Έξτρα παράσταση για την BELLEΛΕΝ στο Ηράκλειο

belleleneΜία επιπλέον παράσταση του θεατρικού έργου «BELLEΛEN – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης» θα δώσει στο Blow Up, το Χοροθέατρο Λυδία Λίθος, την Παρασκευή 21 Αυγούστου στις 21:30.
Κυνηγημένη από την κρίση, όχι του Πάρι αλλά του χρηματοπιστωτικού συστήματος, η Ωραία Ελένη καταφεύγει σε ευημερούσες οικονομίες της Δύσης προσφέροντας επί χρήμασι την -ακόμη σφύζουσα από ηδονή- σάρκα της. Υιοθετώντας το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «BELLELEN» χορεύει προκλητικά και υπόσχεται στιγμές άκρατου πάθους στα έκπληκτα μάτια που τη θωπεύουν.
Ιδιαίτερα λαλίστατη εξηγεί πως βρέθηκε στην αλλοδαπή, τη λατρεία που τρέφει στην Αφροδίτη (αν και θεραπαινίδα στο ναό της Αρτέμιδος), εξυμνεί τη μεγαλύτερη ιστορία αγάπης στην ελληνική μυθολογία ανάμεσα σ’ αυτήν και τον Πάρι και καταριέται τον πανάσχημο Μενέλαο αποκαλύπτοντας πως την απέκτησε με προξενιό. Η κόρη του Διός ομιλεί, εξ ανάγκης, την αγγλική∙ φρικτά τουριστικά.
Κύριο μέλημά της να κατακτήσει την απόλυτη προσοχή των απανταχού μισοκοιμισμένων ανδρών που διασκεδάζει. Να τους κάνει να δουν τον άνθρωπο και όχι το κορμί, να (απ)ελευθερώσει ένα κομμάτι της ψυχής της ύστερα από αιώνες αφόρητης σιωπής. Ένας μονόλογος που αποκαθιστά τη μυθολογική αλήθεια, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τον Ευριπίδη (!)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Κείμενο – σκηνοθεσία: Δημήτρης Φοινίτσης
Ερμηνεία – χορογραφία: Φένια Αποστόλου
Μουσική επιμέλεια: Νατάσα Λιτσαρδοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρυσοβαλάντης Κωστόπουλος
Βοηθός χορογράφου: Γαλήνη Γυρτάτου
Φωτογραφίες: Τάσος Σκλαβούνος
Ακούγονται οι ηθοποιοί:
Κωνσταντίνα Τάκαλου – Αφροδίτη
Γιώργος Παπαγεωργίου – Πάρις
Μηνάς Χατζησάββας – Διόσκουροι
BLOW UP, Ψαρομηλίγκων 15 – Ηράκλειο / πληροφορίες: 699 7166 210
Έξτρα παράσταση: Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015 στις 21:30
Γενική είσοδος: 8 ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά
Δεν απαιτείται τηλεφωνική κράτηση
Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε την άνοιξη του 2015 στο Από Μηχανής Θέατρο της Αθήνας.
Το κείμενο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αιγόκερως με εισαγωγικό σημείωμα της καθηγήτριας Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καίτης Διαμαντάκου – Αγάθου.
Έγραψαν για το έργο και την παράσταση:
Αβίαστο γέλιο, συγκίνηση, νοσταλγία, έρωτας, ανιδιοτελής αγάπη, διαχρονικότητα, προδοσία, ξεπεσμός, ξεπούλημα, θεσπέσια μουσική (…μπράβο στην Νατάσα Λιτσαρδοπούλου που την επιμελήθηκε…) διάχυτη ατμόσφαιρα παρακμιακού καμπαρέ και το ωραιότερο ερωτικό γράμμα που γράφτηκε ποτέ (…μακράν η καλύτερη σκηνή της παράστασης…). Η BELLΕΛΕΝ του νέου ηλικιακά, αλλά ήδη έμπειρου και καταξιωμένου στο χώρο Δημήτρη Φοινίτση, ο οποίος εκτός από το κείμενο υπογράφει και την εμπνευσμένη σκηνοθεσία της παράστασης, τα είχε όλα και σε μεγάλες ποσότητες, αρμονικά δεμένα μεταξύ τους και ενσαρκωμένα απ’ την μοναδική (…και σίγουρα ανεπανάληπτη…) Φένια Αποστόλου με τρόπο σπαρακτικά κωμικοτραγικό. Μέσα από την καταιγιστική διήγηση των δεινών της, η πιο διάσημη femme fatale όλων των εποχών, στηλιτεύει την εικόνα της σημερινής Ελλάδας, που όμοια με την ίδια πουλάει τα ιερά της και τα όσια έναντι ενός πινακίου φακής (…ενίοτε και για πολύ λιγότερα…).
Λίλα Παπαπάσχου
Το κείμενο του Δημήτρη Φοινίτση, εύστοχο, γραμμένο σε ελληνικότατα αγγλικά (!) μεταφρασμένο ελεύθερα (με υπότιτλους) στον τοίχο και έξυπνα λογοπαίγνια, απογειώνεται με την ερμηνεία της Φένιας Αποστόλου. Το έργο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της και όλο το βάρος της παράστασης επάνω της. Όσοι μπορούν απλά να παρακολουθήσουν την ερμηνεύτρια και μόνο, χωρίς μετάφραση, θα καταλάβουν το λεπτό χιούμορ πίσω απ’ τις λέξεις και θα το απολαύσουν 100%!
Ελένη Σουλιώτη
Ένας μονόλογος με λεπτό χιούμορ και αυτοσαρκασμό, που επιχειρεί να εμβαθύνει στον ανθρώπινο ψυχισμό και στο πώς αυτός διαβρώνεται από τα υλικά αγαθά και την υλική και ηθική κρίση της εποχής. Ένα κείμενο σημερινό, σύγχρονο, τραγικωμικό και βαθιά ανθρώπινο.
Γιώργος Χριστόπουλος
Αυτή η Ωραία Ελένη, κατά ένα τρόπο πρέσβειρα του ελληνικού αισθήματος, εκφράζει όλη την ελληνική συνείδηση πλέκοντας έξυπνα την ιστορία της ανάμεσα στο μύθο και την τραγική πραγματικότητα. Το κείμενο του Δημήτρη Φοινίτση σύγχρονο και επίκαιρο, φιλοξενεί κωμικά στοιχεία τα οποία σε συνδυασμό με την παρουσία της Φένιας Αποστόλου στη σκηνή είναι αυτά που κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών. Αν κοιτάξει όμως κανείς προσεκτικά ανάμεσα στις γραμμές, το κείμενο αποτελεί στην πραγματικότητα μια κραυγή, μια διαμαρτυρία για την απαξίωση μιας χώρας με τόσο λαμπρό παρελθόν και τόσο ζοφερό μέλλον.
Μάνια Βορεάκου
Άκρως πολιτικό και πανέξυπνα γραμμένο το κείμενο του Δημήτρη Φοινίτση, που έχει αναλάβει και τη σκηνοθεσία. Αξιοποιεί την πρωταγωνίστριά του, Φένια Αποστόλου, που έχει την υποδομή για να υποστηρίξει το ρόλο της Belleλen-χορεύτριας και το τσαγανό για να αποδώσει την τσαλακωμένη και κουρασμένη ηρωίδα, που κρατιέται από το παρελθόν της, θρηνώντας παράλληλα για το τωρινό χάλι της.

You may also like...