από οκτώ εικονογράφους που, με τα έργα τους, “στρώνουν”, στο Ίδρυμα “Μιχάλης Κακογιάννης”, πολύχρωμο χαλί για να υποδεχθούμε, μικροί και μεγάλοι, την πιο συναρπαστική ιστορία αγάπης και ελπίδας: τα Χριστούγεννα!Συμμετέχουν: Άννα Χριστοφή, Ίρις Σαμαρτζή, Κατερίνα Χαδουλού, Μαρία Τζαμπούρα, Σοφία Τουλιάτου, Πέτρος Μπουλούμπασης, Μιχάλης Κουντούρης, ΣβετλίνΕκθεσιακός Χώρος 1ου και 2ου ορόφουΕίσοδος Ελεύθερη Νέος χρόνος- νέες θεατρικές παραστάσεις!
Παρασκευή 8, Σάββατο 9 & Κυριακή 10 Ιανουαρίου2016, στις 21:00 Το Γαμοπίλαφο μονόπρακτο του Πάρι Τακόπουλου «Θεατρικό Φυτώριο Αίγινας» του Νίκου Καλαμό Το «Θεατρικό Φυτώριο Αίγινας» του Νίκου Καλαμό, παρουσιάζει «Το Γαμοπίλαφο», ένα θεατρικό μονόπρακτο του Πάρι Τακόπουλου, για τρεις ημέρες: Παρασκευή 8, Σάββατο 9 και την Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016, στις 21:00, στο Black Box του Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης. «Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας την Βήτα», είναι ένα αφιέρωμα στον Σάμουελ Μπέκετ, ένα ψηφιακό μεταπλατωνικό θεατρικό συμπόσιο σε μία πράξη. Δύο «μεταμοντέρνοι» άνδρες ο Άλφα και ο Γάμα συζητούν ασταμάτητα για το παρόν, το μέλλον και το παρελθόν, ως αληθινοί απόγονοι των Βλαδίμηρου και Εστραγκόν, ηρώων του Μπέκετ, ή του Σωκράτη και του Αλκιβιάδη. Η φωνή τους χάνεται σε ψηφιακά κανάλια, ανάμεσα στις πρώτες υπάρξεις του κόσμου, και τα πιο πρόσφατα ρομπότ της εποχής μας. Μια γυναίκα, ένα είδος Ξανθίππης σύζυγος του πιο αδύναμου από τους δύο άνδρες, τους ενώνει και τους χωρίζει έως το οριστικό τέλος ή ένα νέο ξεκίνημα.Συντελεστές Το Γαμοπίλαφο Συγγραφέας: Πάρις Τακόπουλος
Σκηνοθεσία & Διδασκαλία: Νίκος Καλαμό Σκηνικά: Βέρα Ζεύκη
Κοστούμια: Catherine Suen Παίζουν: Νίκος Καλαμό, Στράτος Ξανθός Αίθουσα: Black Box Διάρκεια: 60΄ Τιμές εισιτηρίων: 12€, στο ταμείο την ημέρα της παράστασης 10€ Προπώληση 7€ Μειωμένο (Μαθητικό /Φοιτητικό / Νεανικό (έως 26 χρονών)/ Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας ΟΑΕΔ / Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων/ Κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού/ Κάτοχοι Κάρτας Club IFA (Γαλλικού Ινστιτούτου) / Κάτοχοι Κάρτας ΙΤΙ (ΕΚΔΙΘ) / Κάτοχοι Κάρτας Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού Ακαδημίας Αθηνών / Κάτοχοι Κάρτας ΟΛΜΕ / ΟΙΕΛΕ / ΑμΕΑ / Άνω των 65) Κυριακές, 10, 17, 24 & 31 Ιανουαρίου 2016, στις 20:00 Η Μπαλάντα της Φυλακής βασισμένη σε ένα ποίημα του Όσκαρ Ουάιλντ Μουσική-Διεύθυνση Παραγωγής: KollektivA
https://www.youtube.com/watch?v=o14NBWqkoe0 Η Μπαλάντα της Φυλακής: ένα ποίημα που ενέπνευσε ένα μουσικό δίσκο, που στη συνέχεια αναπτύχθηκε σε θεατρικό κείμενο, το οποίο μεταφέρθηκε σε ένα ολοκληρωμένο παραστασιακό δρώμενο με τη συμμετοχή μουσικών, ηθοποιών και χορευτών!Ακατάλληλο για ανήλικους κάτω των 15 ετών,απαραίτητη η γονική συναίνεση.Οι KollektivA, το 2014, κυκλοφόρησαν το concept άλμπουμ «Η Μπαλάντα της Φυλακής». Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο θεματικό, μουσικό έργο το οποίο εξ αρχής δουλεύτηκε στο studio για να παρουσιαστεί και σε θεατρικοποιημένη μορφή.Χρειάστηκαν η σημαντική ανταπόκριση του κοινού στο εγχείρημα και η συνεργασία των KollektivA με σπουδαίους, ανερχόμενους καλλιτέχνες, ώστε να στηθεί η σκηνική εκδοχή της Μπαλάντας της Φυλακής σε φόρμες πρωτόγνωρες για το ελληνικό κοινό και να δημιουργηθεί μια παράσταση απολύτως πρωτοποριακή, στημένη όμως εξ ολοκλήρου ανεξάρτητα.Τη σκηνοθεσία και τις χορογραφίες ανέλαβε ο Τάσος Μπεκιάρης, ενώ τη μεταφορά στο θέατρο έκανε η Χριστίνα Μητροπούλου.
