ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ
Ο δήμος Καλλιθέας έχει «Διεύθυνση Πολιτισμού και Παιδείας». Σ’ αυτή τη διεύθυνση περιλαμβάνονται επιμέρους τμήματα, όπως είναι η δημοτική φιλαρμονική, το δημοτικό ωδείο, η δημοτική βιβλιοθήκη, τμήμα ερασιτεχνικής δημιουργίας κ.ά.. Η πολιτιστική διεύθυνση με τη σημερινή της μορφή δημιουργήθηκε πριν 3 χρόνια με το πρόγραμμα «Καλλικράτης», αλλά τα πολιτιστικά δρώμενα του δήμου ξεκινούν από πιο παλιά. Η διεύθυνση έχει έδρα την Καλλιθέα. Για τη διεξαγωγή των πολιτιστικών εκδηλώσεων υπάρχουν πολλές εγκαταστάσεις, όπως είναι το δημοτικό θέατρο, δημοτική βιβλιοθήκη, υπαίθριο πολιτιστικοί χώροι, δημοτικές αίθουσες εκδηλώσεων, κινηματογράφος. Δεν υπάρχουν παντού υποδομές για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες, μόνο στις καινούργιες και σύγχρονες κατασκευές.
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΟΡΕΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
Η βασική διοικητική- οργανωτική δομή του φορέα είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Υπάρχει δημοτικό συμβούλιο, το οποίο αποτελείται από 36 άτομα. Υπεύθυνοι για το πολιτιστικό έργο του δήμου είναι ο αντιδήμαρχος κ. Ψαλιδόπουλος Θεόδωρος, ο προϊστάμενος του τμήματος ερασιτεχνικής δημιουργίας και εκδηλώσεων κ. Θεολόγου Ανδρέας και η διευθύντρια της βιβλιοθήκης κ. Κυριακοπούλου Χριστίνα. Για το πολιτιστικό έργο του δήμου εργάζονται 70 άτομα και υπάρχει επίσης μεγάλο ποσοστό εθελοντικής συμμετοχής.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ο φορέας δραστηριοποιείται στο χορό, στη μουσική, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στα εικαστικά (κεραμική, αγιογραφία). Όλες οι εκδηλώσεις είναι τακτικές, εκτός από τις εθιμοτυπικές και τις επετειακές, όπως είναι η εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα βιβλίου και οι ανάλογες εκδηλώσεις, όπως και οι ιστορικού περιεχομένου, οι οποίες είναι περιοδικές. Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις του δήμου Καλλιθέας, διεξάγονται όλο το χρόνο και συνήθως είναι μονοήμερες ή διήμερες, εκτός από το μαθητικό festival, το οποίο διαρκεί τρία τριήμερα στη διάρκεια τριών εβδομάδων. Η συχνότητα των εκδηλώσεων είναι καθημερινή, υπάρχει ποικιλία προς τη θεματολογία τους, απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες των πολιτών και είναι όλες δωρεάν. Καλύπτουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το φάσμα των πολιτιστικών ενδιαφερόντων των δημοτών και η πρόσβαση στους χώρους όπου διεξάγονται τα πολιτιστικά δρώμενα είναι πολύ εύκολη με τα Μ.Μ.Μ..
