Έκθεση Φωτογραφίας «Χρόνος/Στιγμές από την Τουρκία»

O Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και τον εκδοτικό οργανισμό “Zamanτης Τουρκίας συνδιοργανώνουν στο χώρο της Τεχνόπολης στο Γκάζι, έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Χρόνος/Στιγμές από την Τουρκία», επιθυμώντας να συμβάλουν ακόμη περισσότερο στην ενδυνάμωση των φιλικών σχέσεων που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
Η Τεχνόπολη δράττει την ευκαιρία να παρουσιάσει στην Αίθουσα «Νίκος Γκάτσος» (Κτίριο «Δ12»), Πειραιώς 100, Γκάζι, ένα ξεχωριστό οπτικό ταξίδι στη γειτονική μας χώρα, μέσα από τη ματιά διεθνών φωτογράφων που ταξίδεψαν στην πολυπολιτισμική Ανατολία.
Στην παρούσα έκθεση, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Παράλληλου Προγράμματος της PhotoBiennale στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, είκοσι πέντε διεθνώς αναγνωρισμένοι φωτογράφοι αφηγούνται ιστορίες μέσα από φωτογραφίες, που αντανακλούν την καθημερινότητα και τα ιδιαίτερα θέματα της Τουρκίας από τη δική τους οπτική γωνία.
Οι καλλιτέχνες συγκεντρώθηκαν για να δημιουργήσουν τη μεγάλη «φωτογραφία της Τουρκίας» για λογαριασμό της Zaman. Η εφημερίδα Zaman γιόρτασε τα 25 χρόνια κυκλοφορίας της με το πιο ολοκληρωμένο φωτογραφικό εγχείρημα που έχει ποτέ οργανωθεί στην Τουρκία, με τίτλο Time in Turkey. Στο πλαίσιο αυτού,  ο εκδοτικός όμιλος προσκάλεσε και  οι φωτογράφοι ταξίδεψαν σε όλη την Ανατολία.
Πεπειραμένοι επαγγελματίες και δημοσιογράφοι από τον Steve McCurry μέχρι τον Paolo Pellegrin και από τον Eric Bouvet έως τον Anders Petersen και τον Ελληνα Νίκο Οικονομόπουλο, ανέδειξαν ιστορίες της Τουρκίας που κανείς δεν είχε προσέξει, ακόμη κι αν τις γνώριζε. Ενώ η Jane Eveylyn Atwood κατέβηκε σε ένα ανθρακωρυχείο στην Zonguldak, ο Bruno Barbey εργάστηκε σε μέρη που αντανακλούσαν το ιστορικό υπόβαθρο της Κωνσταντινούπολης. Ο Samuel Bollendorff αναζήτησε στα Νοτιοανατολικά τις αλλαγές που επέφερε στις ζωές το «νερό». Ο Eric Bouvet συνόδευσε αστυνομικούς στην Κωνσταντινούπολη στις νυχτερινές τους περιπολίες. Η Kathryn Cook ακολούθησε ίχνη πολιτισμών 4.000 ετών στην περιοχή Ahlat της επαρχίας Bitlis, ενώ η Claudine Doury κατέγραψε νεαρές γυναίκες που εργάζονται στην κλωστοϋφαντουργία. Η Carolyn Drake επικεντρώθηκε στην ποδοσφαιρική κουλτούρα. Ο Νίκος Οικονομόπουλος συνέλεξε με το οδοιπορικό του ιστορίες από τα Ανατολικά και Νοτιοανατολικά μέχρι τα βάθη της Ανατολίας. Ο Michel Vanden Eeckhoudt φιλοξενήθηκε από τους Τούρκους νομάδες που ζούνε στο λιμάνι της Mersin. Η Rena Effendi