Θέμα του έργου είναι το δίπολο «εγκλεισμός – απελευθέρωση» και είναι εμπνευσμένο από το ποίημα του Oscar Wilde, «Η μπαλάντα της Φυλακής του Ρέντινγκ» (The Ballad Of Reading Gaol -1897), το οποίο ο μεγάλος Ιρλανδός δημιουργός έγραψε λίγο μετά την αποφυλάκισή του.Καθημερινές μορφές ατομικού και συλλογικού εγκλεισμού. Ο σύγχρονος Κόσμος ως φυλακή. Η πρωταρχική ανάγκη για ελευθερία. Η παραστασιακή ανάπτυξη ενός hard rock δίσκου όπου μουσικοί, ηθοποιοί και χορευτές συναντιούνται για να αφηγηθούν μια ιστορία απελευθέρωσης τον καιρό των φυλακισμένων συνειδήσεων. Ήχος, φωνή και σώμα συγκλίνουν για να καταθέσουν μια ρηξικέλευθη προσέγγιση στη δυνητική συνέργεια μεταξύ των τεχνών, συνθέτοντας μια πρόταση που ανάγει το θεατρικό δρώμενο σε ολοκληρωμένη βιωματική εμπειρία.Επισημαίνει η Χριστίνα Μητροπούλου: Η αφετηρία του συγκεκριμένου έργου λοιπόν, το ποίημα του Όσκαρ Ουάιλντ “Η μπαλάντα της φυλακής του Ρέντιγκ”, έχει «ταξιδέψει» πολύ. Έχει περάσει από διαφορετικές μορφές τέχνης και έχει ερμηνευθεί από πολλά διαφορετικά μυαλά, καθένα εκ των οποίων κουβαλά ξεχωριστά βιώματα και καλλιτεχνική ταυτότητα. Όλο αυτό το ταξίδι έρχεται να ολοκληρωθεί σήμερα, σε μία παράσταση που αν μη τι άλλο χαρακτηρίζεται από ποικίλα επίπεδα ερμηνείας… σε ένα έργο συλλογικό!Μια τέτοια παράσταση δε θα μπορούσε παρά να ενέχει μέσα της και τον Όσκαρ Ουάιλντ, και τη μουσική των KollektivA, και την καλλιτεχνική παρέμβαση του Τάσου Μπεκιάρη σε ένα κείμενο που περιπλανιέται στο χώρο και το χρόνο καθώς πραγματεύεται το δίπολο εγκλεισμού / απελευθέρωσης.
Ο εγκλεισμός είναι κάτι το ατομικό ή το συλλογικό; Αφορά στην κοινωνία, στην οικογένεια ή αγγίζει τον καθένα από μας με διαφορετικό τρόπο; Σε ένα πρώτο επίπεδο, πιο παραστατικό, εγκλεισμός είναι η φυλακή στην οποία εκτυλίσσεται το έργο. Όμως σε ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης ο εγκλεισμός αφορά όλους. Εγκλεισμό μπορεί να νοιώθει κάποιος στην εργασία του, στην οικογένειά του ή στην ίδια του την σεξουαλική ταυτότητα. Τέτοιες «φυλακές» υπήρχαν στο παρελθόν, υπάρχουν σήμερα και θα υπάρχουν και στο μέλλον. Φυλακή μπορεί να γίνει η ίδια μας η ψυχή. Εκούσια ή ακούσια.
«Κάθε φυλακή που χτίζει ο καθένας, χτίζεται με τα λιθάρια της ντροπής» λέει ο Όσκαρ Ουάιλντ. Ένας Όσκαρ επαναστατικός και θυμωμένος, φιλόσοφος αλλά όπως πάντα ταυτόχρονα ερωτικός και φλεγματώδης. Ποια είναι η δική σου φυλακή και πώς θα βρεις την διέξοδο; «Ποτέ μόνος. Βρες τον τρόπο» λένε οι KollektivA.Μουσική, χορός και λόγος γίνονται ένα σε αυτή την παράσταση. Διαφορετικά μέσα ενώνονται για να αφηγηθούν μία ιστορία απελευθέρωσης σε όλα τα επίπεδα. Με όλα τα στοιχεία της σύνθεσής της, «Η Μπαλάντα της Φυλακής» δεν είναι ένα τυπικό έργο. Δεν πρόκειται για κλασσικό θέατρο, ούτε performance art, ούτε χοροθέατρο, ούτε μιούζικαλ, ούτε ροκ όπερα. Είναι κάτι διαφορετικό, ξεχωριστό, κάτι που φτιάξαμε εμείς μετά από όλο αυτό το ταξίδι σε μια ιδιαίτερη και πρωτότυπη διεργασία δημιουργίας. Δε θα μπορούσε παρά να είναι μια παράσταση… «απελευθερωμένη» από φόρμες!
Χτυπάει το τρίτο κουδούνι. Ήρθε η ώρα να ξεκινήσει το επόμενο ταξίδι της «Μπαλάντας της Φυλακής». Το πιο σημαντικό. Το δικό σας. Βρείτε τον τρόπο!