ΚΟΙΝΟ- ΑΠΗΧΗΣΗ
Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και υπάρχει μάλιστα αύξηση του ποσοστού συμμετοχής στα πολιτιστικά δρώμενα κατά 70% και καμιά φορά και 100%! Συμπεραίνουμε ότι οι πολίτες εκδηλώνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τις εκδηλώσεις. Η συμμετοχή είναι μεγάλη σε όλους τους τομείς των πολιτιστικών εκδηλώσεων και η προσέλευση του κόσμου είναι πάντα ανάλογη και με τον κόσμο που μπορεί να συγκεντρωθεί στις εκάστοτε υποδομές όπου λαμβάνουν χώρα. Το κοινό ενημερώνεται για τις δραστηριότητες του δήμου μέσα από τοπικούς (κυρίως) σταθμούς ραδιοφώνου, από το διαδίκτυο, μέσω αναρτήσεων αλλά και ενημερωτικών email, μέσω τοπικών εφημερίδων και με αφίσες. Οι δραστηριότητες αναβαθμίζουν την περιοχή σε όλα τα επίπεδα, όχι τόσο στο οικονομικό, καθώς δεν υπάρχει κάποιο αντίτιμο για να τις παρακολουθήσει κανείς και δεν είναι τουριστικού χαρακτήρα.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Ο φορέας λειτουργεί με χρήματα από τον προϋπολογισμό του δήμου και υπάρχουν και μικρές συνδρομές για τους δημότες οι οποίοι παρακολουθούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όπως είναι τα εικαστικά και το ωδείο, με εξαίρεση τις ασθενέστερες οικονομικά ομάδες και κάποιες κατηγορίες, οι οποίοι έχουν πρόσβαση παντού δωρεάν. Η χρηματοδότηση του δήμου δε θεωρείται επαρκής για την πραγματοποίηση όλων των εκδηλώσεων. Αντίτιμο δεν έχει καμία εκδήλωση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων προσαρμόζεται ανάλογα με την απήχηση του κοινού, την οικονομική συγκυρία και την εκάστοτε χρηματοδότηση. Ο απαιτούμενος χρόνος για την προετοιμασία μιας πολιτιστικής εκδήλωσης μπορεί να είναι και μήνες, ανάλογα με το μέγεθος της εκδήλωσης. Το κόστος ποικίλει για την διεξαγωγή τους ποικίλει. Μπορεί να είναι από 100 ευρώ μέχρι και 20.000 ευρώ που κοστίζουν οι πολύ μεγάλες εκδηλώσεις, όπως είναι τα κούλουμα που φτιάχνουν μαζί με τα άλλα και πολύ μεγάλες ποσότητες φαγητού για τον κόσμο. Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις εντάσσονται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του δήμου. Υπάρχουν πολλά μελλοντικά πλάνα σχετικά με τα πολιτιστικά δρώμενα. Για την ακρίβεια, το ενδιαφέρον έχει στραφεί προς την αξιοποίηση της παραλίας της Καλλιθέας και στην κατασκευή διαφόρων έργων στο χώρο αυτό, όπως για παράδειγμα εθνικής λυρικής σκηνής, δημοτικής βιβλιοθήκης, θερινού σινεμά, όπως και στη διοργάνωση τουρνουά beach volley. Με τον τρόπο αυτό, ευελπιστούν να αναπτυχθεί και το κομμάτι του τουρισμού, το οποίο μέχρι στιγμής είναι αδρανές. Στα σχέδια είναι και η κατασκευή κάποιων μουσείων στην Καλλιθέα. Πραγματοποιούνται αρκετές διεθνείς συνεργασίες- συμπαραγωγές, όπως είναι με την Φεράρα στον τομέα των εικαστικών, με την Πράγα στη μουσική, αλλά και με το Παρίσι. Ακόμα, υπάρχει συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα και ενώσεις. Με άλλους δήμους υπάρχει συνεργασία σε πολύ μεγάλο βαθμό και πολλές φορές γίνεται ανταλλαγή παραγωγών μεταξύ τους. Δίνεται μεγάλη έμφαση στις εκδηλώσεις για την πολιτιστική πολυμορφία. Για παράδειγμα στην Καλλιθέα υπάρχουν ενώσεις Ποντίων και Αρμενίων, οι οποίοι πραγματοποιούν εκδηλώσεις, φιλοξενείται το ρωσικό σχολείο κ.ά.. Υπάρχει μέριμνα ως προς την περιβαλλοντική προστασία, αλλά δεν έχουν στραφεί προς την τουριστική ανάπτυξη μέχρι στιγμής.
