ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

έκθεση
ΤΟΠΟΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ – ΠΕΔΙΑ ΟΡΑΜΑΤΩΝ*
παράταση έως τις 10 Μαρτίου 2013 

παράλληλες δράσεις
_ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ με τους εικαστικούς NancyAtakanκαι RichardWhitlock. 

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου, 19:00
Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, λιμάνι) 

Τη συζήτηση θα συντονίσει η Συραγώ Τσιάρα, επιμελήτρια της έκθεσης  Η ομιλία της NancyAtakanθα γίνει στα αγγλικά ενώ του RichardWhitlock στα ελληνικά (χωρίς διερμηνεία). 

*ώρες λειτουργίας έκθεσης: Τρίτη-Τετάρτη-Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή 10:00-18:00, Πέμπτη 10:00-21:00
+ εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (τηλ. 2310589222)
+ ξεναγήσεις κάθε Κυριακή στις 12:00 από την επιμελήτρια της έκθεσης, με ανοιχτή συμμετοχή για το κοινό (με το εισιτήριο της έκθεσης).

Για το έργο της NancyAtakan
«Το 2000 παρατήρησα ότι τα τελευταία είκοσι χρόνια είχαν συμβεί τόσο ραγδαίες αλλαγές στην Κωνσταντινούπολη ώστε όλοι μας είχαμε γίνει ξένοι, ακόμη κι εκείνοι που είχαν γεννηθεί εδώ. Ανίκανοι να επεξεργαστούν τις εναλλασσόμενες οπτικές λεπτομέρειες του περιβάλλοντός τους, πολλοί κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης ανέπτυσσαν έναν τύπο ασυνείδητης άρνησης. Αντί να αναφέρονται σε υπάρχοντα καταστήματα ή κτήρια, χρησιμοποιούσαν τα ονόματα των προηγούμενων κτηρίων που είτε είχαν κατεδαφιστεί ή είχαν ανακαινιστεί. Κάτοικοι της ίδιας ηλικιακής ομάδας που μοιράζονται κοινές αναμνήσεις όταν έδιναν οδηγίες, ή περιέγραφαν έναν τόπο, ή ένα γεγονός χρησιμοποιούσαν ανύπαρκτα ονόματα. Έλεγαν για παράδειγμα, στρίψε δεξιά στο Άνκαρα Παζάρ (αποκαλώντας το κατάστημα στη γωνία του Nişantaş με το όνομα του 1970) αντί για Seven-Eleven ή Wendy’s, ή Uniscent ή Stephanel, για να αναφέρω μερικά μόνο από τα καταστήματα που έχουν ανοίξει σ’ αυτό το σημείο πιο πρόσφατα. Ενδεχομένως σε μια ασυνείδητη προσπάθεια να χρησιμοποιήσουν Τούρκικα ονόματα αντί για το όνομα των διεθνών αλυσίδων ή τις υβριδικές Αγγλο/Τουρκικές συμβολικές ονομασίες, αναφέρονταν στο σινεμά Konak που είχε εξαφανιστεί πολύ παλιότερα, ή στο τοπικό δημοτικό σχολείο που έγινε παρκινγκ ή στο νοσοκομείο που μετατράπηκε σε μεγάλο οπωροπωλείο». Ν.Α.

Για το έργο του  RichardWhitlock.|
«Το κάδρο αποτυπώνει μια συνηθισμένη σκηνή δρόμου σε μια γειτονιά της Θεσσαλονίκης με τις προσόψεις των πολυκατοικιών, το δρόμο και τη διέλευση των οχημάτων χωρίς κάποια ιδιαίτερη δράση, εκτός των απλών, καθημερινών κινήσεων, όπως τίναγμα χαλιών, σκούπισμα μπαλκονιού, κυματισμός ρούχων και φυλλωμάτων. Ωστόσο, μία προσεχτικότερη παρατήρηση της εικόνας μας μεταδίδει μία αλλόκοτη αίσθηση: τα οχήματα αν και απομακρύνονται δεν μικραίνουν, τα κινούμενα αντικείμενα δεν συνδέονται οργανικά με τα ακίνητα στοιχεία της εικόνας, το έργο συνολικά αιωρείται σε μία αδιευκρίνιστη, άγνωστη περιοχή ανάμεσα στη φωτογραφία και το βίντεο. Η κίνηση δεν είναι τόσο «φυσική» και τα στατικά σημεία της εικόνας δε μοιάζουν τελείως ακίνητα. Το ξένισμα προέρχεται από το συνδυασμό τεχνικών και μέσων που επινοεί και εφαρμόζει ο καλλιτέχνης: καταργώντας την αναγεννησιακή προοπτική, εισάγει μία ασυνήθιστη πολύ-κεντρική οπτική συνθήκη μέσω της οποίας ανασυνθέτει τον εικαστικό χώρο κομμάτι – κομμάτι, με αποτέλεσμα ο θεατής να βρίσκεται αντιμέτωπος με το κάθε τμήμα της εικόνας και το βλέμμα του να ακολουθεί μία «άτακτη» πορεία ανάμεσα σε διαφορετικά σημεία. Σ.Τ.

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Κολοκοτρώνη 21, Μονή Λαζαριστών, Θεσσαλονίκη
Τ +30 2310 589141 & 143
F+30 2310 600123
pr@greekstatemuseum.com
www.greekstatemuseum.com
τρέχουσες εκθέσεις
“Τόποι της Μνήμης-Πεδία Οραμάτων”
παράταση έως 10.03.2013 / Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1. λιμάνι) 
«GustavKlucis_Δυναμική Πόλη»
έως 17.03.2013 / Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Μονή Λαζαριστών)
“Α.Τάσσος-Λουκία Μαγγιώρου. Η καλλιέργεια του καπνου” .
έως 17.03.2013 / Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Μονή Λαζαριστών)

«Ρωσική Πρωτοπορία. Έργα από τη συλλογή Κωστάκη»
έως 17.03.2013 / Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Μονή Λαζαριστών)

 

 

You may also like...