Χριστίνα ΜητροπούλουΗ παράσταση “Η μπαλάντα της Φυλακής” παρουσιάζεται τις Κυριακές 10, 17, 24 & 31 Ιανουαρίου 2016, στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και λίγο πριν την αναμενόμενη κυκλοφορία του νέου album των KollektivA, το 2016. Ήδη το digital single “Έλενα”, που αποτελεί και τον προπομπό του album κυκλοφορεί από την 5th season records. Πρόκειται για ένα τραγούδι εμπνευσμένο από την ιστορία της 6χρονης Eliza Izquierdo, που ώθησε τους KollektivA να ασχοληθούν με το ευαίσθητο θέμα της παιδικής κακοποίησης. Μια δημιουργία με δυνατό μήνυμα δοσμένο με ιδιαίτερο τρόπο, όπως άλλωστε και “Η μπαλάντα της Φυλακής”.Συντελεστές Η μπαλάντα της φυλακής Θεατρικό έργο: Χριστίνα ΜητροπούλουΣκηνοθεσία / Χορογραφίες: Τάσος Μπεκιάρης Μουσική / Ενορχηστρώσεις: KollektivA Σενάριο / Στίχοι: Φάνης Μαργαρώνης Σχεδιασμός φωτισμού: Νίκος Βλασόπουλος Υπεύθυνος ήχου: Δημήτρης Ρετουνιώτης Κοστούμια: Ρούλα Αντωνοπούλου Ερμηνεύουν: Γιάννης Γιαραμαζίδης, Γιώργος Ζιώγαλας, Αριστοτέλης Μαγουλάς, Ιάκωβος Μινδρινός, Γιώργος Τσαγκαράκης, Εύη Χατζάκη και οι KollektivA: Θανάσης Χουλιαράς, Φάνης Μαργαρώνης, Γιώργος Θεοφάνους, Μάκης Κρέτσης, Γιώργος Παύλου, Δημήτρης Γιαννούχος Εκτέλεση παραγωγής: Βικτώρια Βιτωράτου Διεύθυνση παραγωγής: KollektivA (http://www.kollektiva.net/ https://www.facebook.com/KollektivA.gr) Κυριακές, 10, 17, 24 & 31 Ιανουαρίου 2016, στις 20:00 Η Μπαλάντα της Φυλακής βασισμένη σε ένα ποίημα του Όσκαρ Ουάιλντ Μουσική-Διεύθυνση Παραγωγής: KollektivA
Ακατάλληλο για ανήλικους κάτω των 15 ετών, απαραίτητη η γονική συναίνεση Αίθουσα: Θέατρο Διάρκεια: 80′ Τιμές εισιτηρίων: 15€ την ημέρα της παράστασης στο Ταμείο 12€, προπώληση 10€, μειωμένο, (Μαθητές, Φοιτητές, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας ΟΑΕΔ) Παρασκευή 15 έως Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016, κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21:00 Τ.Ι.Ν.Α. , μια σύντομη ιστορία για την κρίση Σιμόν Γκρανζά/ Simon Grangeat Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης Το έργο Τ.Ι.Ν.Α., μία σύντομη ιστορία για την κρίση, του Σιμόν Γκρανζά, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, για τρεις μόνο παραστάσεις το Μάιο 2015, επιστρέφει και πάλι για να εντυπωσιάσει με την επικαιρότητά του, την ειρωνεία, τον κυνισμό, το χιούμορ και την αλληγορία του. Βασισμένο σε πλήθος πραγματικά στοιχεία από όλους τους τομείς της σύγχρονης κοινωνικής και οικονομικής ζωής, όπως αυτά παρουσιάζονται δημόσια, ανατρέπει και αποκαλύπτει επιδέξια την επίσημη εικόνα, η οποία χρησιμοποιώντας δυσνόητους οικονομικούς όρους, μονίμως διακηρύσσει τη θατσερικής έμπνευσης βεβαιότητα: Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική (There Is No Alternative, Τ.Ι.Ν.Α.)!
Μία παράσταση με τη μορφή ενός πολιτικού καμπαρέ που ενθουσίασε το κοινό, αναδεικνύει τη σύγχρονη και πολύ πλούσια γαλλική δραματουργία και προετοιμάστηκε από τους συντελεστές της με πολύ προσοχή, κέφι και ενθουσιασμό. Από την Παρασκευή 15 έως την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00, στο Black Box του ΙΜΚ.
Σημειώνει ο σκηνοθέτης της παράστασης Αλέξανδρος Ευκλείδης: Η Τ.Ι.Ν.Α., έργο στο οποίο ο συγγραφέας του, Σιμόν Γκρανζά, δίνει τον υπότιτλο “μια σύντομη ιστορία της κρίσης”, βρίσκεται στη λογική συνέχεια του “πολιτικού θεάτρου” του 20ού αιώνα, δίνοντας, ωστόσο, ορισμένες χαρακτηριστικές του 21ου αιώνα προεκτάσεις. Ιστορικοποιεί το παρόν, χρησιμοποιεί δηλαδή την εποχή πολιτικής κοσμογονίας που ζούμε ως πρώτη ύλη μιας αυτοαναφορικής αλληγορίας. Και, καθώς ο κόσμος μας είναι πια κατακλυσμένος από έναν ακατάσχετο δημόσιο λόγο, που σπάνια υπερβαίνει την ανατροφοδοτούμενη κοινοτοπία, χρησιμοποιεί τα πολιτικά, κοινωνικά, επιστημονικά, δημοσιογραφικά στερεότυπα ως πρώτη ύλη για να αναπλάσει σκηνικά, με ειρωνεία και κυνισμό, το δυστοπικό τοπίο του μετα-δημοκρατικού δυτικού κόσμου της κρίσης. Τέλος, επιχειρεί με συγκινητική ειλικρίνεια να κάνει το θέατρο χρήσιμο για το θεατή αλλά και για τους δημιουργούς του, καθώς επιθυμεί να του δείξει τους (όλο και πιο) περίπλοκους μηχανισμούς που μετέρχονται οι (όλο και πιο) περίπλοκοι μηχανισμοί εξουσίας για να υποδουλώσουν άτομα και κοινωνίες. Το έργο του Σιμόν Γκρανζά βρίσκεται στην υπηρεσία αυτού που ο προπάτορας Μπρεχτ αποκαλούσε “τη μεγάλη υπόθεση της αλλαγής”.Ένας προσωπικός επίλογος: Έχοντας διανύσει μια αρκετά μακρά πορεία ως σκηνοθέτης του μουσικού θεάτρου, δοκιμάζομαι τώρα, με την Τ.