ΔΙΚΤΥΩΣΗ
Γίνονται συνεργασίες με δήμους της περιφέρειας και πολλές φορές και κοινές εκδηλώσεις. Ο δήμος συνεργάζεται σε επίπεδο δικτύου- συμπράξεων στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Η δικτύωση- συμπράξεις με άλλους δήμους ΟΤΑ κλπ φορείς είναι απαραίτητη για το δήμο Καλλιθέας, ο οποίος πραγματοποιεί σύμπραξη βιβλιοθηκών και ιδρυμάτων και σε όποιον πολιτιστικό τομέα είναι δυνατόν.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Το κυριότερο πρόβλημα είναι το οικονομικό. Σημαντικό επίσης πρόβλημα είναι και η γραφειοκρατία και πιστεύουν πως το πρόβλημα πρέπει να λυθεί θεσμικά. Ο δήμος της Καλλιθέας ενώ κάποιες φορές έχει την οικονομική δυνατότητα για την πραγματοποίηση πολλών πολιτιστικών δράσεων, βρίσκει εμπόδια λόγω της γραφειοκρατίας. Το υπάρχον εξειδικευμένο προσωπικό αξιοποιείται κατάλληλα, όμως δυστυχώς δεν προσφέρονται κίνητρα στους εργαζομένους για συνεχή επιμόρφωση, ούτε ενημέρωση πάνω σε αυτό κι υπάρχει μεγάλη ανάγκη πρόσληψης επιπλέον επιστημονικού προσωπικού συγκεκριμένων ειδικοτήτων. Για παράδειγμα, στην Καλλιθέα έχουν κλείσει σχεδόν όλοι οι κινηματογράφοι, λόγω έλλειψης προσωπικού που προορίζεται για εργασία σε αυτούς.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Γίνονται αποδεκτές προτάσεις που έχουν διατυπωθεί στο παρελθόν, όπως είναι, η θεσμοθέτηση ειδικών δημοτικών τελών για πολιτιστικά προγράμματα, αξιοποίηση του θεσμού της χορηγίας, αύξηση κρατικών χρηματοδοτήσεων, ενδυνάμωση του εθελοντισμού, δημιουργία σχετικών δικτύων, δημιουργία δομών και κέντρων πληροφόρησης για τις κοινοτικές πολιτικές, τα προγράμματα, τις πηγές χρηματοδότησης, καθώς και θεμάτων, που άπτονται της έρευνας και της εκπαίδευσης- επιμόρφωσης. Η τελευταία πρόταση είναι και πολύ βασική έλλειψη και συνεπώς απαραίτητο να εφαρμοστεί στο δήμο. Ο πολιτισμός αποτελεί μέγιστη παραγωγική επένδυση. Τα αποτελέσματα ίσως φαίνονται και μακροπρόθεσμα πολλές φορές, απαραίτητος πάντα είναι κι ο σχεδιασμός. Επειδή τα αποτελέσματα είναι μακροπρόθεσμα είναι δύσκολο να εντοπιστούν με σαφήνεια, το σίγουρο είναι ότι ο πολιτισμός αναβαθμίζει την κοινωνία και έχει μόνο θετικά αποτελέσματα.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
1.Ποιοι είναι οι στόχοι των πολιτιστικών προγραμμάτων του δήμου σας;
-Οι στόχοι των πολιτιστικών προγραμμάτων του δήμου της Καλλιθέας είναι η εκπαίδευση, η ψυχαγωγία, η ανάδειξη των ντόπιων ταλέντων και να είναι όλοι οι πολίτες ενεργοί και όσο των δυνατών πιο χαρούμενοι στη δύσκολη αυτή εποχή.
2.Πιστεύετε ότι οι δραστηριότητες του πολιτιστικού σας συλλόγου σας αναβαθμίζουν σαν περιοχή; Κι αν ναι σε ποια επίπεδα;
-. Οι πολιτιστικές δραστηριότητες αναβαθμίζουν την περιοχή σε όλα τα επίπεδα. Αυτό γίνεται και μέσω των σύγχρονων υποδομών που δημιουργούνται αλλά και γενικότερα είναι σημαντική η ηθική στήριξη και η στήριξη των αξιών που στις μέρες μας περνούν κι αυτά μεγάλη κρίση.
3.Σε τι βαθμό πιστεύετε πως είναι αναγκαία η ύπαρξη πολιτιστικής δραστηριότητας;
-Η ύπαρξη της πολιτιστικής δραστηριότητας είναι απαραίτητη. αποτελεί μία διέξοδο, σε περίοδο κρίσης όπως αυτή και γι’ αυτό το λόγο παρουσιάζεται και μεγάλη ανταπόκριση από τους δημότες
4.Θεωρείτε ότι είναι μια διέξοδος σε περίοδο κρίσης όπως αυτή και αν ναι έχει ανταπόκριση από τους δημότες;
-Οι πολιτιστικές δραστηριότητες αποτελούν μία διέξοδο, σε περίοδο κρίσης όπως αυτή και γι’ αυτό το λόγο παρουσιάζεται και μεγάλη ανταπόκριση από τους δημότες.
