Η ανθρώπινη φωνή στο σπίτι του Μάνου Χατζιδάκι

« Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ »
Για δεύτερη συνεχή χρονιά , στο σπίτι που έζησε έως τα έξι του χρόνια ο Μάνος Χατζιδάκις στη ΞΑΝΘΗ, πραγματοποιείται το 2ο μεγάλο ερευνητικό εργαστήριο Φωνής, που διοργανώνει και διευθύνει το ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ του Σπύρου Σακκά και οι στενοί του συνεργάτες Νατάσσα Ζούκα (κίνηση, αυτοσχεδιασμοί, θέατρο) και ο Ταξιάρχης Χάνος (σωματική και αναπνευστική αγωγή, παραγωγή φωνής).
Το πρόγραμμα φωνής-σώματος είναι εντατικό στις βασικές τεχνικές της φωνητικής αγωγής, και θα επικεντρωθεί στην ιδιαιτερότητα του… Χατζιδάκειου ‘Εργου , αλλά και στο ΄Εργο του Κ.Π. Καβάφη, με 56 ώρες συνολικής εργασίας ,επί 7 συνεχείς ημέρες (25-31 Αυγούστου 2018) ! Την τελευταία ημέρα θα παρουσιαστεί από όλους τους συμμετέχοντες του εργαστηρίου, μουσικοποιητικό καλλιτεχνικό δρώμενο – αφιέρωμα στις δυο πολύ μεγάλες προσωπικότητες του πνευματικού χώρου _ μέσα στον ίδιο ακριβώς χώρο των 6 πρώτων χρόνων ζωής του αξέχαστου φίλου μας Μάνου Χατζιδάκι ! ! !
Αυτό το πρόγραμμα φωνής _ » ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΑΝΟ » _ πραγματοποιείται με την απόλυτη συμπαράσταση της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ και της Φ.Ε.Ξ. με την συνεπικουρία του Μουσικού Χωριού ! !

Θερμές ευχαριστίες σε όλους ! ! !
ΣΠΥΡΟΣ ΣΑΚΚΑΣ

Αιτήσεις συμμετοχής γίνονται δεκτές έως και τις 10 Αυγούστου 2018 στα παρακάτω email:
eduende4@yahoo.com & ιnfo@artactarea.com
(Παρακαλούνται οι αιτήσεις να συνοδεύονται από ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα.)

Περισσότερες πληροφορίες & διευκρινίσεις:
2314018311 & 6974598256 (Ερη – Ειρήνη Βασιλειάδου)
2114035789

ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ:
180 ευρώ – Οι συμμετέχοντες οφείλουν να έχουν εξοφλήσει την παρακολούθησή τους έως και τις 15 Αυγούστου 2018. Η εξόφληση γίνεται με κατάθεση/μεταφορά στον κάτωθι τραπεζικό λογαριασμό:
Τράπεζα ALPHA BANK
IBAN: GR56 0140 2910 2910 0200 2004 680
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ: ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Αιτιολογία: Εργαστήριο Ξάνθη & ( το ονοματεπώνυμο του συμμετέχοντα )

ΔΙΑΜΟΝΗ
Οι συμμετέχοντες φροντίζουν οι ίδιοι για τη διαμονή τους. Το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ προτείνει συγκεκριμένα καταλύματα, σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να κλείσετε διαμονή μέσω αυτών παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητα καθώς τα δωμάτια είναι περιορισμένου αριθμού.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Το Κέντρο Φωνητικών Τεχνών ιδρύθηκε το 1972 στο «Catholic University of Washington D.C.» από τον Σπύρο Σακκά.
1972 – 1976 Catholic University of Washington, DC
1976 – 1992 Philadelphia Musical Academy (Philadelphia University of Arts).Στα άνω πανεπιστήμια ο Σπύρος Σακκάς είχε τη θέση του Καθηγητή Φωνητικής Αγωγής, του Μουσικού Διευθυντή στα OperaDepartments, καθώς και τις τάξεις του Lied-Oratorium και σύγχρονου τραγουδιού. Παράλληλα οργάνωνε και διεύθυνε τα Εργαστήρια Φωνητικής Έρευνας.
Workshops & Seminars: UTAH University, Boston University (USA)
Strasburg University (France)
1985 – 2013 Αθήνα: Ερευνητικό Πρόγραμμα επί 28 χρόνια
1985 – 1988 Καθημερινά Εργαστήρια (περίπου 300 άτομα όλων των ηλικιών και τάξεων)
1988 – 1991 Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος με τον Λευτέρη Βογιατζή και με 30 επιλεγμένους ηθοποιούς.
Παραστάσεις: «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε Αθήνα, Ιταλία, Ελβετία, Αγγλία (1991 – 1993).
1992 – 1993 Τρία επιδοτούμενα εργαστήρια δύο συνεχόμενων μηνών το κάθε ένα σε καθημερινή βάση εργασίας 12 ωρών επί 55 συνεχείς ημέρες.
1993 – 2013 Εβδομαδιαία Εργαστήρια σε καθημερινή βάση εργασίας 10 ωρών
1994 – 2003 Ο Σπύρος Σακκάς διδάσκει φωνητική αγωγή και φιλοσοφία φωνής και τραγουδιού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών & Μουσικολογίας. Ταυτόχρονα πραγματοποιεί εργαστήρια στη Θεσσαλονίκη καθώς και στη Γαλλία και στην Γερμανία.
2011 – 2012 Εργαστήριο Φωνής στο «TheatreduSoleil» (της ArianeMnouchkine), Παρίσι.
2004 – 2012 Καθηγητής MasterDegrees στο UniversityofIndianapolis – AthensCampus, και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κέντρο Φωνητικών Τεχνών υπό τη σκέπη του UniversityofIndianapolis.