Ι.Ν.Α., και στο θέατρο πρόζας, χάρη στην πρόσκληση του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης και του Γαλλικού Ινστιτούτου. Η συνεργασία με τους τρεις υπέροχα ανόμοιους ηθοποιούς την Πολυξένη Ακλίδη, τον Γιώργο Δάμπαση και τον Έκτορα Λιάτσο, καθώς και με τους συνεργάτες μου Μαριάννη Τζαννή και Σωτήρη Στέλιο, μου έμαθε τη χαρά της μοιρασμένης δημιουργίας, που σπάνια επιτυγχάνεται στο λυρικό θέατρο. Σε ένα έργο που μιλάει για τη γενεαλογία της κρίσης, που τόσο πικρά βιώνουμε σε όλα τα επίπεδα του ιδιωτικού και δημόσιου βίου μας, η δυνατότητα του θεάτρου να φτιάχνει ουτοπικούς πυρήνες δημοκρατικής δημιουργίας, όπου οι μηχανισμοί εξουσίας αποσυντίθενται στην πράξη, είναι μια χειρονομία ουσιαστικής αντίστασης στη βάρβαρη λαίλαπα του ύστερου, μετα-δημοκρατικού και αυτοκαταστροφικού καπιταλισμού.Συντελεστές
Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Σκηνικό-κοστούμια: Σωτήρης Στέλιος Συνεργάτης σκηνοθέτης: Μαριάννη Τζαννή Φωτογραφίες παράστασης: Μαρία Χερνάντεζ Συμπαραγωγή: Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος & Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης Σε συνεργασία με: SACD & COPIE PRIVÉE Παίζουν: Πολυξένη Ακλίδη, Γιώργος Δάμπασης, Έκτορας Λιάτσος Ο συγγραφέας Σιμόν Γκρανζά, ξεκινά τη διαδρομή του στο θέατρο το 1998 ως ιδρυτικό μέλος του Traversant 3, μιας καλλιτεχνικής ομάδας που απευθύνεται στο νεανικό κοινό. Παρουσιάζεται με τη διπλή ιδιότητα του συγγραφέα και του σκηνοθέτη, γρήγορα όμως θα αφιερωθεί αποκλειστικά στη συγγραφή. Τα έργα του, που άλλοτε απευθύνονται στο νεανικό και άλλοτε στο ενήλικο κοινό, συνδυάζουν μια ποιητική γλώσσα με την παρέμβαση στα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα της επικαιρότητας. Έχει συμμετάσχει σε πολλά εργαστήρια και residencies συγγραφής, τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε αναγνώσεις στην Comédie Française, το Φεστιβάλ της Αβινιόν, το Théâtre du Rond-Point, στο Théâtre Panta κ.ά. Πέρα από την προσωπική του δημιουργία, συμμετέχει σε ποικίλες εκδηλώσεις και δράσεις για τη σύγχρονη θεατρική γραφή.Το 2014, με πρωτοβουλία του Panta Théâtre της Caen, σε συνεργασία με το Βυρσοδεψείο (καλλιτεχνική διεύθυνση: Έλλη Παπακωνσταντίνου), το έργο T.I.N.A. του Simon Grangeat, μεταφράστηκε στα ελληνικά και παρουσιάστηκε σε πρώτη ανάγνωση σε σκηνοθεσία του Guy Delamotte, με έλληνες ηθοποιούς, στο Βυρσοδεψείο στην Αθήνα. Παρασκευή 15 έως την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016, κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21:00 Τ.Ι.Ν.Α. , μια σύντομη ιστορία για την κρίση
Σιμόν Γκρανζά/ Simon Grangeat Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης Αίθουσα: Black Box Διάρκεια: 60΄ Τιμή εισιτηρίων: 10€, γενική είσοδος 8€, Μειωμένο (Μαθητικό /Φοιτητικό / Νεανικό (έως 26 χρονών)/ Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας ΟΑΕΔ / Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων/ Κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού/ Κάτοχοι Κάρτας Club IFA (Γαλλικού Ινστιτούτου) / Κάτοχοι Κάρτας ΙΤΙ (ΕΚΔΙΘ) / Κάτοχοι Κάρτας Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού Ακαδημίας Αθηνών / Κάτοχοι Κάρτας ΟΛΜΕ / ΟΙΕΛΕ / ΑμΕΑ / Άνω των 65)
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου έως Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016 Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:30 Κάθε Κυριακή στις 19:30 Ο Τελευταίος Επισκέπτης του ΤΕΝΝΕΣΣΗ ΟΥΙΛΛΙΑΜΣ Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης με τους: Νόρα Κατσέλη, Βάνα Πεφάνη, Σόλωνα Τσούνη, Νεφέλη Ορφανού Η Φλώρα Γκόφορθ, μία πλούσια γηραιά κυρία, προστάτιδα των καλών τεχνών, μόνο και μόνο επειδή κάποτε είχε διοργανώσει χοροεσπερίδες και δεξιώσεις στις παρυφές του κόσμου της τέχνης, ζει άρρωστη και απομονωμένη στο καταφύγιό της στην Ντιβίνα Κοστιέρα της Ιταλίας, υπαγορεύοντας τα απομνημονεύματά της στην γραμματέα της Μπλάκι. Οι επισκέψεις που δέχεται είναι ελάχιστες και πάντα μετά από δική της πρόσκληση. Όμως αυτό το καλοκαίρι, δέχεται την επίσκεψη ενός, όχι τόσο νεαρού πια ζιγκολό, του Κρις Φλάντερς που καταφθάνει απρόσκλητος. Σαρκάζουσα και αυτοσαρκαζόμενη, δύστροπη και ευαίσθητη κι αδυσώπητη πολλές φορές η κυρία Γκόφορθ, προσπαθεί να κατανοήσει αυτόν τον αινιγματικό άντρα, να κατανοήσει την παρουσία του. Μια συνάντηση που έχει τα σημάδια της μοίρας, του αναπόφευκτου πεπρωμένου!