περιδιάβηκε τους δαιδαλώδεις δρόμους του Tarlabaşı, μιας γειτονιάς της Κωνσταντινούπολης κοντά στην οδό İstiklal. Ο George Georgiou κατέδειξε πώς έχει αλλάξει η Ανατολία, ενώ ο Harry Gruyaert αποτύπωσε τα χρώματα της Κωνσταντινούπολης. Ο Guillaume Herbaut διέσχισε τα υψίπεδα της Rize για να απεικονίσει τον πολιτισμό του τσαγιού. Ο Ed Kashi κατέγραψε στις φωτογραφίες του την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ενώ ο Massimo Mastrorillo έστρεψε το βλέμμα του στη νέα Τουρκία που ανοικοδομείται στα πλαίσια ενός αστικού μετασχηματισμού. Ο Steve McCurry συμπεριέλαβε στη δουλειά του τους περιστρεφόμενους δερβίσηδες από την επαρχία της Bursa. Ο Davide Monteleone κινήθηκε γύρω από τη θάλασσα του Μαρμαρά για να τονίσει τη σημασία των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων. Ο Christopher Morris απαθανάτισε τον Πρόεδρο Abdullah Gül και τους ανθρώπους του στην προεδρική κατοικία στην Tarabya. Ο Paolo Pellegrin φωτογράφισε το φεστιβάλ πάλης Oil Kırkpınar στην πόλη Edirne. Ο Anders Petersen ασχολήθηκε με τις μειονότητες και ο Reza με την τελετή της ημέρας της Ashura στην Κωνσταντινούπολη. Ο Anthony Suau εστίασε στις έννοιες του πλούτου και της ευημερίας, ενώ ο Gaël Turine μελέτησε τη βιομηχανία της τηλεόρασης μέσα από τη σειρά “Valley of the Wolves”. Η Vanessa Winship παρουσίασε πορτρέτα παιδιών από όλον τον κόσμο που συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα Τουρκικής γλώσσας, ενώ η Ami Vitale προέβαλε μια άλλη όψη της Καππαδοκίας.
Το εγχείρημα αυτό λειτούργησε επίσης ως ένα διαρκές και ανοιχτό εργαστήριο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Κάθε προσκεκλημένος φωτογράφος συνοδευόταν από ένα φωτοδημοσιογράφο της Ζaman.  Η συνεισφορά του εγχειρήματος “Time in Turkey” κρίνεται σημαντική, καθώς έδωσε την ευκαιρία στη φωτογραφική σκηνή της Τουρκίας να ανταποκριθεί στα διεθνή πρότυπα.
Σχεδιασμός έκθεσης: Selahattin Sevi
Τα περισσότερα από 150 έργα της έκθεσης εντάσσονται σε τέσσερις ενότητες:
– Ο χρόνος στην πόλη
– Ο χρόνος που αλλάζει
– Ο χρόνος στους ανθρώπους
– Ο χρόνος που μένει αναλλοίωτος
Η έκθεση «Time in Turkey», παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα σε 12 πόλεις  (Κωνσταντινούπολη, Αγκυρα κ.α.) στην Τουρκία αλλά και στο Λονδίνο, στη Βιέννη και στην Θεσσαλονίκη. Επίσης στις 7 Νοεμβρίου θα εγκαινιαστεί στις Βρυξέλλες. �
www.timeinturkey.org
Εγκαίνια
Έκθεσης: 15 Νοεμβρίου 2012 στις 20: 00μμ
Διάρκεια έκθεσης :  Από 15 Νοεμβρίου έως και 9 Δεκεμβρίου 2012
Είσοδος: 3 Ευρώ
Ώρες Λειτουργίας: 12:00-20:00 