ΝΑΤΑΣΣΑ ΖΟΥΚΑ
Απόφοιτος της σχολής Εθνικού Θεάτρου το 1974. Συνιδρύτρια του «Θεάτρου της Άνοιξης», συμμετέχει σε όλες τις παραγωγές του με κορυφαία την Ηλέκτρα όπου αναλαμβάνει τη χορογραφία και τον επώνυμο ρόλο. Παράλληλα φοιτά στην Κρατική σχολή ορχηστικής τέχνης 3 χρόνια καλλιεργώντας το ενδιαφέρον της για το σωματικό θέατρο και την χορογραφία. Το 1980 με υποτροφία του ιδρύματος Α. Ωνάση πηγαίνει στην Γαλλία όπου έχει την τύχη να σπουδάσει 2 χρόνια δίπλα στον Jacques Lecoq σε μία σχολή γνωστή για τις σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές που αφορούν δημιουργούς (σκηνοθέτες, χορογράφους, ηθοποιούς-εικαστικούς). Στο Παρίσι συμμετείχε ως ηθοποιός στην παράσταση Slieman – episodes ignorés όπου πρωταγωνιστούσε ο Antoine Vitez (Palais Chaillot).To 1983 επιστρέφει στην Ελλάδα όπου εργάζεται ως παιδαγωγός και χορογράφος σε εργαστήρια για παιδιά και ηθοποιούς. Διδάσκει μάσκα κίνηση και αυτοσχεδιασμό.Ιδρύει το Χοροθέατρο (1990) το οποίο διευθύνει μέχρι σήμερα και επιχορηγείται από το ΥΠΠΟ και το ίδρυμα Ι. Φ. Κωστόπουλου.
Παραγωγές: Music for a while –Φως παραθύρου – Παραμύθια του Κόσμου –Φθινοπωρινές λουτροπόλεις –Τσάπλιν –Luna Muerta – Τα τραγούδια της Γης –Τοβλέμμα της Γης –Romanthero Citano, Duende, The Late of Late, Στην Κόψη του Φεγγαριού.Είναι μέλος του Κέντρου Φωνητικών Τεχνών και Έρευνας που διευθύνει ο Σπύρος Σακκάς.Το 2004 επιλέγεται για να συμμετέχει ως χορογράφος σε τριετές ερευνητικό πρόγραμμα με θέμα Σύγχρονος χορός και χορός στο αρχαίο δράμα στο Παρίσι(Fondation Royaumont) που διευθύνει η χορογράφος Suzan Buirge, έχοντας πάλι την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση. Αποτέλεσμα της έρευνας μια ταινία Στα Ίχνη μιας Άλλης… πάνω στην Αντιγόνη του Σοφοκλή και στους ουμανιστές Έλληνες φωτογράφους Κώστα Μπαλάφα και Βούλα Παπαϊωάννου, με πρώτη παρουσίαση στο Παρίσι του Γενάρη του 2007. Το 2009 επιλέγεται ανάμεσα σε 12 χορογράφους από όλο τον κόσμο για το ερευνητικό πρόγραμμα που διεξήχθη στην Ιαπωνία με τίτλο Σύγχρονος χορός και τελετουργία. Από τον Νοέμβριο του 2009 οργανώνει κύκλους μαθημάτων και σεμιναρίων στον νέο ερευνητικό χώρο που διευθύνει Art Act Area στην οδό Αθηνάς 12 στο Μοναστηράκι.

ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΧΑΝΟΣ
Γεννήθηκε στη Μακρυρράχη Πηλίου
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Πειραικού Συνδέσμου (1989)
Μουσικές σπουδές στο Δημοτικό Ωδείο Πειραιά
Μόνιμο στέλεχος του Εργαστηρίου Φωνητικής Τέχνης του Σπύρου Σακκά
Παρακολούθησε το Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Λευτέρη Βογιατζή (1989-1993)
Διδάσκει υποκριτική στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ
Διετέλεσε Αντιπρόεδρος του ΣΕΗ και
Μέλος του Δ.Σ του Εθνικού Θεάτρου. Συνεργάστηκε :-στην Αντιγόνη του Σοφοκλή και στο Κατσουρμπο του Χορτατση με τη Νέα Σκηνή του Λ.Βογιατζη -με τη Σαβίνα Γιαννάτου και τη Νατάσσα Ζούκα στα Παραμύθια του Κόσμου -με τη Λυρική Σκηνή, στη Προφορική Προδοσία του Μαουριτσιο Κάγκελ σκην .Σπ.Σακκά-με το Μέγαρο Μουσικής, Ταγκό των Σκουπιδιών του Δημ. Μαραγκοπουλου, Όπερα των Σκιών του Νικ. Μαμαγκακη και Βαφτιστικος του Θ. Σακελαρίδη σε σκην. Βασίλη Παπαβασιλειου -με το Λύκειο Ελληνίδων ΑΘηνων στο Ηρώδειο στις παραστάσεις Μισεμος και Θάλασσα – με το Εθνικο Θεατρο Λυσιστρατη σκην Δ Χρονοπουλος ,Βιρα τις Αγκυρες σκην Σ .Φασουλής ,Κασετινα σκην Β. Αρδιτης ,Βαβυλωνια σκην Θ. Γκονης και Τ. Ρατζος ,Πατρίδες σκην
Παπαθανασιου και Ρεππας,Η Γειτονιά των Αγγέλων σκην Κ. Τσιανος -με το θέατρο Τζενη Καρέζη στις Ευθυμες Κυράδες του Ουινδσωρ σε σκην Λ. Τριβιζά – με το Θέατρο του Νότου Μια μέρα τον Οκτώβρη σκην Ν. Μαστοράκη , Τουρκαρε σκην Γ. Χουβαρδας (αυτές οι παραστάσεις παίχτηκαν και στο ΚΘΒΕ ), και Έγκλημα και Τιμωρία σκην Ν. Μιλιβογιεβιτς-Με το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής στο Φιορο του Λεβαντε σκην Β. Κυριτση -με το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας στη Μικρή Πλατεία του Γκολντονι σε σκην Γ. Διαμαντόπουλου -με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου στο Κουρέα της Σεβίλλης του Μπωμαρσε σκην Ν. Μαστοράκη -με το Θέατρο Κιβωτός στο Ο Έβρος Απέναντι σκην Ν.Μαστορακης -με το θίασο Ευμολπις στο Πλούτο του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο σκην Ν. Μαστοράκης -με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στην Όπερα της Πεντάρας του Μπρέχτ σκην Θ. Μουμουλιδης -στο Θέατρο Πόρτα Όλος Ο Σαιξπηρ Σε Μια Ώρα σκην Κ . Αρβανιτακης -στο Φεστιβάλ Αθηνών Περιμένοντας το Γκοντο του Μπεκετ σκην Τσεζαρις Γκραουζινις -στο Θέατρο ΗΒΗ Ψέμα στο Ψέμα σκην Π. Φιλιπιδης -στο θέατρο ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ Το κορόιδα κι της Δεσποινιδος σκην Π. Ζουλιας -με το ΚΘΒΕ στους Αγαμους Θύτες στο Δημόσιο σκην Ι. Μιχαηλιδης
Στο κινηματογράφο συμμετείχε στο ταινίες Ιαγουαρος,Θα το Μετανιώσεις ,Ώρες κοινής ησυχίας σε σκην Κατερίνας Ευαγγελάτου -Εφήμερη Πόλη του Γ. Ζαφειρη -Σώσε με του Σ. Τζιτζη-Beautiful People και Delivery του Ν. Παναγιωτοπουλου -URANYA του Κ. Καπακα -Μια φορά και ένα μωρο του Ν. Ζαπατινα -Όχθες του Π. Καρκανεβατου και ΝΟΤΙΑΣ του Τάσου Μπουλμετη
Έχει λάβει μέρος και σε τηλεοπτικές σειρές όπως Τελευταίο Αντίο, Χωρικά Ύδατα ,Εν Ιορδανη ,Είσαι το ταίρι μου , Μαμά και γιος ,Αταίριαστοι,Εντιμότατοι Κερατάδες ,Βετα Κουίν κλ