Απ’ τα τελευταία έργα του Τέννεσση Ουίλλιαμς, πρωτοποριακά επίκαιρο μιας και θίγει το θέμα της ευθανασίας. Διεθνής όρος που προέρχεται απ’ τις ελληνικές λέξεις «ευ» και «θάνατος». Ο ήρεμος και αξιοπρεπής θάνατος του ανθρώπου. Σήμερα με τον όρο «ευθανασία» εννοούμε τον ανώδυνο θάνατο που δίνει ένα άτομο στον πάσχοντα. Με συμπόνια και ευσπλαχνία σε μια απαξιωμένη ζωή από πόνους και μέγιστη ψυχική αγωνία, -μη αναστρέψιμη ασθένεια ή ένα βαρύτατο ατύχημα χωρίς ελπίδα σωτηρίας- καταφεύγει ο θεράπων ιατρός, ο συγγενής ή ο φίλος, προσφέροντας έναν εύκολο και γαλήνιο θάνατο.Η συνάντηση της ηρωίδας με αυτόν τον αινιγματικό άντρα που καταφθάνει σπίτι της, προκαλεί απ’ την αρχή απορίες και αναπάντητα ερωτήματα. Τι γυρεύει ο νεοφερμένος; Τι ψάχνει; Τι θέλει να δώσει και τι θέλει να πάρει; Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις σκηνές που διαδραματίζονται μεταξύ των ηρώων περιμένοντας την τελική έκβαση. Διάλογοι με χιούμορ, -ο συγγραφέας ονομάζει το έργο κωμικόδραμα- ανατροπές, ερωτισμό, κι απέραντη αγάπη για τη ζωή. Άραγε ο Κρις Φλάντερς ήρθε μόνο και μόνο για να βοηθήσει την Φλώρα Γκόφορθ να περάσει απέναντι, σ’ αυτή τη στιγμή της ζωής της που γύρω της ο κόσμος αλλάζει, θαμπώνει; Θα σταθεί παρόντας στην μυσταγωγία του περάσματος απ’ τη ζωή στο θάνατο; Είναι ένας πρώην ζιγκολό ο ήρωας, ή ένας συμπονετικός Άγγελος Θανάτου;«Ο θάνατος κρατάει μια στιγμή… η ζωή τρισεκατομμύρια στιγμές!»
Σημειώνει ο μεταφραστής του Έργου Ερρίκος Μπελιές:Το ύστατο Χαίρε Ο Τεννεσσή Ουίλλιαμς έγραψε το έργο το 1959 και το πρώτο του ανέβασμα έγινε στο Σπολέτο της Ιταλίας το 1962, ενώ η πρώτη παραγωγή στην Αμερική έγινε στη Νέα Υόρκη το 1963.Έχουμε δει πως στα περισσότερα έργα του ο συγγραφέας καταπιάνεται με ένα γνωστό θέμα, την παρακμή του σώματος και συνεπακόλουθα της ζωής των ηρωίδων του. Όλες (με εξαίρεση τη Σεραφίνα στο «Τριαντάφυλλο στο στήθος») είναι ναυαγισμένες ψυχές που ψάχνουν μια τελευταία σανίδα σωτηρίας, άλλοτε έχοντας συναίσθηση του επερχόμενου τέλους και άλλοτε ευελπιστώντας πως το τέλος αυτό αργεί να έρθει. Ο Ουίλλιαμς είναι μάστορας στην ανατομία του Τέλους, όμως στο συγκεκριμένο έργο υπερβαίνει τον εαυτό του.Η ηρωίδα του, η Σίσσυ Γκόφορθ είναι μια ηλικιωμένη γυναίκα, πλούσια και με έντονη στο παρελθόν σεξουαλική ζωή, που έχει φτάσει στα όριά της ως οργανισμός αλλά και ως προσωπικότητα. Θα την επισκεφθεί ο Κρις Φλάντερς, που ζει τις τελευταίες αναλαμπές της νεότητάς του, και αυτός θα τη βοηθήσει να οδεύσει προς το φυσικό τέλος της, όπως άλλωστε το έχει κάνει και με πολλές άλλες πλούσιες κυρίες μεταιχμιακής ηλικίας, οι οποίες πέθαναν στα χέρια του. Ο Κρις είναι «Άγγελος Θανάτου», όπως δήθεν χαριτωμένα τον χαρακτηρίζει ένας κοσμικός κύριος του περιβάλλοντος της Γκόφορθ. Επαγγελματίας συνοδός κυριών, όπως ο Τσανς στο «Γλυκό πουλί της νιότης» και ο Πάολο στη νουβέλα «Η ρωμαϊκή άνοιξη της κυρίας Στόουν», ο Κρις μοιάζει με αυτούς γιατί είναι οπορτουνιστής, αλλά και διαφοροποιείται αφού προσφέρει τις ύστατες υπηρεσίες στις κυρίες χωρίς να συμμετέχει, ως απλός διεκπεραιωτής, ως Ερμής Ψυχοπομπός.Στο έργο αυτό, όπως και στα περισσότερα του αμερικανού δραματουργού ο χρόνος μετριέται με στιγμές και είναι ταυτισμένος με την ηλικία της σάρκας, δεν είναι δηλαδή έννοια μεταφυσική, ούτε οντολογική αρχή: είναι απλώς υπαρξιακή αγωνία, άρα είναι άρρηκτα δεμένος με την ατομική ευτυχία και την επιτυχία κάθε ανθρώπου. Ο χρόνος του Ουίλλιαμς είναι αμερικάνικος χρόνος, ένας χρόνος χωρίς ιστορικό αποτύπωμα, αφιλοσόφητος και γι’ αυτό επώδυνα σπαρακτικός.Στα περισσότερα έργα του συγγραφέα διαφαίνεται αχνός ένας παραδείσιος χώρος, όπου είναι αδύνατη η επιστροφή αφού οι ηρωίδες τους διάγουν βίο χωρίς μύθο και χωρίς θεό, με μόνη γνώση και πυξίδα τους τη σαρκική επιθυμία. Στην Αμερική, όπου η ζωή δεν υπακούει στον πουριτανικό κανόνα, ηθικό ίσον χρήσιμο και ωφέλιμο ίσον αναγκαίο, η μόνη αξία είναι η αγοραστική, άρα ο χρόνος βιώνεται ως απόρριψη και ο ηλικιωμένος έχει ημερομηνία λήξεως, επομένως τίθεται εκτός παιχνιδιού και εκτός χρόνου.