Βυρωνικοί Ήρωες & εκθέσεις Thessaloniki Photobiennale 2021

Βυρωνικοί Ήρωες & εκθέσεις ThessalonikiPhotobiennale 2021

 

 

 

 

 

 

Η Λυδία Βενιέρη «συστήνει» τους Βυρωνικούς Ήρωες στην Thessaloniki PhotoBiennale 2021

‍Τότε ο Λάμπρος είπε «σήκω πάνω νεαρέ…» Δον Ζουάν, άσμα IV, 2017

‍Η Νύφη της Άβυδος, 2017
Η Thessaloniki PhotoBiennale 2021 υποδέχεται την έκθεση της Λυδίας Βενιέρη «Βυρωνικοί Ήρωες», από τις 18 Δεκεμβρίου 2021 έως τις 20 Φεβρουαρίου 2022 στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Θεσσαλονίκη. Η εκθεσιακή πρόταση της Λυδίας Βενιέρη έχει στον πυρήνα της τη φιγούρα του Άγγλου ποιητή και συγγραφέα, του Λόρδου Βύρωνα, στο πρόσωπο του οποίου η Ευρώπη του 19ου αιώνα και η ανελεύθερη Ελλάδα βρήκαν τον απόλυτο Φιλέλληνα. Η φιλολογία, έως και η μυθολογία γύρω από τα πρόσωπό του καταλήγει σε φαντασιακές εικαστικές αποτυπώσεις, με ήρωες και ηρωίδες μιας κοινωνίας, στο πλαίσιο των δικών τους μνημείων και επιτευγμάτων.

Στο πλαίσιo: Πρωτοβουλία 1821-2021

Μάθετε περισσότερα

Τρέχουσες εκθέσεις της Thessaloniki PhotoΒiennale 2021

 

 

 

 

 

 

Πηνελόπη Θωμαϊδη, Life Twists,2015 – 2018

‍Στυλιανός Παπαρδέλας, Duality, 2019

Fred Boissonnas, Zωφόρος, δυτική όψη, 1912,

Συλλογή Ιωάννη Τρικόγλου, Κεντρική Βιβλιοθήκη ΑΠΘ
Η ομάδα The Provinces εκτείνουν την παραμονή τους στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης έως τις 22/12/21, με την έκθεση «Τοποανθρωπολογίες» η οποία μας περιηγεί στην ελληνική επικράτεια.

Η ομαδική έκθεση «Photobook boom / Η ελληνική περίπτωση», παρατείνεται έως τις 29/01/22 στο Βιβλιοπωλείο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης και μας ξεναγεί στον φανταστικό κόσμο των Photobooks!

Στην έκθεση «Fred Boissonnas: ‘Με τη σχεδία του Οδυσσέα’. Φωτογραφίες από τη Συλλογή Ιωάννη Τρικόγλου της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ» που παρουσιάζεται στην Αγιορειτική Εστία, έως τις 10/01/22, το κοινό μυείται στη σημασία και τον πλούτο της συλλογής Τρικόγλου, στην ιστορική, εθνική και αισθητική σημασία της συνέργειας Τρικόγλου-Boissonnas και στην επίδρασή της στη φυσιογνωμία της νεοελληνικής φωτογραφίας.

Μάθετε περισσότερα

 

Βασίλης Παντελίδης, Άτιτλο, 2021, από τη σειρά «μονόλογοι»


Martin Koenig, Ποντιακό καφενείο, χωριό Κομνηνά, Ελλάδα, 1974

Απόκρυψη του αγάλματος Κούρου, των χρόνων γύρω στο 600 π.Χ.,

από το Σούνιο, κάτω από το δάπεδο της αίθουσας όπου ήταν τοποθετημένος, 1940-1941
Οι «μονόλογοι» του πρωτοεμφανιζόμενου φωτογράφου Βασίλη Παντελίδη περιμένουν το κοινό έως τις 12/01/22 στη Stereosis, ως δείγματα μιας τραγικής κωμωδίας ή μιας κωμικής τραγωδίας.