ΔΙΑΔΟΧΕΣ
Το Εργαστήριο Φωνητικής Τέχνης έχει αποδείξει ότι δεν υπάρχουν άφωνοι, φάλτσοι, κακόφωνοι.
-Συγκεκριμένες συνθήκες και «συμπεριφορές» (πολύ γνωστές πια), πριν ή και μετά τη γέννησή μας, δημιουργούν ανθρώπους ανυποψίαστους για τις πραγματικές ικανότητες και ενέργειες, που φέρουν έτσι κι αλλιώς μέσα τους από την ίδια τη φύση.
-Με την αποκάλυψη αυτών των «ενεργειών» φανερώνεται ταυτόχρονα και ο άλλος, υπέροχος, αλλά εγκαταλελειμμένος κόσμος, που φέρει μέσα του την υγεία της ισορροπίας και της χαράς, για μία διαρκώς αναννεούμενη ισορροπημένη «καθημερινότητα».
-Μέσα από τη σωστή λειτουργία της φωνής έρχονται στην επιφάνεια οι υπέροχες αυτές «καθημερινότητες», οι οποίες κάνουν τον καλλιτέχνη – ερμηνευτή όχι μόνον κάτοχο σπάνιας ικανότητας, τεχνικής και πνευματικότητας, αλλά και άνθρωπο με επίσης σπάνια καθημερινή ζωή. Ο δε μέσος άνθρωπος, εραστής της φωνητικής έκφρασης, μεταμορφώνεται σε έναν ευαίσθητο καλλιτέχνη της ζωής και σ’ ένα θεατή-ακροατή ανοιχτό στις πιο λεπτεπίλεπτες ευαισθησίες, συμμετέχοντας έτσι δημιουργικά, σ’ αυτό που ονομάζουμε Τέχνη.

ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Τα μαθήματα φωνητικής αγωγής και τέχνης απευθύνονται στα Μέσα επικοινωνίας, που αντιπροσωπεύονται κυρίως από τους εξής κλάδους:

Α. ΤΕΧΝΕΣ
1. Θέατρο: Ηθοποιοί, Δραματουργοί, Σκηνοθέτες, Χορογράφοι
2. Μουσική: Τραγουδιστές, Συνθέτες, Διευθυντές Ορχήστρας, Καθηγητές Τραγουδιού
3. Χορός: Χορευτές και Χορογράφοι που υπηρετούν το Μουσικό Θέατρο, τον Σύγχρονο Χορό, το Χοροθέατρο κ.λπ.

Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΠΑΙΔΕΙΑ
1. Καθηγητές κάθε επιστημονικού κλάδου
2. Καθηγητές Λυκείου – Γυμνασίου
3. Δάσκαλοι Δημοτικού – Νηπιαγωγείου
4. Δάσκαλοι Μουσικής, Χορωδίας
5. Δάσκαλοι Μουσικής Προπαιδείας
6. Καθηγητές Φωνητικής (Ωδεία)

Γ. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ
1. Νομικής
2. Ιατρικής: ΟΡΛ, Φωνοπαθολογίας, Λογοθεραπείας, Μουσικοθεραπείας, Πνευμονολογίας
3. Φιλολογίας, Μουσικολογίας, Θεατρολογίας
4. Κοινωνιολογίας, Ψυχανάλυσης, Ψυχοθεραπείας
5. Πολιτικές Επιστήμες
6. Αρχιτεκτονική

Δ. ΜΑΘΗΤΕΣ
1. Τελειόφοιτοι: Λυκείου, Δραματικών Σχολών, Μουσικών Σχολών, Εκπαιδευτικών Σχολών
2. Μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου Σχολείου (ηλικίας 8 -15)

Ε. ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Δημοσιογράφοι, Παρουσιαστές, Εκφωνητές κ.λπ.