Το έργο αυτό είναι μια παραλλαγή της εμμονής του Ουίλλιαμς με την απόσυρση του ατόμου όταν το μοντέλο του παλιώσει – όπως γίνεται με τα μηχανήματα. Αν προσθέσουμε και τα συνήθη χαρακτηριστικά που προσδίδει στους ρόλους ο συγγραφέας [ο ερωτικός άντρας που εισβάλλει στη ζωή μιας γυναίκας και η γυναίκα με τις απωθημένες επιθυμίες που δέχεται τον άντρα] έχουμε εδώ ένα θεατρικό αποτέλεσμα που θυμίζει την κατανάλωση σοκολάτας κουβερτούρας: λίγη ώρα μετά την απόλαυσή της μένει στο στόμα μια απροσδιόριστη πίκρα.
Ερρίκος Μπελιές«Δε τη θέλω την πραγματικότητα. Θέλω μαγεία. Ναι, ναι, μαγεία… Δε λέω την αλήθεια. Λέω αυτό που θα έπρεπε είναι η αλήθεια. Κι αν αυτό είναι αμαρτία, τότε ας καταδικαστώ»«Η ζωή είναι κυρίως αναμνήσεις –εκτός από αυτήν εδώ την τωρινή στιγμή, που περνάει από δίπλα σου τόσο γρήγορα, ίσα που προλαβαίνεις να την παρατηρήσεις»«Γιατί έγραφα; Επειδή δεν έβρισκα τη ζωή ικανοποιητική» «Ο θάνατος είναι μια στιγμή. Και η ζωή τόσες πολλές…»«Η κόλαση είμαστε εμείς οι ίδιοι. Όταν αγνοείς ολότελα τους άλλους, αυτό είναι μια κόλαση… Λύτρωση βρίσκεις όταν βάζεις στην άκρη τον εαυτό σου, για να νοιώσεις βαθιά ένα άλλο πρόσωπο»«Το θέατρο είναι το μόνο μέρος όπου κάποιος μπορεί να βρει χρόνο για τα προβλήματα ανθρώπων… που όμως θα τους έδιωχνε αν ερχόντουσαν στο γραφείο του για να του ζητήσουν δουλειά»Συντελεστές Ο Τελευταίος Επισκέπτης ΤΕΝΝΕΣΣΗ ΟΥΙΛΛΙΑΜΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Ερρίκος Μπελιές ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ- ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Κοραής Δαμάτης ΣΚΗΝΙΚΑ Γιώργος Λυτζέρης ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ Άννα Μαχαιριανάκη Βοηθοί σκηνής: Ο Άλφα Κλεάνθης Βαρσαμούλης Ο Βήτα Κωνσταντίνος ΜακριδάκηςΠέμπτη 21 Ιανουαρίου έως Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016 Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:30 Κάθε Κυριακή στις 19:30 Ο Τελευταίος Επισκέπτης του ΤΕΝΝΕΣΣΗ ΟΥΙΛΛΙΑΜΣ
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης
με τους: Νόρα Κατσέλη, Βάνα Πεφάνη, Σόλωνα Τσούνη, Νεφέλη Ορφανού Αίθουσα: Ειδικά διαμορφωμένος υπόγειος χώρος Διάρκεια: 80΄ Τιμές Εισιτηρίων: 12€, κάθε Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο 10€, κάθε Κυριακή
Δευτέρα 25 Ιανουαρίου έως Τρίτη 8 Μαρτίου 2016 Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 21:00 72 ώρες Γιώργου Χατζηπαύλου – Αστερόπης Λαζαρίδου. Σκηνοθεσία: Γιάννης Σαρακατσάνης Πόσο δραστικά μπορεί να αλλάξει η ζωή σου μέσα σε 72 ώρες; Όταν ο Μάνος γνώρισε τη Μάνια, ήταν και οι δύο πολύ κουρασμένοι από όλες τις προηγούμενες αποτυχημένες σχέσεις τους και τα εξίσου αποτυχημένα τυφλά ραντεβού τους. Μόνος αυτός, μόνη κι αυτή, στην κρίσιμη ηλικία των 38, αποφάσισαν να ενώσουν τις μοναξιές τους, για να έρθουν, λίγο καιρό αργότερα, αντιμέτωποι με ένα τεράστιο δίλημμα: είναι έτοιμοι να βουτήξουν στα βαθιά, ή προτιμούν να πλατσουρίζουν για πάντα στα ρηχά, σαν ενήλικες με παρατεταμένη εφηβεία;Μία καταιγιστική κωμωδία που εξελίσσεται μέσα σε 72 ώρες-αλλά μην ανησυχείτε! Η παράσταση διαρκεί πολύ λιγότερο.Ο έρωτας στα χρόνια του facebook, οι άνθρωποι που δυσκολεύονται να συμβιώσουν αφού έμαθαν να τα κάνουν όλα μόνοι τους σαν σούπερ ήρωες που δεν έχουν κανέναν άλλον ανάγκη, οι γυναίκες που λένε ψέματα για τα κιλά τους, οι άντρες που λένε ψέματα για τα εκατοστά τους, οι πρώην που στοιχειώνουν τους νυν, τα «σ’ αγαπώ» που λέμε εύκολα και τα «χωρίζουμε» που λέμε ακόμα ευκολότερα, μέσα από την ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας που έτυχε να έχουν το ίδιο όνομα και να γεννηθούν την ίδια μέρα.