Η έκθεση «Η κατάχωση και προστασία των αρχαίων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο» φιλοξενείται έως τις 19/01/22 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει φωτογραφίες από το πλούσιο Φωτογραφικό Αρχείο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με όψεις από το έργο της διαφύλαξης των αρχαιοτήτων των Συλλογών του στις παραμονές της Κατοχής της Αθήνας, κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Με την έκθεση «Βαλκανικοί αντίλαλοι. Ηχο-πορτραίτα από τη νοτιοανατολική Ευρώπη 1962-1987. Φωτογραφικές αφηγήσεις του Martin Koenig», ταξιδεύουμε στα Βαλκάνια, έως τις 30/01/22 στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης.

Μάθετε περισσότερα

MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης / φωτ. Κωνσταντίνος Τσακαλίδης

 

MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών / φωτ. Κωνσταντίνος Τσακαλίδης

«The Real and the Record» είναι ο τίτλος της κεντρικής έκθεσης της Thessaloniki PhotoBiennale 2021, έχοντας ως αφετηρία την έννοια του Πραγματικού στο σημερινό κοινωνικοπολιτικό κλίμα. Φωτογράφοι και συλλογικότητες εκθέτουν τις δικές τους εκδοχές στο ερώτημα πώς μπορεί κάνεις να διακρίνει τι είναι πραγματικό και τι όχι στην τρέχουσα εποχή των ψεύτικων ειδήσεων. Έως τις 20/02/22, στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης & στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών.

Μάθετε περισσότερα

 

Stefan Canham, από τη σειρά The 27 Bus, 2018-2019

Sabine Höpfner, από τη σειρά Kammer, 2018-2019

Μέσα από τη σειρά «The 27 Bus», ο Stefan Canham πενθεί τον πατέρα του, ζωγράφο Anthony Canham, αναζητώντας τον δικό του δρόμο για τη συλλογή Κωστάκη με την κάμερά του, ενώ παράλληλα η Sabine Höpfner επικεντρώνεται στη σειρά «Kammer» στην ξεχωριστή αρχικεκτονική του MOMus-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης με σκιές και οξείες γραμμές. Έως τις 20/02/22, στο MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη

Μάθετε περισσότερα

 

Phillipe Chancel, από τη σειρά Arirang, 2005

Αλέξανδρος Κατσής, από τη σειρά Society doesn’t fit me, but my little black dress does, 2016-2018

Γιάννης Καρπούζης, από τη σειρά Παράλληλη Κρίση, 2012-2020

Ρέα Παπαδοπούλου,από τη σειρά Dark Tree, 2015- εν εξελίξει

Όλγα Στεφάτου, Mahboubeh, 33, from Iran,από τη σειρά Chrysalis, 2018-2021

Αλέξανδρος Κατσής, Ζακ Κωστόπουλος, Μαρία Λούκα, «Society doesn’t fit me but my little black dress does»

Όλγα Στεφάτου, «Chrysalis»

Philippe Chancel, «Arirang»

Ρέα Παπαδοπούλου, «Dark Tree»

Γιάννης Καρπούζης, «Parallel Crisis»

Δυνατοί οι πρωταγωνιστές των πέντε εκθέσεων στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης έως τις 20/02/22. Η περσόνα του ακτιβιστή Ζακ Κωστόπουλου, διεμφυλικές και ταυτοφυλικές γυναίκες που ζουν στην Ελλάδα ως πρόσφυγες ή αιτούντες ασύλου, πολίτες της Βόρειας Κορέας υπό την σκηνοθετημένη κρατική προπαγάνδα, εικόνες από την Αθήνα της κρίσης το 2010, ακόμη και το ακίνητο αστικό περιβάλλον του Ελαιώνα στην Αττική, μας προσκαλούν σε μια άκρως ενδιαφέρουσα περιήγηση.

Μάθετε περισσότερα

Η είσοδος σε όλους τους χώρους των μουσείων γίνεται με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης (εντός των τελευταίων 3 μηνών).

H χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική.

You may also like...