Η ανθρώπινη φωνή στο σπίτι του Μάνου Χατζιδάκι

» Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ »
Για δεύτερη συνεχή χρονιά , στο σπίτι που έζησε έως τα έξι του χρόνια ο Μάνος Χατζιδάκις στη ΞΑΝΘΗ, πραγματοποιείται το 2ο μεγάλο ερευνητικό εργαστήριο Φωνής, που διοργανώνει και διευθύνει το ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ του Σπύρου Σακκά και οι στενοί του συνεργάτες Νατάσσα Ζούκα (κίνηση, αυτοσχεδιασμοί, θέατρο) και ο Ταξιάρχης Χάνος (σωματική και αναπνευστική αγωγή, παραγωγή φωνής).
Το πρόγραμμα φωνής-σώματος είναι εντατικό στις βασικές τεχνικές της φωνητικής αγωγής, και θα επικεντρωθεί στην ιδιαιτερότητα του… Χατζιδάκειου ‘Εργου , αλλά και στο ΄Εργο του Κ.Π. Καβάφη, με 56 ώρες συνολικής εργασίας ,επί 7 συνεχείς ημέρες (25-31 Αυγούστου 2018) ! Την τελευταία ημέρα θα παρουσιαστεί από όλους τους συμμετέχοντες του εργαστηρίου, μουσικοποιητικό καλλιτεχνικό δρώμενο – αφιέρωμα στις δυο πολύ μεγάλες προσωπικότητες του πνευματικού χώρου _ μέσα στον ίδιο ακριβώς χώρο των 6 πρώτων χρόνων ζωής του αξέχαστου φίλου μας Μάνου Χατζιδάκι ! ! !
Αυτό το πρόγραμμα φωνής _ » ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΑΝΟ » _ πραγματοποιείται με την απόλυτη συμπαράσταση της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ και της Φ.Ε.Ξ. με την συνεπικουρία του Μουσικού Χωριού ! !

Θερμές ευχαριστίες σε όλους ! ! !
ΣΠΥΡΟΣ ΣΑΚΚΑΣ

Αιτήσεις συμμετοχής γίνονται δεκτές έως και τις 10 Αυγούστου 2018 στα παρακάτω email:
eduende4@yahoo.com & ιnfo@artactarea.com
(Παρακαλούνται οι αιτήσεις να συνοδεύονται από ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα.)

Περισσότερες πληροφορίες & διευκρινίσεις:
2314018311 & 6974598256 (Ερη – Ειρήνη Βασιλειάδου)
2114035789

ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ:
180 ευρώ – Οι συμμετέχοντες οφείλουν να έχουν εξοφλήσει την παρακολούθησή τους έως και τις 15 Αυγούστου 2018. Η εξόφληση γίνεται με κατάθεση/μεταφορά στον κάτωθι τραπεζικό λογαριασμό:
Τράπεζα ALPHA BANK
IBAN: GR56 0140 2910 2910 0200 2004 680
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ: ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Αιτιολογία: Εργαστήριο Ξάνθη & ( το ονοματεπώνυμο του συμμετέχοντα )

ΔΙΑΜΟΝΗ
Οι συμμετέχοντες φροντίζουν οι ίδιοι για τη διαμονή τους. Το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ προτείνει συγκεκριμένα καταλύματα, σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να κλείσετε διαμονή μέσω αυτών παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητα καθώς τα δωμάτια είναι περιορισμένου αριθμού.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ

