Η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια αποκλειστικά σε σονάτες του Σούμπερτ στο Μέγαρο Μουσικής

Η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια αποκλειστικά σε σονάτες του Σούμπερτ

 

Στο πρώτο από τα τρία φετινά ρεσιτάλ της στο Μέγαρο

η μεγάλη «κυρία» του πιάνου ερμηνεύει, μεταξύ άλλων,

ένα από τα τελευταία έργα του σπουδαίου μουσουργού,

την αριστουργηματική Σονάτα σε ντο ελάσσονα

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου | 20:30

Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος

Η Elisabeth Leonskaja [Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια] χάρισε πέρυσι μοναδικές μουσικές στιγμές στους φίλους του ρομαντικού πιάνου, αποκλειστικά με Σονάτες του Φραντς Σούμπερτ, μέσα από τα τρία sold-out ρεσιτάλ της στην κατάμεστη Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος με το ιδανικό ακουστικό περιβάλλον της που αναδεικνύει μοναδικά τον ήχο του κάθε σολίστ. Η «μεγάλη κυρία του πιάνου» επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αυτή τη σεζόν, για να παρουσιάσει τρία νέα ρεσιτάλ με διαφορετικό πρόγραμμα στις 14.12.2019, 17.2.2019 και 11.3.2020, με τα οποία ολοκληρώνεται η Σειρά Οι Σονάτες του Σούμπερτ με την Ε. Λεόνσκαγια που άρχισε πέρυσι στο πλαίσιο του Κύκλου Μεγάλοι Ερμηνευτές.

Η κορυφαία πιανίστρια, στην πρώτη πολυαναμενόμενη εμφάνισή της κατά την τρέχουσα περίοδο, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου στις 20:30 (αποκλειστικός χορηγός: Εθνική Τράπεζα), ερμηνεύει την πρώιμη σονάτα σε λα ύφεση μείζονα του Σούμπερτ, συνεχίζει με την ημιτελή σε ντο μείζονα του Απριλίου του 1825 και κρατά για τον επίλογο της βραδιάς την αριστουργηματική Σονάτα σε ντο ελάσσονα, έργο των τελευταίων μηνών της ζωής του Φραντς Σούμπερτ.

Στο δεύτερο ρεσιτάλ (17.2.2020) θα ακουστούν οι Σονάτες για πιάνο σε μι μείζονα, σε λα ελάσσονα και σε λα μείζονα, ενώ στο τρίτο (11.3.2020) οι Σονάτες σε ντο μείζονα, σε φα ελάσσονα και σε σι ύφεση μείζονα. 

 

Δυο λόγια για τα έργα της βραδιάς

Οι Σονάτες για πιάνο του Σούμπερτ, ο οποίος συνέβαλε σημαντικά στην εξέλιξη της συγκεκριμένης μουσικής φόρμας, είχαν παραμείνει για καιρό στην αφάνεια και έγιναν δημοφιλείς χάρη στις επίμονες προσπάθειες λαμπρών βιρτουόζων του 20ού αιώνα που τα προσέθεσαν στο ρεπερτόριό τους και τα συμπεριέλαβαν στη δισκογραφία τους (Μπρέντελ, Σνάμπελ, Ρίχτερ κ.ά.).

Η ανάλαφρη Σονάτα σε λα ύφεση μείζονα, D.557 γράφτηκε στα 1817, είναι μία από τις νεανικές παρτιτούρες του αυστριακού μουσουργού και ακολουθεί, ως προς το ύφος της, τα πρότυπα του βιεννέζικου κλασικισμού. Η κατά 8 χρόνια μεταγενέστερη Reliquie (Σονάτα σε ντο μείζονα, D.840) είναι μια αβίαστη ημιτελής σύνθεση που αντικατοπτρίζει μουσικά τις συναισθηματικές μεταπτώσεις του δημιουργού της, ενώ η Σονάτα σε ντο ελάσσονα, D.958, ένα από τα μεγαλειώδη έργα της ωριμότητας του Σούμπερτ, συγκαταλέγεται στις τρεις τελευταίες σονάτες του και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1828, μόλις λίγες εβδομάδες πριν τον πρόωρο θάνατό του.

 

Το πρόγραμμα

Σονάτα σε λα ύφεση μείζονα, D.557

Allegro moderato

Andante

Allegro

Σονάτα σε ντο μείζονα, D.840 (Reliquie)

Moderato

Andante

Σονάτα σε ντο ελάσσονα, D.958

Allegro

Adagio

Menuetto (Allegro) – Trio

Allegro

Τιμές εισιτηρίων για το ρεσιτάλ της Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια στις 14.12.2019

10 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 16 € ● 25 €

Πακέτα εισιτηρίων και για τα τρία ρεσιτάλ της Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια

(14.12.2019, 17.2.2020, 11.3.2020)

24 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 38 € ● 60

You may also like...