Η Τουρκία μέσα από μια διεθνή προοπτική
Selahattin Sevi
Photo Editor, Εφημερίδα Zaman

Η εφημερίδα Zaman γιορτάζει τα 25 χρόνια κυκλοφορίας της με το πιο ολοκληρωμένο φωτογραφικό εγχείρημα που έχει ποτέ οργανωθεί στην Τουρκία. Στο πλαίσιο αυτού, το οποίο τιτλοφορείται “Time in Turkey”, ο εκδοτικός όμιλος προσκάλεσε 25 διεθνώς αναγνωρισμένους φωτογράφους να αφηγηθούν ιστορίες μέσα από φωτογραφίες που αντανακλούν την καθημερινότητα και τα ιδιαίτερα θέματα της Τουρκίας από τη δική τους οπτική γωνία. Οι καλλιτέχνες αυτοί συγκεντρώθηκαν για να δημιουργήσουν τη μεγάλη «φωτογραφία της Τουρκίας» για λογαριασμό της Zaman. Οι φωτογράφοι ταξίδεψαν σε όλη την Ανατολία, λίκνο πολλών πολιτισμών.
Πεπειραμένοι επαγγελματίες και δημοσιογράφοι από τον Steve McCurry μέχρι τον Paolo Pellegrin και από τον Eric Bouvet έως τον Anders Petersen, ανέδειξαν ιστορίες της χώρας μας που κανείς δεν είχε προσέξει, ακόμη κι αν τις γνώριζε. Ενώ η Jane Eveylyn Atwood κατέβηκε σε ένα ανθρακωρυχείο στην Zonguldak, ο Bruno Barbey εργάστηκε σε μέρη που αντανακλούσαν το ιστορικό υπόβαθρο της Κωνσταντινούπολης. Ο Samuel Bollendorff αναζήτησε στα Νοτιοανατολικά τις αλλαγές που επέφερε στις ζωές το «νερό». Ο Eric Bouvet συνόδευσε αστυνομικούς στην Κωνσταντινούπολη στις νυχτερινές τους περιπολίες. Η Kathryn Cook ακολούθησε ίχνη πολιτισμών 4.000 ετών στην περιοχή Ahlat της επαρχίας Bitlis, ενώ η Claudine Doury κατέγραψε νεαρές γυναίκες που εργάζονται στην κλωστοϋφαντουργία. Η Carolyn Drake επικεντρώθηκε στην ποδοσφαιρική κουλτούρα. Ο Νίκος Οικονομόπουλος συνέλεξε με το οδοιπορικό του ιστορίες από τα Ανατολικά και Νοτιοανατολικά μέχρι τα βάθη της Ανατολίας. Ο Michel Vanden Eeckhoudt φιλοξενήθηκε από τους Τούρκους νομάδες που ζούνε στο λιμάνι της Mersin. Η Rena Effendi περιδιάβηκε τους δαιδαλώδεις δρόμους του Tarlabaşı, μιας γειτονιάς της Κωνσταντινούπολης κοντά στην οδό İstiklal. Ο George Georgiou κατέδειξε πώς έχει αλλάξει η Ανατολία, ενώ ο Harry Gruyaert αποτύπωσε τα χρώματα της Κωνσταντινούπολης. Ο Guillaume Herbaut διέσχισε τα υψίπεδα της Rize για να απεικονίσει τον πολιτισμό του τσαγιού. Ο Ed Kashi κατέγραψε στις φωτογραφίες του την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ενώ ο Massimo Mastrorillo έστρεψε το βλέμμα του στη νέα Τουρκία που ανοικοδομείται στα πλαίσια ενός αστικού μετασχηματισμού. Ο Steve McCurry συμπεριέλαβε στη δουλειά του τους περιστρεφόμενους δερβίσηδες από την επαρχία της Bursa. Ο Davide Monteleone κινήθηκε γύρω από τη θάλασσα του Μαρμαρά για να τονίσει τη σημασία των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων. Ο Christopher Morris απαθανάτισε τον Πρόεδρο Abdullah Gül και τους ανθρώπους του στην προεδρική κατοικία στην Tarabya. Ο Paolo Pellegrin φωτογράφισε το φεστιβάλ πάλης Oil Kırkpınar στην πόλη Edirne. Ο Anders Petersen ασχολήθηκε με τις μειονότητες και ο Reza με την τελετή της ημέρας της Ashura στην Κωνσταντινούπολη. Ο Anthony Suau εστίασε στις έννοιες του πλούτου και της ευημερίας, ενώ ο Gaël Turine μελέτησε τη βιομηχανία της τηλεόρασης μέσα από τη σειρά “Valley of the Wolves”. Η Vanessa Winship παρουσίασε πορτρέτα παιδιών από όλον τον κόσμο που συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα Τουρκικής γλώσσας, ενώ η Ami Vitale προέβαλε μια άλλη όψη της Καππαδοκίας.
Το εγχείρημα αυτό λειτούργησε επίσης ως ένα διαρκές και ανοιχτό εργαστήριο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Κάθε προσκεκλημένος φωτογράφος συνοδευόταν από ένα φωτοδημοσιογράφο της Ζaman. Τα εργαστήρια ήταν ανοιχτά και για συναδέλφους από άλλα ειδησεογραφικά μέσα καθώς και για ανεξάρτητους φωτογράφους, οι οποίοι συμμετείχαν στη διαδικασία παρακολουθώντας συναντήσεις και παρουσιάσεις στο πλαίσιο του προγράμματος. Η συνεισφορά του εγχειρήματος “Time in Turkey” κρίνεται σημαντική, καθώς έδωσε την ευκαιρία στη φωτογραφική σκηνή της Τουρκίας να ανταποκριθεί στα διεθνή πρότυπα και συνετέλεσε θετικά στην εξέλιξη της φωτογραφίας ως επιχείρηση.
Είναι ώρα να κοιτάξει κανείς την Τουρκία μέσα από μία διεθνή προοπτική.

CVs_photographoi

You may also like...