ΚΕΝΤΡΟ ΦΩΝΗΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Το Κέντρο Φωνητικών Τεχνών ιδρύθηκε το 1972 στο «Catholic University of Washington D.C.» από τον Σπύρο Σακκά.
1972 – 1976 Catholic University of Washington, DC
1976 – 1992 Philadelphia Musical Academy (Philadelphia University of Arts).Στα άνω πανεπιστήμια ο Σπύρος Σακκάς είχε τη θέση του Καθηγητή Φωνητικής Αγωγής, του Μουσικού Διευθυντή στα OperaDepartments, καθώς και τις τάξεις του Lied-Oratorium και σύγχρονου τραγουδιού. Παράλληλα οργάνωνε και διεύθυνε τα Εργαστήρια Φωνητικής Έρευνας.
Workshops & Seminars: UTAH University, Boston University (USA)
Strasburg University (France)
1985 – 2013 Αθήνα: Ερευνητικό Πρόγραμμα επί 28 χρόνια
1985 – 1988 Καθημερινά Εργαστήρια (περίπου 300 άτομα όλων των ηλικιών και τάξεων)
1988 – 1991 Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος με τον Λευτέρη Βογιατζή και με 30 επιλεγμένους ηθοποιούς.
Παραστάσεις: «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε Αθήνα, Ιταλία, Ελβετία, Αγγλία (1991 – 1993).
1992 – 1993 Τρία επιδοτούμενα εργαστήρια δύο συνεχόμενων μηνών το κάθε ένα σε καθημερινή βάση εργασίας 12 ωρών επί 55 συνεχείς ημέρες.
1993 – 2013 Εβδομαδιαία Εργαστήρια σε καθημερινή βάση εργασίας 10 ωρών
1994 – 2003 Ο Σπύρος Σακκάς διδάσκει φωνητική αγωγή και φιλοσοφία φωνής και τραγουδιού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών & Μουσικολογίας. Ταυτόχρονα πραγματοποιεί εργαστήρια στη Θεσσαλονίκη καθώς και στη Γαλλία και στην Γερμανία.
2011 – 2012 Εργαστήριο Φωνής στο «TheatreduSoleil» (της ArianeMnouchkine), Παρίσι.
2004 – 2012 Καθηγητής MasterDegrees στο UniversityofIndianapolis – AthensCampus, και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κέντρο Φωνητικών Τεχνών υπό τη σκέπη του UniversityofIndianapolis.

ΝΑΤΑΣΣΑ ΖΟΥΚΑ
Απόφοιτος της σχολής Εθνικού Θεάτρου το 1974. Συνιδρύτρια του «Θεάτρου της Άνοιξης», συμμετέχει σε όλες τις παραγωγές του με κορυφαία την Ηλέκτρα όπου αναλαμβάνει τη χορογραφία και τον επώνυμο ρόλο. Παράλληλα φοιτά στην Κρατική σχολή ορχηστικής τέχνης 3 χρόνια καλλιεργώντας το ενδιαφέρον της για το σωματικό θέατρο και την χορογραφία. Το 1980 με υποτροφία του ιδρύματος Α. Ωνάση πηγαίνει στην Γαλλία όπου έχει την τύχη να σπουδάσει 2 χρόνια δίπλα στον Jacques Lecoq σε μία σχολή γνωστή για τις σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές που αφορούν δημιουργούς (σκηνοθέτες, χορογράφους, ηθοποιούς-εικαστικούς). Στο Παρίσι συμμετείχε ως ηθοποιός στην παράσταση Slieman – episodes ignorés όπου πρωταγωνιστούσε ο Antoine Vitez (Palais Chaillot).To 1983 επιστρέφει στην Ελλάδα όπου εργάζεται ως παιδαγωγός και χορογράφος σε εργαστήρια για παιδιά και ηθοποιούς. Διδάσκει μάσκα κίνηση και αυτοσχεδιασμό.Ιδρύει το Χοροθέατρο (1990) το οποίο διευθύνει μέχρι σήμερα και επιχορηγείται από το ΥΠΠΟ και το ίδρυμα Ι. Φ. Κωστόπουλου.
Παραγωγές: Music for a while –Φως παραθύρου – Παραμύθια του Κόσμου –Φθινοπωρινές λουτροπόλεις –Τσάπλιν –Luna Muerta – Τα τραγούδια της Γης –Τοβλέμμα της Γης –Romanthero Citano, Duende, The Late of Late, Στην Κόψη του Φεγγαριού.Είναι μέλος του Κέντρου Φωνητικών Τεχνών και Έρευνας που διευθύνει ο Σπύρος Σακκάς.Το 2004 επιλέγεται για να συμμετέχει ως χορογράφος σε τριετές ερευνητικό πρόγραμμα με θέμα Σύγχρονος χορός και χορός στο αρχαίο δράμα στο Παρίσι(Fondation Royaumont) που διευθύνει η χορογράφος Suzan Buirge, έχοντας πάλι την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση. Αποτέλεσμα της έρευνας μια ταινία Στα Ίχνη μιας Άλλης… πάνω στην Αντιγόνη του Σοφοκλή και στους ουμανιστές Έλληνες φωτογράφους Κώστα Μπαλάφα και Βούλα Παπαϊωάννου, με πρώτη παρουσίαση στο Παρίσι του Γενάρη του 2007. Το 2009 επιλέγεται ανάμεσα σε 12 χορογράφους από όλο τον κόσμο για το ερευνητικό πρόγραμμα που διεξήχθη στην Ιαπωνία με τίτλο Σύγχρονος χορός και τελετουργία. Από τον Νοέμβριο του 2009 οργανώνει κύκλους μαθημάτων και σεμιναρίων στον νέο ερευνητικό χώρο που διευθύνει Art Act Area στην οδό Αθηνάς 12 στο Μοναστηράκι.

ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΧΑΝΟΣ
Γεννήθηκε στη Μακρυρράχη Πηλίου
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Πειραικού Συνδέσμου (1989)
Μουσικές σπουδές στο Δημοτικό Ωδείο Πειραιά
Μόνιμο στέλεχος του Εργαστηρίου Φωνητικής Τέχνης του Σπύρου Σακκά
Παρακολούθησε το Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Λευτέρη Βογιατζή (1989-1993)
Διδάσκει υποκριτική στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ
Διετέλεσε Αντιπρόεδρος του ΣΕΗ και
Μέλος του Δ.Σ του Εθνικού Θεάτρου. Συνεργάστηκε :-στην Αντιγόνη του Σοφοκλή και στο Κατσουρμπο του Χορτατση με τη Νέα Σκηνή του Λ.Βογιατζη -με τη Σαβίνα Γιαννάτου και τη Νατάσσα Ζούκα στα Παραμύθια του Κόσμου -με τη Λυρική Σκηνή, στη Προφορική Προδοσία του Μαουριτσιο Κάγκελ σκην .Σπ.Σακκά-με το Μέγαρο Μουσικής, Ταγκό των Σκουπιδιών του Δημ. Μαραγκοπουλου, Όπερα των Σκιών του Νικ. Μαμαγκακη και Βαφτιστικος του Θ. Σακελαρίδη σε σκην. Βασίλη Παπαβασιλειου -με το Λύκειο Ελληνίδων ΑΘηνων στο Ηρώδειο στις παραστάσεις Μισεμος και Θάλασσα – με το Εθνικο Θεατρο Λυσιστρατη σκην Δ Χρονοπουλος ,Βιρα τις Αγκυρες σκην Σ .Φασουλής ,Κασετινα σκην Β. Αρδιτης ,Βαβυλωνια σκην Θ. Γκονης και Τ. Ρατζος ,Πατρίδες σκην
Παπαθανασιου και Ρεππας,Η Γειτονιά των Αγγέλων σκην Κ. Τσιανος -με το θέατρο Τζενη Καρέζη στις Ευθυμες Κυράδες του Ουινδσωρ σε σκην Λ. Τριβιζά – με το Θέατρο του Νότου Μια μέρα τον Οκτώβρη σκην Ν. Μαστοράκη , Τουρκαρε σκην Γ. Χουβαρδας (αυτές οι παραστάσεις παίχτηκαν και στο ΚΘΒΕ ), και Έγκλημα και Τιμωρία σκην Ν. Μιλιβογιεβιτς-Με το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής στο Φιορο του Λεβαντε σκην Β. Κυριτση -με το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας στη Μικρή Πλατεία του Γκολντονι σε σκην Γ. Διαμαντόπουλου -με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου στο Κουρέα της Σεβίλλης του Μπωμαρσε σκην Ν. Μαστοράκη -με το Θέατρο Κιβωτός στο Ο Έβρος Απέναντι σκην Ν.Μαστορακης -με το θίασο Ευμολπις στο Πλούτο του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο σκην Ν. Μαστοράκης -με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στην Όπερα της Πεντάρας του Μπρέχτ σκην Θ. Μουμουλιδης -στο Θέατρο Πόρτα Όλος Ο Σαιξπηρ Σε Μια Ώρα σκην Κ . Αρβανιτακης -στο Φεστιβάλ Αθηνών Περιμένοντας το Γκοντο του Μπεκετ σκην Τσεζαρις Γκραουζινις -στο Θέατρο ΗΒΗ Ψέμα στο Ψέμα σκην Π. Φιλιπιδης -στο θέατρο ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ Το κορόιδα κι της Δεσποινιδος σκην Π. Ζουλιας -με το ΚΘΒΕ στους Αγαμους Θύτες στο Δημόσιο σκην Ι. Μιχαηλιδης
Στο κινηματογράφο συμμετείχε στο ταινίες Ιαγουαρος,Θα το Μετανιώσεις ,Ώρες κοινής ησυχίας σε σκην Κατερίνας Ευαγγελάτου -Εφήμερη Πόλη του Γ. Ζαφειρη -Σώσε με του Σ. Τζιτζη-Beautiful People και Delivery του Ν. Παναγιωτοπουλου -URANYA του Κ. Καπακα -Μια φορά και ένα μωρο του Ν. Ζαπατινα -Όχθες του Π. Καρκανεβατου και ΝΟΤΙΑΣ του Τάσου Μπουλμετη
Έχει λάβει μέρος και σε τηλεοπτικές σειρές όπως Τελευταίο Αντίο, Χωρικά Ύδατα ,Εν Ιορδανη ,Είσαι το ταίρι μου , Μαμά και γιος ,Αταίριαστοι,Εντιμότατοι Κερατάδες ,Βετα Κουίν κλ