5.Θεωρείτε ότι εκπαιδεύουν και ψυχαγωγούν τους δημότες για μια κοινωνία με περισσότερη αλληλεγγύη;
– Οι πολιτιστικές δραστηριότητες εκπαιδεύουν και ψυχαγωγούν για μια κοινωνία με περισσότερη αλληλεγγύη.
6.Θεωρείτε ότι καταγράφουν τον παλμό των δημοτών και εκφράζουν τις προτιμήσεις τους;
-Φυσικά καταγράφουν τον παλμό των δημοτών και εκφράζουν τις προτιμήσεις τους.
7.Συμβαδίζουν οι εκδηλώσεις με την ανάπτυξη της κοινωνίας και της τεχνολογίας;
-Οι εκδηλώσεις συμβαδίζουν με την ανάπτυξη της κοινωνίας και της τεχνολογίας στο βαθμό που είναι δυνατόν, δεδομένης της ταχύρυθμης ανάπτυξης της τεχνολογίας.
8.Θα έπρεπε να έχουν μεγαλύτερη συχνότητα;
-Οι εκδηλώσεις δε χρειάζονται μεγαλύτερη συχνότητα.
9.Είστε διατεθειμένοι να τις αυξήσετε;
-Δε χρειάζεται αύξηση στον αριθμό των εκδηλώσεων, αλλά στην ποιότητά τους.
10.Συγκριτικά με άλλους δήμους, η πολιτιστική σας δράση χαρακτηρίζεται ως ικανοποιητική ή ελλιπής σε συνάρτηση με τα προβλήματα που έχετε περιγράψει;
– Δεν είναι εφικτό να γίνει σύγκριση με τις δραστηριότητες άλλων δήμων, το σίγουρο είναι πως είναι σε καλό επίπεδο.
11.Πιστεύετε πως οι δραστηριότητές σας είναι ελκυστικές προς το ευρύ κοινό;
-Οι πολιτιστικές δραστηριότητες είναι πολύ ελκυστικές προς το ευρύ κοινό.
12.Πόσα άτομα κατά μέσο όρο παρευρίσκονται στις εκδηλώσεις σας; Θεωρείται το δείγμα αυτό αντιπροσωπευτικό της κοινωνίας;
– Η ανταπόκριση του κόσμου εξαρτάται από το είδος της εκδήλωσης, απλά υπάρχει περιορισμός καμιά φορά στον αριθμό των ατόμων λόγω του μεγέθους των υποδομών. Παρ’ όλα αυτά η ανταπόκριση δεν παύει να είναι πολύ μεγάλη.
13.Οι πολιτιστικές σας εκδηλώσεις παρακολουθούνται μόνο από Έλληνες πολίτες ή δίνεται και η δυνατότητα παρακολούθησης σε άτομα διαφορετικής εθνικότητας;
– Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις είναι ανοιχτές σε όλο τον κόσμο και γίνονται στα ελληνικά.
14.Πιστεύετε πως οι πολιτιστικές σας εκδηλώσεις πληρούν τις ανάγκες των δημοτών για διασκέδαση;
-Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις πληρούν σε ικανοποιητικό βαθμό την ανάγκη των δημοτών για διασκέδαση.
15.Πιστεύετε πως η ποιότητα των πολιτιστικών σας εκδηλώσεων έχει υποβαθμιστεί λόγω της οικονομικής κρίσης;
-Μπορεί όντως η ποιότητα των εκδηλώσεων να έχει επηρεαστεί λόγω της κρίσης, όμως από την άλλη, λόγω της κρίσης, υπάρχει μεγαλύτερη συνεργασία και αλληλεγγύη τα οποία μπορεί να επιφέρουν και ακόμα καλύτερα ποιοτικά αποτελέσματα.
