Η Ζωή Τσόκανου ανεβαίνει στο πόντιουμ της Κ.Ο.Θ., για πρώτη φορά ως διευθύντριά της, με ένα πλούσιο πρόγραμμα από αγαπημένα έργα του κλασικού, αλλά και του σύγχρονου ρεπερτορίου. Η αριστουργηματική Εισαγωγή της όπερας ‘Φιντέλιο’ του Μπετόβεν ‘Λεονώρα αρ.3, έργο 72b’ θεωρείται το τελειότερο δείγμα του είδους της. Το αισιόδοξο ‘Amor Fati’ του Γιώργου Κουμεντάκη πραγματεύεται την ανησυχία του ανθρώπου να φτάσει όσο πιο ψηλά γίνεται και ξεπερνώντας φόβους, ελπίδες και τον ίδιο το θάνατο, να κατακτήσει την ελευθερία.Το πρελούδιο του Ντεμπυσσύ πάνω στο ποίημα του Γάλλου συμβολιστή Στεφάν Μαλλαρμέ ‘Το απομεσήμερο ενός Φαύνου’ ξετυλίγει μπροστά μας παραμυθένιες εικόνες με μία γοητευτική μουσική αφήγηση. Η φωτεινή ‘Δεύτερη Συμφωνία’ του Μπραμς είναι η δική του Ποιμενική. Η ομορφιά του φυσικού τοπίου της λίμνης Βέρτερ υμνείται με σπάνιο λυρισμό, ενώ η προκαλούμενη συναισθηματική ζεστασιά μεταδίδεται με τρόπο συγκλονιστικό, που συγκινεί κάθε ακροατή.
Πρόγραμμα:
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Εισαγωγή Leonore αρ.3, έργο 72b
Γιώργος Κουμεντάκης (1959): Amor Fati (2007)
Κλωντ Ντεμπυσσύ (1862-1918): Πρελούδιο από το ‘Απομεσήμερο ενός Φαύνου’
Γιοχάνες Μπραμς (1833-1897): Συμφωνία αρ. 2 σε ρε μείζονα, έργο 73
«Η ‘Δεύτερη Συμφωνία’ του Μπραμς είναι σαν τον ήλιο. Ζεσταίνει ειδήμονες και μη. Ανήκει σε όλους όσους αγαπούν την καλή μουσική. Ακτινοβολεί μία αναζωογονητική φρεσκάδα και διαύγεια.»
Απόσπασμα κριτικής του Γερμανού μουσικοκριτικού Eduard Hanslick στην εφημερίδα Neuen Freien Presse (Ιανουάριος 1878)