ΔΙΑΔΟΧΕΣ
Το Εργαστήριο Φωνητικής Τέχνης έχει αποδείξει ότι δεν υπάρχουν άφωνοι, φάλτσοι, κακόφωνοι.
-Συγκεκριμένες συνθήκες και «συμπεριφορές» (πολύ γνωστές πια), πριν ή και μετά τη γέννησή μας, δημιουργούν ανθρώπους ανυποψίαστους για τις πραγματικές ικανότητες και ενέργειες, που φέρουν έτσι κι αλλιώς μέσα τους από την ίδια τη φύση.
-Με την αποκάλυψη αυτών των «ενεργειών» φανερώνεται ταυτόχρονα και ο άλλος, υπέροχος, αλλά εγκαταλελειμμένος κόσμος, που φέρει μέσα του την υγεία της ισορροπίας και της χαράς, για μία διαρκώς αναννεούμενη ισορροπημένη «καθημερινότητα».
-Μέσα από τη σωστή λειτουργία της φωνής έρχονται στην επιφάνεια οι υπέροχες αυτές «καθημερινότητες», οι οποίες κάνουν τον καλλιτέχνη – ερμηνευτή όχι μόνον κάτοχο σπάνιας ικανότητας, τεχνικής και πνευματικότητας, αλλά και άνθρωπο με επίσης σπάνια καθημερινή ζωή. Ο δε μέσος άνθρωπος, εραστής της φωνητικής έκφρασης, μεταμορφώνεται σε έναν ευαίσθητο καλλιτέχνη της ζωής και σ’ ένα θεατή-ακροατή ανοιχτό στις πιο λεπτεπίλεπτες ευαισθησίες, συμμετέχοντας έτσι δημιουργικά, σ’ αυτό που ονομάζουμε Τέχνη.

ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Τα μαθήματα φωνητικής αγωγής και τέχνης απευθύνονται στα Μέσα επικοινωνίας, που αντιπροσωπεύονται κυρίως από τους εξής κλάδους:

Α. ΤΕΧΝΕΣ
1. Θέατρο: Ηθοποιοί, Δραματουργοί, Σκηνοθέτες, Χορογράφοι
2. Μουσική: Τραγουδιστές, Συνθέτες, Διευθυντές Ορχήστρας, Καθηγητές Τραγουδιού
3. Χορός: Χορευτές και Χορογράφοι που υπηρετούν το Μουσικό Θέατρο, τον Σύγχρονο Χορό, το Χοροθέατρο κ.λπ.

Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΠΑΙΔΕΙΑ
1. Καθηγητές κάθε επιστημονικού κλάδου
2. Καθηγητές Λυκείου – Γυμνασίου
3. Δάσκαλοι Δημοτικού – Νηπιαγωγείου
4. Δάσκαλοι Μουσικής, Χορωδίας
5. Δάσκαλοι Μουσικής Προπαιδείας
6. Καθηγητές Φωνητικής (Ωδεία)

Γ. ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ
1. Νομικής
2. Ιατρικής: ΟΡΛ, Φωνοπαθολογίας, Λογοθεραπείας, Μουσικοθεραπείας, Πνευμονολογίας
3. Φιλολογίας, Μουσικολογίας, Θεατρολογίας
4. Κοινωνιολογίας, Ψυχανάλυσης, Ψυχοθεραπείας
5. Πολιτικές Επιστήμες
6. Αρχιτεκτονική

Δ. ΜΑΘΗΤΕΣ
1. Τελειόφοιτοι: Λυκείου, Δραματικών Σχολών, Μουσικών Σχολών, Εκπαιδευτικών Σχολών
2. Μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου Σχολείου (ηλικίας 8 -15)

Ε. ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Δημοσιογράφοι, Παρουσιαστές, Εκφωνητές κ.λπ.

You may also like...