16.Κρίνετε την ανταπόκριση του κοινού στα πολιτιστικά δρώμενα μειωμένη σε σχέση με παλαιότερα έτη και αν ναι ποιος ο λόγος κατά τη γνώμη σας;
-Η ανταπόκριση του κοινού στα πολιτιστικά δρώμενα είναι αυξημένη.
17.Θα χαρακτηρίζατε «περισσότερο αναγκαία από ποτέ» την διοργάνωση συχνών πολιτιστικών εκδηλώσεων στην εποχή μας ή «περιττή πολυτέλεια»;
– Η διοργάνωση συχνών πολιτιστικών εκδηλώσεων μπορεί να χαρακτηριστεί «περισσότερο αναγκαία από ποτέ»!
18.Στην εποχή που ζούμε μιλάμε για κρίση των αξιών, των ηθών και της κοινωνίας γενικότερα. Θεωρείτε πως ο πολιτιστικός κόσμος περνάει και αυτός την δική του κρίση ή είναι αυτός που δίνει μια ευχάριστη νότα στις ζωές των ανθρώπων;
– Ο πολιτισμός περνάει την κρίση του, όπως κι όλοι οι τομείς, μα κρατιέται ακόμα και φυσικά είναι αυτός που δίνει μια ευχάριστη νότα στη ζωή των ανθρώπων.
19.Ποιο το κοινωνικά και μορφωτικά υπόβαθρο των παρευρισκόμενων και ποιο το ύφος των εκδηλώσεων στην μέχρι τώρα πορεία σας στον πολιτιστικό χώρο;
– Το ύφος των εκδηλώσεων ποικίλει, ανάλογα σε τι κοινό αναφέρονται κι έτσι αναλόγως ποικίλει και το είδος του κοινού που συμμετέχει σε αυτές.
20.Εκτός από τις πολιτιστικές υπάρχουν και εκδηλώσεις κοινωνικού χαρακτήρα;
– Γίνονται και εκδηλώσεις κοινωνικού χαρακτήρα, όπως είναι για παράδειγμα η αιμοδοσία.
21.Υπάρχει πρωτοτυπία στις εκδηλώσεις ή γίνονται επαναλήψεις;
– Στις εκδηλώσεις υπάρχει πρωτοτυπία αλλά και η επανάληψη επιτυχημένων, προφανώς, εκδηλώσεων.
22.Υπάρχει προσπάθεια για διεύρυνση των πεδίων συνεργασίας;
– Η προσπάθεια διεύρυνσης πεδίων συνεργασίας είναι συνεχής
23.Υπάρχει οργανωμένη καλλιτεχνική παραγωγή στο δήμο σας;
– Στο δήμο υπάρχει οργανωμένη καλλιτεχνική παραγωγή.
24.Υπάρχουν πολιτιστικές εκδηλώσεις με άλλους ευρωπαϊκούς δήμους;
– Γίνονται κι εκδηλώσεις με άλλους ευρωπαϊκούς δήμους.
25.Υπάρχουν εκδηλώσεις που προορίζονται για συγκεκριμένο κοινό; Αν ναι, τι διαχωρισμός γίνεται δηλαδή;
-Πραγματοποιούνται εκδηλώσεις και για συγκεκριμένο κοινό. Γίνεται διαχωρισμός σε κατηγορίες πληθυσμού ή και γενικότερου χαρακτήρα. Γίνονται δηλαδή εκδηλώσεις για τυφλούς ή γενικότερα για ΑΜΕΑ, για διαφορετικούς πολιτισμούς, όπως είναι οι Αρμένιοι ή οι Πόντιοι, για ηλικιακές ομάδες, δηλαδή για παιδιά ή για ΚΑΠΗ.
26.Υπάρχει συνεργασία με σχολεία- ιδρύματα του Δήμου;
-. Ο δήμος συνεργάζεται με τα σχολεία και τα ιδρύματά του.
27.Τιμά ο δήμος τους μεγάλους καλλιτέχνες κάνοντας αφιερώματα;
-Ο δήμος πάντα τιμά τους μεγάλους καλλιτέχνες κάνοντας αφιερώματα.