Η Βάσω Καβαλιεράτου και ο Κίμων Φιορέτος αλλάζουν διαρκώς ρόλους και διαθέσεις, ενσαρκώνοντας όχι μόνο το κεντρικό ζευγάρι της ιστορίας, αλλά και διάσημα ζευγάρια της λογοτεχνίας, του σινεμά και της τηλεόρασης, προσπαθώντας να λύσουν την πιο δύσκολη εξίσωση αυτού του κόσμου: είμαστε προγραμματισμένοι από τη φύση μας να συμβιώνουμε, ή να επιβιώνουμε μόνοι μας;Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Σαρακατσάνης, τη μουσική ο Φοίβος Δεληβοριάς, ενώ το έργο είναι ο πρώτος καρπός της συνεργασίας του Γιώργου Χατζηπαύλου με την Αστερόπη Λαζαρίδου. Στοιχεία stand-up comedy, κωμικοτραγικοί διάλογοι βγαλμένοι απ’ τη ζωή, γρήγορες εναλλαγές ρόλων και καταστάσεων και πάνω απ’ όλα μία αντίστροφη μέτρηση που θα οδηγήσει τους δύο ήρωες σε ένα αβέβαιο, αλλά και συναρπαστικό μέλλον. Πόσο δραστικά μπορεί να αλλάξει η ζωή σου μέσα σε 72 ώρες; Συντελεστές 72 ώρες Κείμενο: Γιώργος Χατζηπαύλου-Αστερόπη Λαζαρίδου Σκηνοθεσία: Γιάννης Σαρακατσάνης Μουσική: Φοίβος Δεληβοριάς
Ηθοποιοί: Βάσω Καβαλιεράτου, Κίμων Φιορέτο Δευτέρα 25 Ιανουαρίου έως Τρίτη 8 Μαρτίου 2016 Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, 21.00 Αίθουσα: Black Box
Διάρκεια: 120΄ (με διάλλειμα) Τιμές Εισιτηρίων: 12€, στο ταμείο, την ημέρα της παράστασης 10€, Προπώληση 10€, μειωμένο (Μαθητές / Φοιτητές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) / Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων / Κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού / Κάτοχοι Κάρτας Club IFA (Γαλλικού Ινστιτούτου) / Κάτοχοι Κάρτας ΙΤΙ (ΕΚΔΙΘ) / Νεανικό (έως 26 ετών) / Κάτοχοι Κάρτας Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού Ακαδημίας Αθηνών /Κάτοχοι Κάρτας ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας) / Κάτοχοι Κάρτας ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) / ΑμΕΑ / Άνω των 65 ετών ) 5€, Κάτοχοι κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ, Μέλη ΣΕΗ SOLD OUT & ΝΕΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Δευτέρα 11 έως Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016 Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:30 “QED” ή «Τι απέδειξε ο κύριος Φάυνμαν» ΝΕΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ SOLD OUT ΕΠΙΤΥΧΙΑ Σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βαρδάκης Με τον Γιώργο Κοτανίδη και την Δώρα Σαμψώνα Ο Γιώργος Κοτανίδης ανεβάζει μία από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις των τελευταίων δέκα χρόνων, “αποχαιρετώντας” το ρόλο-σταθμό της καριέρας του, σε μία ξεχωριστή γιορτή της Φυσικής
με διακεκριμένους Έλληνες Φυσικούς να συνομιλούν πριν και μετά την παράσταση με το κοινό https://www.youtube.com/watch?v=Ffuq8mtOSG4
Η “αναμέτρηση” του Γιώργου Κοτανίδη με το Νομπελίστα φυσικό Ρίτσαρντ Φάυνμαν, στο έργο του Peter Parnell «QED» ή «Τι απέδειξε ο κύριος Φάυνμαν»- μία από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες της δεκαετίας- ζωντάνεψε ξανά στη σκηνή του Θεάτρου του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, για περιορισμένες παραστάσεις, γνωρίζοντας την απόλυτη αποδοχή από το κοινό!Η παράσταση ανέβηκε με την αρωγή της «Ένωσης Ελλήνων Φυσικών» και εξελίχθηκε σε μία ξεχωριστή γιορτή της Φυσικής με τους σημαντικότερους Έλληνες Φυσικούς να συνομιλούν πριν και μετά την παράσταση με το κοινό. Το κοινό του Θεάτρου, το κοινό της Φυσικής και ιδιαίτερα το κοινό που εκπροσωπεί το μέλλον μας, οι μαθητές και οι φοιτητές, έσπευσαν να παρακολουθήσουν μία μοναδική συνάντηση της Τέχνης με την Επιστήμη.H εντυπωσιακή ανταπόκριση του κοινού, από την πρώτη στιγμή και η αυξημένη ζήτηση θέσεων έως την τελευταία, είχε ως αποτέλεσμα την προσθήκη παραστάσεων και τον Ιανουάριο 2016.Οι νέες ημερομηνίες είναι: 11,12/17,18/25,26 Ιανουαρίου 2016.Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει και σύντομα θα ανακοινωθεί και το νέο πρόγραμμα των ομιλητών. Για έξι ακόμα παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη, πριν και μετά την παράσταση, το κοινό θα έχει τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσει ξεχωριστές ομιλίες αλλά και να συνομιλήσει με κάποιους από τους πιο σημαντικούς Έλληνες φυσικούς που θα ανέβουν στη σκηνή του Θεάτρου για να παρουσιάσουν στο κόσμο της Ύλης και του ΣύμπαντοςΤο έργο…Ο Ρίτσαρντ Φάυνμαν ετοιμάζει στο γραφείο του διάλεξη με τίτλο «Όλα όσα γνωρίζουμε». Μας εξηγεί μερικά από τα μυστήρια του σύμπαντος και του ατόμου και μας μιλάει για όσα έζησε και όσα ονειρεύεται, αποκαλύπτοντας συναρπαστικά περιστατικά από τη ζωή του.Ο Φάυνμαν δεν είναι ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος. Είναι ένας Νομπελίστας Φυσικός που βραβεύτηκε για την Κβαντική Ηλεκτρο-Δυναμική (QED), ένας χαρισματικός λέκτορας, ιδιοφυής επιστήμονας αλλά και κλόουν, που καταφέρνει να κρατάει καθηλωμένο το ακροατήριό του κάθε φορά που δίνει διάλεξη. Είναι ένας από τους φυσικούς που, στα 25 του χρόνια, δούλεψε για την κατασκευή της πρώτης ατομικής βόμβας. Είναι παθιασμένος ντράμερ, ερασιτέχνης ηθοποιός, δημιουργικός ζωγράφος, ονειροπόλος ταξιδιώτης, αθεράπευτος γυναικάς, ένας υπερδραστήριος άνθρωπος. Συγκρούεται με το κατεστημένο στο όνομα της αλήθειας και αντιμάχεται τη σοβαροφάνεια με ειρωνεία και χιούμορ.Η φοιτήτριά του, Μύριαμ Φηλντ, τον πολιορκεί και προσπαθεί να του αποσπάσει μυστικά γύρω από τη φυσική επιστήμη και το σύμπαν. Κάποια στιγμή θα της αποκαλύψει ότι: «Μια ζωή χόρευα και ερωτοτροπούσα με τη Φύση, αλλά δε σ’ αφήνει να ανασηκώσεις το πέπλο της».Στη διάρκεια της ίδιας νύχτας, έρχεται αντιμέτωπος με ερωτήματα για τη ζωή και το θάνατο καθώς πρέπει να πάρει μια σημαντική απόφαση: θα παραδοθεί στον καρκίνο που τον ξαναχτυπά ή θα υποστεί ακόμα μία εγχείρηση με 50% πιθανότητες επιτυχίας; Μια μάχη ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα, ανάμεσα στο Θεό και τη Φύση, ανάμεσα στο ψέμα και την αλήθεια.Κι όταν το συναίσθημα τον κυριεύσει, η επαφή με την Φηλντ, τη φοιτήτριά του θα του υπενθυμίσει τη χαρά της ζωής και θα αποφασίσει να δώσει τη μάχη.Ο Ρίτσαρντ Φάυνμαν, βραβευμένος με το Νόμπελ Φυσικής το 1965 για τη δουλειά του πάνω στην κβαντική ηλεκτροδυναμική | Quantum Electro-Dynamics (από τα αρχικά της οποίας προκύπτει ο τίτλος του έργου “QED”), ήταν μια πολυσχιδής, μαγευτική προσωπικότητα που άγγιξε πολλούς τομείς της επιστημονικής δημιουργίας, της τέχνης και της κοινωνίας. Ένας άνθρωπος που στάθηκε γενναίος απέναντι στη ζωή, στην επιστήμη, την τέχνη και τις γυναίκες. Γενναίος απέναντι στην εξουσία και απέναντι στον θάνατο.Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ“QED” ή «Τι απέδειξε ο κύριος Φάυνμαν»του Πήτερ Παρνέλ Μετάφραση: Γιάννης Μήλιος & Γιώργος Κοτανίδης Σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βαρδάκης Σκηνικά – Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη Φωτισμοί: Ανδρέας Μπέλλης Μουσική Επιμέλεια: Θάνος Αμοργινός Παραγωγή: Ομάδα ΣαλτιμπάγκοιΜε τον Γιώργο Κοτανίδη και την Δώρα Σαμψώνα Με την αρωγή της Ένωσης Ελλήνων ΦυσικώνΚάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:30“QED” ή «Τι απέδειξε ο κύριος Φάυνμαν»Αίθουσα: ΘέατροΤιμές εισιτηρίων: 12€ (την ημέρα της παράστασης στα ταμεία του ΙΜΚ) 10€, Προπώληση 8€, Μαθητές / Φοιτητές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) / Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων / Κάτοχοι Κάρτας Πολιτισμού / Κάτοχοι Κάρτας Club IFA (Γαλλικού Ινστιτούτου) / Κάτοχοι Κάρτας ΙΤΙ (ΕΚΔΙΘ) / Νεανικό (έως 26 ετών) / Κάτοχοι Κάρτας Συλλόγου Διοικητικού Προσωπικού Ακαδημίας Αθηνών / Κάτοχοι Κάρτας ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας) / Κάτοχοι Κάρτας ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) / ΑμΕΑ / Άνω των 65 ετών/ Κάτοχοι κάρτας μέλους Bonus Voyage της Signature Travel / Ομαδικό ενηλίκων (άνω των 10 ατόμων) 7€, Ομαδικό μαθητών (άνω των 10 ατόμων) /Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ)

 

You may also like...