28.Φροντίζετε μέσα από εκδηλώσεις να αναδειχθούν ντόπιοι καλλιτέχνες και ταλέντα;
– Υπάρχει φροντίδα μέσα από τις εκδηλώσεις να αναδειχθούν ντόπιοι καλλιτέχνες και ταλέντα γενικότερα σε όλους τους τομείς. Αυτός μάλιστα είναι ένας από τους βασικούς στόχους πολλές φορές!
29.Υπάρχουν εκδηλώσεις για κάθε περίσταση (Πάσχα, Χριστούγεννα κλπ) ώστε ο κόσμος να θέλει να μείνει στον τόπο του ή και να προσελκύσετε κι άλλο κόσμο;
– Τα Χριστούγεννα είναι μια περίοδος όπου γίνονται πολλές εκδηλώσεις αλλά κυρίως για τους δημότες κι όχι απαραίτητα για τουριστικούς λόγους.
30.Ποια χρονική περίοδο έχει περισσότερο κόσμο; Αυξήσατε τις εκδηλώσεις εκείνη την περίοδο για να ευχαριστήσετε τον κόσμο;
– Η χρονική περίοδος με τον περισσότερο κόσμο είναι η χειμερινή, δηλαδή από Οκτώβριο μέχρι και Ιούνιο κυρίως και φυσικά εκείνη την περίοδο η πολιτιστική δραστηριότητα αυξάνεται ώστε να ευχαριστήσει τον κόσμο.
31.Γνωρίζετε τις ανάγκες του δήμου, όσον αφορά στις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη πολιτιστικών δράσεων; Με ποιο τρόπο τις μαθαίνετε και τις διαχειρίζεστε όσον αφορά τις δικές σας πρωτοβουλίες;
– Οι ανάγκες του δήμου γνωστοποιούνται μέσα από την άμεση επαφή με τον κόσμο.
32.Γνωρίζετε τις εντυπώσεις του κοινού για κάθε εκδήλωση; Με ποιο τρόπο;
-Οι εντυπώσεις του κοινού μαθαίνονται κυρίως μέσα από την άμεση επαφή και αυτές.
33.Υπάρχει μέριμνα ώστε οι εκδηλώσεις να διαφημίζονται και πέρα από τον τόπο σας;
– Ο τρόπος για να διαφημίζονται τα πολιτιστικά δρώμενα και εκτός Καλλιθέας είναι μέσω ραδιοφώνου και διαδικτύου.
34.Υπάρχει κάποια εκδήλωση που να σας έκανε εντύπωση σχετικά με τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον του κόσμου; Τι περιεχόμενο είχε;
– Αξιοσημείωτη ήταν η απήχηση του κοινού σε μία εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από την Λυρική σκηνή με θέμα την Όπερα, όπου έγινε και σχετική εκπαίδευση σε παιδιά του δημοτικού τα οποία έδειξαν πολύ έντονο ενδιαφέρον και συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό.
35.Οι εκδηλώσεις προσαρμόζονται στην εκάστοτε εποχή ώστε να μη γίνονται φορτικές και να αποκτούν ενδιαφέρον για όλες τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα;
– Οι εκδηλώσεις προσαρμόζονται πάντα στην εκάστοτε εποχή ώστε να μη γίνονται φορτικές και να έχουν ενδιαφέρον για όλους.
36.Υπάρχει ευαισθητοποίηση μέσω των π.ε. για ευαίσθητα κοινωνικά θέματα όπως αιμοδοσία, συλλογή ρούχων ή φαρμάκων για τους οικονομικά ασθενέστερους;
– Η ευαισθητοποίηση μέσω π.ε. είναι πολύ μεγάλη για κοινωνικά θέματα όπως είναι η αιμοδοσία, η συλλογή ρούχων ή άλλων ειδών πρώτης ανάγκης για τους οικονομικά ασθενέστερους.
37.Ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των ΟΤΑ στον πολιτιστικό τουρισμό και ποια είναι η σχετική δραστηριότητα του δήμου σας;
-Η τουριστική ανάπτυξη πάντα είναι κάτι πολύ καλό. Ο δήμος της Καλλιθέας όμως δεν ασχολείται με την τουριστική ανάπτυξη προς το παρόν.